Spojenie názvov Bronco a Raptor sa jednoducho nemôže skončiť zle.
Keď v roku 2020 Ford po 25 rokoch obnovil slávne Bronco, na americkom trhu vypukol ošiaľ. Úvodnú 3 500-kusovú edíciu First Edition vypredali za necelé 3 hodiny, pričom len za prvé dva týždne Ford dostal vyše 230-tisíc záväzných rezervácií. Už vtedy pritom automobilka ohlásila, že v pláne je dokonca aj verzia s názvom Raptor, ktorý zastupuje pick-up odvodený od série F-150.
Bronco Raptor predstavili v uplynulých hodinách a dokáže ohromiť hneď vo viacerých oblastiach. Po vizuálnej stránke sú síce zmeny len v detailoch, no pôsobí agresívnejšie. Môžu za to terénnejšie nárazníky, nová maska s veľkým nápisom Ford uprostred a o takmer 25 cm širšie blatníky, ktoré vo svojich útrobách schovávajú podvozkové komponenty. Raptor meria na šírku 220,7 cm a podvozok má vo výške 33 cm.
Má nové ramená od Fordu Fermormance, upravené polosi či špeciálne tlmiče FOX s novým ukotvením, ktoré umožňuje pohyb kolesa vo vertikálnom smere až o 35 cm. Auto stojí na 17” diskoch a 37” pneumatikách. Obe nápravy dostali robustnejšie diferenciály DANA Advantek, zatiaľ čo samotný motor, prevodovku aj rozvodovku chránia hrubé ochranné plechy.
Auto váži 2 600 kg a poháňa ho motor 3.0 V6 Ecoboost s výkonom viac ako 400 koní. Blok motora je zo špeciálnej železnej zliatiny. Pribudlo niekoľko dodatočných chladičov a vylepšili aj nadväzujúce časti – 10-stupňová automatická prevodovka je spevnená, má zosilnenú spojku, nechýba redukcia či schopnosť v náročnom teréne ovládať auto len jedným pedálom. Ford následne informuje o kompletne novom výfukovom potrubí s aktívnou klapkou a so znamenitým zvukovým prejavom.
Poznávacím znakom bude aj špecifický oranžový odtieň farby code oranger, ktorý zastúpi jeden z 10 dostupných lakov. Aj verzia Raptor umožní odmontovať jednotlivé časti karosérie vrátane dverí, vystužené stĺpiky totiž zabezpečujú aj pri demontovaných dverách väčšiu tuhosť než klasické vyhotovenie s nasadenými dverami. Základná cena variantu Raptor je v USA 70-tisíc dolárov, čo je o cca 20 viac ako pri konvenčnom modeli.