Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
30. mája 2023 o 10:00
Čas čítania 1:05
Martin Mičuda

930 koní a 1 550 Nm robí zo 4-dverového GT od AMG vôbec najvýkonnejší Brabus v histórii

930 koní a 1 550 Nm robí zo 4-dverového GT od AMG vôbec najvýkonnejší Brabus v histórii
Zdroj: Brabus
TECH BRABUS TUNING
Uložiť Uložené

Ako základ pre extrémnu úpravu poslúžilo už i tak brutálne AMG GT 63 S E Performance.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance nie je práve typ auta, ktoré by trpelo nedostatkom výkonu. Nebol by to však Brabus, keby sa na brutálny model nepozrel detailnejšie a nepriniesol ešte šialenejší výtvor. Jeho označenie Brabus 930 pritom naznačuje, že výsledkom je najvýkonnejší model, ktorý nemecký úpravca kedy postavil.

Odporúčané
Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová 4. októbra 2020 o 18:40

Na prvý pohľad to však novinka trochu tají, pretože tuner sa rozhodol celý exteriér zabaliť do čiernej farby, a to vrátane všetkých detailov. Estetických vylepšení je síce dosť, radikálne sa však upravený exemplár neodlišuje od sériového vyhotovenia. Predný aj zadný nárazník má len decentne pozmenené výplne a nadstavce, nová je maska, upravené bočné prahy a obrovské 21", respektíve 22" disky Monoblock Z Platinum Edition. Všetky dodatočné doplnky sú z uhlíkových vlákien a nechýbajú ani čierne nápisy a zdvojené logo spoločnosti.

Brabus, Brabus 930,Brabus, Brabus 930,Brabus, Brabus 930,Brabus, Brabus 930,
Zobraziť galériu
(18)

Extravagantnejší je interiér, ktorý má síce rovnako základ v čiernom čalúnení, dostal však kontrastné červené prešívanie, do červeného odtieňa nafarbili aj všetky doposiaľ strieborné a chrómové detaily. 

Odporúčané
Zviezli sme sa vo vynovenom Pole GTI, z ktorého urobil Volkswagen unikát hneď vo viacerých smeroch. Prečo? Zviezli sme sa vo vynovenom Pole GTI, z ktorého urobil Volkswagen unikát hneď vo viacerých smeroch. Prečo? 27. mája 2023 o 14:30

Srdcom špecialitky je agregát 4.0 V8 biturbo, ktorý štandardne disponuje výkonom 470 kW/639 koní a 900 Nm. E Performance vyhotovenie pridáva ešte 240-koňový elektromotor, takže sériový systémový výkon je 843 koní a 1 400 Nm. Brabus sa pri úprave zameral len na vylepšenie osemvalca, no aj napriek tomu výsledný výkon navýšil až na úroveň 684 kW/930 koní, zatiaľ čo krútiaci moment má extrémnych 1 500 Nm.

Maximálna rýchlosť je až 316 km/h, akceleráciu na stovku však tento brutálny výtvor zvládne za 2,8 sekundy. Úpravy sa týkajú aj podvozka, ktorý znížili, nové je karbón-titánové výfukové potrubie, upravená riadiaca jednotka a Brabus už tradične použil aj svoje vlastné turbodúchadlá. Nemecký virtuóz si svoj klenot cení na vyše 384-tisíc €.

Brabus, Brabus 930,
Zdroj: Brabus
Domov
Zdieľať
Diskusia