Aký je nedávno modernizovaný Volkswagen Polo GTI? Dozvieš sa v našom teste.
Z Pola GTI sa v posledných rokoch stal veľký unikát. Jednak je Volkswagen jeden z posledných výrobcov, ktorí v segmente malých áut stále ponúkajú ostrý hot-hatch, a zároveň sa pod jeho kapotou nachádza motor, aký mu môžu závidieť aj o nejednu triedu vyššie postavené vozidlá.
V časoch, keď väčšina značiek motory medzigeneračne zmenšuje a prípadne ich dopĺňa o elektrickú výpomoc, Polo GTI postupuje naopak. Z pôvodného agregátu 1.4 TSI najprv malý pekelník prešiel na 1.8 TSI, aby nakoniec skončil pri výbornej, de facto v príslušnom segmente bezkonkurenčnej jednotke 2.0 TSI. Najnovšie Volkswagen prichádza s modernizáciou, ktorá malé GTI ešte vylepšuje a ďalej zvyšuje jeho výkon. To, čo všetko so sebou prinášajú zmeny, ti povieme v rámci nášho redakčného testu.
Svoj športový temperament nedáva veľmi najavo
Najväčšie optické zmeny v rámci nedávnej modernizácie sa odohrali predovšetkým v oblasti predných a zadných svetiel. Tie sú v prípade modelu Polo už štandardne osadené full-LED svetelnou technikou, avšak najsilnejšia verzia GTI sa dokonca hrdí aj Matrix technológiu iQ.Light. Tá funguje naozaj výborne – automatické diaľkové svetlá s funkciou tienenia sú svojou sofistikovanosťou špičkou v triede. Aj svetlá sú tak dôkazom, že i technologická výbava je na príslušný segment nevídane bohatá a kvalitná.
Tvar predných svetiel sa zmenil len jemne, pribudla však svietiaca línia, ktorá spája svetlá s vynoveným logom, a ďalšie svetelné elementy evidujeme v novom nárazníku. Zadné svetlá dostali nielen novú grafiku, ale aj tvar, pretože po novom zachádzajú až do oblasti veka batožinového priestoru, čím opticky rozširujú vozidlo. Náš exemplár obúval 17″ disky kolies s 5-lúčovým dizajnom, pričom bielemu laku trefne sekundovali tradičné červené detaily vrátane strmeňov bŕzd a plakiet.
Vzadu je decentný strešný spojler, zatiaľ čo nápis GTI prešiel do stredu batožinového priestoru pod samotné logo. Polo teda ani v tej najšportovejšej podobe vyslovene nevyčnieva z davu a drží sa svojej odvekej konzervatívnosti.
Nesnaží sa veľmi pútať pozornosť dizajnovými výstrelkami či zásadnými športovými nadstavcami, ktoré by GTI odlišovali od bežných vyhotovení. Práve GTI je však posledné Polo, ktoré má vzadu reálne koncovky výfuku, hoci zo zvukovej stránky nemožno zďaleka očakávať hlučnú symfóniu ako pri modeli i20 N značky Hyundai.
Modernejšie pracovisko vodiča
Jemné retuše sú aj v kokpite, kde sú štandardom 10,25″ digitálne budíky a stredový displej v dvoch veľkostných konfiguráciách – v našom prípade menšia, 8″ dotyková obrazovka. Infotainment MIB 3.1 už podporuje Apple CarPlay aj Android Auto bezkáblovo. Zásadnou zmenou však prešiel panel ventilácie – predošlé fyzické riešenie vystriedal značne modernejší dotykový panel. Aj napriek tomu, že ide o dotykové riešenie, je jeho obsluha relatívne jednoduchá a intuitívna, upravovať teplotu sme si časom zvykli aj bez očného kontaktu, čo je super.