Celosvetovo predávaný Ranger prichádza v najnovšej generácii.
Ranger je v Európe s takmer 40-percentným podielom najpredávanejší pick-up, na úplne novú, v poradí 4. generáciu sa preto upriamuje veľká pozornosť. V zmysle predošlých avíz ju Ford ukazuje svetu koncom novembra, a to s plejádou noviniek.
Ranger sa síce doteraz predával celosvetovo, ale na jednotlivých kontinentoch sa zvykol vizuálne viac od seba odlišovať. Odteraz sme svedkami univerzálneho globálneho dizajnu, ktorý pripomína najmä full-size pick-upy na americkom trhu.
Čelná časť tak disponuje robustnou maskou, ktorá má po stranách full-LED svetlomety (za príplatok Matrix-LED) so svetelným podpisom v tvare písmena C. Na to nadväzujú aj nové koncové svetlá, medzi ktorými nemôže chýbať veko s vylisovaným nápisom Raptor.
Nová generácia má masívnejšie blatníky, ktoré viac vystupujú do priestoru a napovedajú, že medzigeneračne došlo k rozšíreniu vozidla až o 50 milimetrov. Presné rozmery novinky ešte nepoznáme, za spomenutým údajom stojí upravený podvozok s rozšíreným rozchodom kolies i náprav.
Z nárastu rázvoru osí kolies i náprav profituje zadná korba, ktorá má poskytnúť ešte viac priestoru. Pribudli nové kotviace oká, prídavné deliace priehradky, zatiaľ čo povrch korby je po novom pokrytý špeciálnym odolným plastom. Novinkou je schod za zadnou nápravou, vďaka ktorému sa zlepší prístup k nákladu, na veku korby, naopak, pribudlo naznačené pravítko a otvory na pripevnenie externých svoriek.
Ešte väčšou vizuálnou zmenou prešiel kokpit, kam zavítali hneď dve obrovské obrazovky. Okrem 12,3" digitálnych budíkov sa totiž do centra palubnej dosky nasťahoval vertikálne orientovaný 10,1" displej, ktorý je možné za príplatok zväčšiť až na vyše 12". V jeho útrobách sa nachádza najnovšia generácia infotainmentu Sync 4, ktorý sľubuje prepracovanú grafiku a intuitívne ovládanie.
V ponuke nechýba 360-stupňový kamerový systém, automobilka hovorí o väčšom počte odkladacích priestorov, ktoré sa zároveň medzigeneračne aj zväčšili. Zaujímavosťou je elektronický volič voliteľnej automatickej prevodovky, ktorý má netradičné tlačidlá po bokoch pre prípad manuálneho radenia. Zákazník pritom dostane na výber hneď dva typy pohonu oboch náprav – pripájaný elektronicky počas jazdy alebo stály pohon všetkých štyroch kolies. Okrem širšieho spektra jazdných režimov do rôznych podmienok bude poruke aj redukcia.
Najzásadnejšou informáciou 4. generácie je prítomnosť naftového motora 3.0 V6 s výkonom 185 kW/252 koní a 600 Nm. Pôjde o vrchol ponuky, ktorý doplní slabšie 2-litrové štvorvalce s jedným, prípadne dvomi turbodúchadlami. Otázkou je, či šesťvalec pochádza z dielne Volkswagenu, s ktorým Ford pri vývoji novej generácie spolupracoval. Tak či onak, veľkoobjemový motor určite padne vhod v náročných terénnych podmienkach či pri ťahaní prívesu. Ceny zatiaľ nepoznáme, keďže nový Raptor sa k prvým zákazníkom dostane až na prelome rokov 2022 a 2023.