Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
5. februára 2021, 10:50
Čas čítania 2:02
Martin Mičuda

Brutálny Ford F-150 Raptor sa vracia. Nová generácia dostala opäť pod kapotu V8-čku

Brutálny Ford F-150 Raptor sa vracia. Nová generácia dostala opäť pod kapotu V8-čku
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2021/02/03/2021-ford-f-150-raptor.html" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">ford.com</a>
TECH FORD
Uložiť Uložené

Ford F-150 Raptor novej generácie je realitou.

Po šiestich rokoch od uvedenia 2. generácie extrémnej verzie F-150-ky nám Ford predstavuje novú, v poradí 3. generáciu modelu Raptor. Ten sa v Amerike teší mimoriadnej obľube, keďže za posledné roky sa zaradil medzi najpredávanejšie vysoko-výkonné vozidlá tamojších automobiliek. Raptor pritom nespadá medzi tradičné športové počiny, v pravom slova zmysle, no ide skôr o terénnu beštiu. 

Novinka prichádza s decentne oprášeným exteriérovým dizajnom, ktorý na prvý pohľad nabáda k tomu, že ide len o ľahký facelift. Nová, ešte agresívnejšia maska dostala výraznejšie svetelné prvky a výhradne full-LED technológiu, no a decentné zmeny neobišli ani zadné partie, vďaka čomu vyzerá Raptor modernejšie.

Na pohľad najväčšie zmeny nájdeme v interiéri – sériová výbava zahŕňa nové 12” digitálne budíky a 12” displej infotainmentu Ford Sync4. Aj pre Raptor zároveň platí, že sa pýši bezplatnými aktualizáciami po celú životnosť modelu, a to bez nutnosti použiť kábel. Prejdime ale k dôležitejším faktom.

Ford, F-150, Raptor,
Zdroj: https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2021/02/03/2021-ford-f-150-raptor.html

To podstatnejšie sa odohralo pod povrchom. Vysoko-pevnostný rám je medzigeneračne viac vystužený, zadná náprava má pevnejšie 5-prvkové zavesenie a vinuté pružiny. Novinkou sú elektronicky ovládané tlmiče Fox Live Valve, vzadu je štandardne umiestnený samosvorný diferenciál, zatiaľ čo vpredu je voliteľná elektronická uzávierka diferenciálu. Vo výsledku tak zmeny majú zaručiť nielen väčší komfort na asfaltovej ceste, lepšiu stabilitu vo vyšších rýchlostiach, ale umožniť aj lepšiu priechodnosť terénom a zvládať v ňom extrémne situácie.

Odporúčané
Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur 20. januára 2021, 14:30

Zaujímavosťou je, že Ford na novú generáciu v rámci príplatkovej výbavy ponúka priamo z výroby až 37" pneumatiky, teda vôbec najväčšie obutie, aké kedy táto automobilka pre daný typ vozidla ponúkala. S nimi má Raptor svetlú výšku až 33,3 centimetrov, predný nájazdový uhol je pritom na úrovni vyše 33°, zatiaľ čo zadný (nájazdový) je takmer 25°. Pri voľbe 35" pneumatík je však rozsah tlmičov väčší – pre zaujímavosť, v tomto prípade sa dokáže predné koleso v zvislom smere pohybovať v rozmedzí až 35 centimetrov.

Domov
Zdieľať
Diskusia