Po príchode novej generácie dobre známeho modelu nižšej strednej triedy neostal kameň na kameni.
Renault Mégane je pojem, ktorý medzi vozidlami nižšej strednej triedy rezonuje dlhé desaťročia. V podobe, v akej ho poznáš, sa však jeho najnovšie vyhotovenie už nenesie. Od roku 1995 išlo predovšetkým o klasický hatchback, od ktorého boli odvodené rôzne pridružené karosárske verzie. Na autosalóne v Mníchove sa totiž predstavuje najnovšia podoba, ktorá prezentuje čisto elektrický crossover s názvom Mégane E-Tech Electric.
Už dlhší čas avizovaný elektromobil stojí na platforme CMF-EV, ktorú má novinka spoločnú so súrodeneckým modelom Nissan Ariya. Elektrický Mégane meria na dĺžku 4,21 metra, rázvor náprav je pritom dlhý až 2,7 metra. Celkovú robustnosť karosérie trefne maskujú štandardné až 20” disky a decentné ochranné oplastovanie, ktoré autu dodáva mohutnejší zjav.
Novinka vsádza na aktuálne dizajnové smerovanie, čoho dôkazom sú aj úzke full-LED svetlomety na oboch koncoch so špecifickým dizajnom. Zaujímavosťou sú kľučky, ktoré sú na predných dverách zapustené, zatiaľ čo tie zadné sú schované v stĺpiku C.
Mégane E-Tech Electric je prvým modelom značky Renault, ktorý sa hrdí novým logom, väčšiu pozornosť si však zaslúži kokpit. Ten dostal značne nadčasovejšiu palubnú dosku, ktorú tvoria dva rozmerné displeje. Digitálne budíky majú 12,3” a vertikálne situovaný panel infotainmentu OpenR Link má v základe 9” a v príplatkovom vyhotovení 12”. Samozrejmosťou je Apple Carplay a Android Auto.
Renault vyzdvihuje rozsiahle použitie recyklovaných materiálov a vnútornú priestrannosť. Vďaka dlhému rázvoru sa na nedostatok miesta nebudú sťažovať ani zadní pasažieri. Batožinový priestor ponúka slušných 440 litrov, pod podlahou je ďalších 22 litrov na nabíjacie káble.
O pohon sa stará nová generácia elektromotora, ktorý čerpá energiu z len 110 milimetrov vysokej batérie s váhou 395 kilogramov. Lítiovo-iónový akumulátor pochádza od LG, obsahuje menej kobaltu a navyše poskytuje až o 20 % väčšiu energetickú hustotu než články v modeli Zoe. Na výber budú dve kapacity: 40 alebo 60 kWh.
Palubná nabíjačka podporuje 22 kW AC nabíjanie a až 130 kW DC nabíjanie, čo má zaručiť zvýšenie dojazdu o približne 300 kilometrov za 30 minút. Dojazd pri väčšej batérii automobilka v zmysle WLTP uvádza na úrovni 470 kilometrov, pri menšom akumulátore je to 300 km.
Elektromotor sa nachádza na prednej a nie zadnej náprave, čo nie je pri elektrických vozidlách až také bežné, najmä pri tých, ktoré od podlahy vznikajú výhradne ako elektromobil. S pohonom oboch náprav výrobca nateraz nepočíta, zákazník si však bude môcť vybrať jeden z dvoch výkonnostných stupňov: 96 kW/130 koní a 250 Nm
alebo 160 kW/218 koní a 300 Nm
Silnejší variant zrýchli z 0 na 100 km/h len za 7,4 sekundy, maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch 160 km/h. Hmotnosť elektrického Méganu je len niečo viac ako 1 600 kilogramov, čo je v kontexte danej veľkosti prekvapivo nízky údaj. Prvé kusy sa objavia na trhu v marci 2022, je teda ešte skoro na to, aby sme poznali ceny.