Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 30. 10. 2020 meniny má Šimon, Simona

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
4
Martin Mičuda
1. marec 2020, 12:02
Čas čítania: 5:08
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Vyskúšali sme novú vlajkovú loď od Peugeotu a padli sme na zadok. Nová 508-čka je úžasná

Do rúk sa nám dostala verzia GT PureTech 225.

Martin Mičuda
1. marec 2020, 12:02
Čas čítania: 5:08
Vyskúšali sme novú vlajkovú loď od Peugeotu a padli sme na zadok. Nová 508-čka je úžasná
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
4
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Asi si už postrehol, že tradičných zástupcov strednej triedy posledné roky čoraz viac striedajú všakovaké SUV alternatívy, ostatne, i odveký bestseller Volkswagen Passat sa už nepredáva tak ako kedysi. Peugeot sa preto rozhodol tento relatívne nudný a čoraz viac upadajúci D-čkový segment postaviť na nohy a novou generáciou 508-čky nielen že zamútil jeho vody, ale hlavne predviedol vskutku veľkolepú revolúciu.

 

Nám sa k vlajkovej lodi značky Peugeot podarilo dostať, a preto ti prinášame nielen odpoveď na to, prečo je novinka tak revolučná, ale aj naše dojmy a poznatky z testu vrcholnej verzie. Tú zastupuje 508 GT PureTech 225, teda vôbec to najlepšie, čo je momentálne od francúzskej automobilky k dispozícii. 

 

Exteriér

Zásadnou zmenou prešla samotná karoséria – z niekdajšieho elegantného biznis sedanu sa totiž razom stal štýlovo strihnutý liftback. Rázvor 508-čky je medzigeneračne menši o 24 a celková dĺžka je kratšia až o 80 milimetrov. To sa už v dnešnej dobe nekonečného zväčšovania fakt nevidí. Peugeot tak s hrou skôr na srdce než rozum zariskoval, výsledok ale stoji za to!

 
Iste sa zhodneme, že nová 508-čka patrí k ozdobám segmentu a myslíme si, že za to môže najmä fakt, že jej dizajn je ešte extravagantnejší ako sme na pomery Francúzov zvyknutí. Má pomerne netypicky členený nárazník, z úzkych full-LED svetiel vystupujú mohutné kly, zatiaľ čo kapota doslova prekrýva masku. Tým vzniká ešte prísnejší postoj. 508-čka je zároveň medzigeneračne až o 5 cm nižšia a spolu s bezrámovými dverami dodáva väčší šmrnc a prémiový punc.

 

PEUGEOT 508
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA


Z leva sa tak vykľul doslova šabľozubý tiger, ktorého jedinečný svetelný podpis podčiarkuje agresivitu čelnej časti a jasne napovedá, čo sa za tebou blíži v spätnom zrkadle. A to si povedzme, že tento kúsok nemá zrovna najvýraznejší lak, no spolu s čiernymi lištami vrcholnej verzie GT a nádhernými 19” diskami vyzerá úžasne. Škoda len, že automatické diaľkove svetlá nedisponujú funkciou vyrezávania protiidúcich vozidiel.


Spleť pôvabných línií a nevšedných prelisov vrcholí v zadnej časti, kde zaujmú navzájom prepojene LED-kové svetlá v netypickom, úplne čiernom podklade. Fantázia. Nehovoriac o tej peknej grafike a animáciách. Ako sme ale v úvode poznamenali, nová 508-ka cieli viac na srdce než rozum. Kufor síce má perfektne dostupne liftbackove riešenie, ale 487 litrov je skôr podpriemerná hodnota.

 

PEUGEOT 508
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Interiér

S radikálne zmeneným tvarom karosérie a zníženou celkovou dĺžkou, výškou i rázvorom nesúvisí len veľkosť batožinového priestoru, ale aj vnútorná priestrannosť ako taká. Už asi tušíš, na čo narážame – Peugeot vysokým osobám skrz štýlovo strihnutú karosériu veľa priestoru vzadu nedopraje. Nuž, nudných sedanov s veľkolepým priestorom je plné vrece, lenže 508-čka už medzi nich nechce patriť, preto tá „daň za život s frajerinou.“ Diametrálne odlišne na tom nie je ani predná časť kokpitu.

 

PEUGEOT 508
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Môže za to palubná doska, ktorá je síce na jednú stranu kratšia/užšia, ale jej stredový tunel je pomerne masívny a vysoký, takže keď si dopredu sadneš, tak sa doslova v kokpite utopíš. S tým nemáme problém, lebo tým pádom máš pocit, akoby si si to auto obliekol, a teda že ho máš pevne v rukách. Problém však máme s malým volantom, respektíve budíkmi, na ktoré sa musíš pozerať ponad veniec.

 

Ide o tzv. i-Cockpit, ktorým sa Peugeot očividne snaží vymyslieť koleso nanovo, no zároveň si myslíme, že sa ukracuje o nemalú skupinu zákazníkov – skrz umiestnenie budíkov nad veniec je samotný volant menší a nižšie orientovaný, čím ho drvivá väčšina šoférov nemá v ideálnej polohe. Navyše, niektorým osobám takéto umiestnenie vyslovene prekáža – buď máš málo miesta medzi volantom a stehnami, alebo si jednoducho cez veniec nevidíš na budíky.

 

PEUGEOT 508
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Je nám teda jasné, že špecifická poloha za volantom či relatívne svojský dizajn palubovky nemusí sadnúť každému, faktom ale je, že od 508-čky sme veruže nečakali také parádne sedačky, masážne funkcie, vynikajúcu audio sústavu či dokonca trysky ostrekovačov čelného okna integrovane do stieračov. O tej až prémiovo spracovanej palubovke či nočnom videní ani nehovoríme, a to sa stále bavíme o aute, ktorého cena nepresahuje 45-tisíc €. 

