Prvá NFT kolekcia spoločnosti Adidas uspela nad očakávania.
Adidas si vyskúšal svoj prvý NFT projekt, ktorý sa na internete stretol s obrovským úspechom. Projekt s názvom Into the Metaverse sa vypredal pár hodín po tom, čo verejnosť dostala príležitosť vlastniť jeden zo zberateľských kúskov, a spoločnosť na predaji zarobila viac ako 22 miliónov dolárov, informuje The Verge.
Do predaja sa dostalo celkovo 30-tisíc kúskov NFT, z ktorých každé stálo 0,2 etherea, čo je v prepočte viac ako 750 dolárov. Kolekcia Into the Metaverse však bola o to lákavejšia, že jej noví majitelia o pár mesiacov k NFT dostanú aj mikinu a teplákovú súpravu s motívom znudenej opice Bored Ape, ktorý má Adidas vo svojom vlastníctve.
Adidas pritom svoju kolekciu vytvoril práve v spolupráci s viacerými známymi menami zo sveta NFT – Bored Ape Yacht Club, Punks Comics a GMoney. Podľa oficiálneho webu sa všetkých 30-tisíc zberateľských kúskov okrem zopár stoviek určených pre partnerov vypredalo už pár minút po spustení. Majitelia NFT od spomínaných projektov pritom mali prednosť pred širokou verejnosťou.
Adidas sells $23M in NFT’s and suggests we call Etherium for support. 🤦♂️: @adidasoriginals pic.twitter.com/9xtQE8LKjx
— Slam Diego Zoo (@SlamDiegoZoo) December 18, 2021
Na sociálnych sieťach sa objavili aj vtipné momenty, keď niekto potreboval od Adidasu pomoc so svojím NFT, lenže na oficiálnej stránke spoločnosti, kde sa ľudia najčastejšie zákazníckej podpory vypytujú na oblečenie či tenisky, veľmi nepochodil.
Pracovníčka zákazníckej podpory mu odporučila, aby zavolal priamo na ethereum, avšak ethereum je kryptomena, ktorá nemá žiadnu centralizovanú štruktúru, kde by ti ktokoľvek mohol zareagovať na tvoj telefonát a pomôcť ti.