Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
23. februára 2022 o 15:00
Čas čítania 1:19
Martin Mičuda

Raptor prichádza aj do Európy, pick-up Ranger v brutálnej verzii u nás dokonca dostane V6 s výkonom 288 koní

Raptor prichádza aj do Európy, pick-up Ranger v brutálnej verzii u nás dokonca dostane V6 s výkonom 288 koní
Zdroj: Ford
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY FORD
Uložiť Uložené

Už v priebehu tohto leta sa na európsky trh dostane nový Ford Ranger Raptor.

Preslávený pojem Raptor, ktorý poznáme najmä vďaka extrémnej úprave modelu Ford F-150, sa za posledné mesiace skloňuje častejšie než kedykoľvek predtým.

Dôvodom je nielen príchod novej generácie jej ešte brutálnejšieho variantu z dielne Shelby, ale aj znovuzrodený model Bronco, ktorý Američania ukázali už aj vo verzii Raptor.

Tým to však zďaleka nekončí. Trojicu menovaných počinov totiž Ford do našich končín oficiálne neprinesie, ale o to zaujímavejšia je pre nás v poradí štvrtá novinka s dodatkom Raptor. 

Odporúčané
EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? 14. februára 2022 o 16:30

V závere minulého roka sme spoznali v poradí už 4. generáciu globálneho modelu Ranger, no a práve tento pick-up nám aktuálne Ford prináša vo verzii Raptor. Tú automobilka prinesie aj do Európy a výnimkou nebude ani náš trh.

O to zaujímavejšia je informácia, že medzigeneračne došlo k výmene motora pod kapotou. Predošlý štvorvalec totiž odteraz nahradí dvakrát preplňovaný 3-litrový benzínový agregát V6 EcoBoost s výkonom 212 kW/288 koní a 491 nm.

Ford, Ranger, Raptor,
Zdroj: Ford

Okrem poriadneho motora pod kapotou stoja za zmienku aj vylepšené podvozkové komponenty. Ranger Raptor stojí na 17" diskoch obutých do univerzálnych, prípadne špeciálnych terénnych pneumatík.

Obe nápravy počítajú so špičkovými tlmičmi FOX Live Valve, ktoré špeciálne upravila divízia Ford Performance. Prepracované a spevnené je aj ukotvenie karosérie, zavesenie náprav, jeho hliníkové ramená a odpruženie, ktoré má zvládať tie najextrémnejšie situácie.

Odporúčané
Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? 16. februára 2022 o 9:30

Zaujímavosťou je, že na rozdiel od predchodcu, nová generácia počíta s permanentným pohonom všetkých štyroch kolies, ale preferovaná je zadná náprava.

O prenos sily sa stará 10-stupňová automatická prevodovka a nechýba redukcia či elektronická uzávierka predného a zadného diferenciálu. Vodič bude mať v závislosti od situácie na výber štyri jazdné režimy – Quiet, Normal, Sport, Baja.

Vzhľadom na to, že nový Range má po novom univerzálny globálny dizajn, najviac sa podobá na americké full-size pick-upy. Čelná časť tak disponuje robustnou maskou s tradičným nápisom Ford uprostred.

Po stranách sú full-LED svetlomety (za príplatok Matrix-LED) so svetelným podpisom v tvare písmena C. Pri verzii Raptor sme po vizuálnej stránke svedkami masívnejšieho bodykitu s vytiahnutými blatníkmi. V kokpite sa nachádzajú 12,1" digitálne budíky a vertikálne orientovaný 12,4" displej.

Ford, Ranger, Raptor,Ford, Ranger, Raptor,Ford, Ranger, Raptor,Ford, Ranger, Raptor,
Zobraziť galériu
(9)
Domov
Zdieľať
Diskusia