 
Ako exteriér ani interiér si totiž s inou značkou určite nepomýlite. Vyzdvihnúť pritom musím použité materiály a celkovo vypracovanie, z ktorého máš neraz pocit, ako by si sedel v niečom oveľa špeciálnejšom než je nejaká 508-čka. Čo sa infotainmentu týka, tak minimálne po stránke intuitívnosti má stále za Nemcami čo doháňať. Niekedy sme v ňom dosť blúdili i keď vyzeral pekne. Naopak, pochvalu si zaslúži grafika digitálnych budíkov. 508-čka ponúka viacero rozličných vizualizácii, ktoré sprevádzajú efektné animácie.

 

 

Za akúsi výhodu v nevýhode pritom považujeme, že skrz špecificky umiestnené budíky nad vencom, samotná obrazovka do istej miery vlastne supluje head-up displej – údaje vidíš periférne a nemusíš klopiť zrak. Okrem toho, perfektne funguje aj nočné videnie. Aj napriek tomu, že v budíkoch nemáš práve aktivovaný režim nočného videnia, akonáhle systém zaregistruje osobu/zver v nebezpečnej blízkosti, v akomkoľvek režime sa zobrazí upozornenie s vyznačeným objektom.

 

PEUGEOT 508
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA


Motor & Jazda

Ak si v tom, že za volantom 508-čky zažijete tradične francúzsku komótnu jazdu sprevádzanú plavným pohumpávajúcim podvozkom, tak si na veľkom omyle. V zmysle úvodných slov sme totiž mali tú česť sedieť v tom najvýkonnejšom variante, aký momentálne Peugeot pri modely 508 ponúka. Za označením PureTech 225 sa schováva preplňovaná benzínová 1,6-ka s výkonom 165 kW / 225 koni a 300 Nm

 

Motor je veľmi príjemne živý a pružný, parádne tiahne prakticky v celom spektre otáčok, dokonca nad 5000 ot./min akoby ešte dostal druhy dych. Tým pádom nie je problém sa neraz ocitnúť až v červenom poli. S tým úzko súvisí práca 8-stupňovej automatickej prevodovky, ktorá radí veľmi hladko a prekvapivo rýchlo. Hlavné však je, a to musíme pochváliť, že ani v klasickom režime prevodovka motor nedusí, práve naopak, snaží sa využiť prednosť menšieho agregátu a často ho drží vo vyšších otáčkach.

 

Napríklad 8-čku ti zaradí fakt až na diaľnici, kde pri 130-ke motor točí približne 2 100 otáčok. Škoda len, že 508-čka má veľké a dokonca statické pádla pod volantom, avšak za normálnych okolností si síce vieš s nimi preraďovať, no stále ostávaš v D-čku. Inými slovami, behom pár sekúnd prevodovka za teba prevezme radenie. Ak chceš manuálny režim, tak musíš cez volič režimov nastaviť režím Manual – vtedy síce nevieme, v akom nastavení je zvyšok auta, prevodovka však preradí za teba jedine tesne pred obmedzovačom. 

 

PEUGEOT 508
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 
V rámci číselného okienka spomeňme, že náš dlhodobý priemer spotreby bol na úrovni 8 litrov. Na okreskách nie je problém jazdiť pod 7 litrov, naopak, ak začneš 1,6-ku tlačiť, tak pochopiteľne ideš hravo cez 10. Nemožno ale vyslovene povedať, že by bola spotreba kolísavá. Maximálna rýchlosť je veľmi slušných 250 km/h, pričom vyzdvihnúť treba, že i v takýchto rýchlostiach je interiér perfektne odhlučnený, najmä na aute s bezrámovým riešením dverí. No a akcelerácia na stovku? Tá trvá 7,3 sekundy.

 

Nevieme, či je to tým malým volantom, športovou kolískou či strmým a presným riadením, ale spoza volantu je to auto pocitovo menšie. A to ešte nehovoríme o výbornom podvozku. Nečakajte žiadnu prehnanú francúzsku mäkkosť, i keď pohodlný ten podvozok je, ale keď prídu na rad zákruty, tak aktívne riadený podvozok zaručí úžasnú istotu, tuhosť.

PEUGEOT 508
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Iste, do nemalej miery za to môžu aj veľké 19" kolesá, avšak zďaleka sme nečakali, že práve s 508-čkou je možné tak vykrajovať zákruty, a to navyše v značne vyšších rýchlostiach ako vodič predpokladá. Pravdou je, že výhradne predný pohon má neraz pri ostrom rozjazde problém s trakciou a naopak vo vyšších rýchlostiach sa vie prejaviť nedotáčavosť. Rovnako je pravdou aj to, že s 19" diskami na veľkých priečnych nerovnostiach občas cítiť tupé údery, avšak za nás podvozok predstavuje ideálny kompromis medzi komfortom a športovosťou. 

 

Jednoducho, ak odhliadneme od dizajnu, ktorý je subjektívna záležitosť, od nie priam intuitívneho infotainmentu a od tej divnej pozície voči volantu/budíkom, tak z 508-čky sme ostali veľmi pozitívne prekvapení. Ak by Francúzi do 508-čky dali nejaký 280-koňový dvojliter a pohon všetkých štyroch kolies, teda obdobnú techniku ako môže mať Passat či Superb, tak 508-čka by im vytrela zrak. Minimálne po šoférskej stránke! 

 

Zobraziť galériu 15 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINANáhľadový obrázok: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: Peugeot, GT, 508, automobilovy test, PureTech
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
5
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.