Namiesto lúskania na čašníka ho môžeš privolať cez apku. V Bratislave vyrástla reštaurácia budúcnosti, ktorá spája modernú kuchyňu s technológiami.
V slovenských reštauráciách im vraj chýbal nápad, ale aj možnosť upraviť si jedlo podľa seba. „Často sa nám stávalo, že sme sa nevedeli dopátrať, aké presné zloženie má jedlo. Dali sme preto hlavy dokopy a vytvorili úplne nový koncept,“ hovoria zakladatelia jedinečnej bratislavskej reštaurácie Bite&Byte.
Nová reštaurácia budúcnosti sa nachádza na Plynárenskej ulici v Bratislave a spája modernú kuchyňu s technológiami a jedinečnou možnosťou navoliť si jedlo detailne podľa nutričných požiadaviek a prípadných intolerancií zákazníka. Bite&Byte myslí na každého.
Jedlo podľa „nálady“ si vyskladáš v apke
Zakladatelia Bitu&Bytu Filip Štefanička a Samuel Pokorný ozvláštnili reštauráciu aj tým, že vyvinuli vlastnú mobilnú aplikáciu, v ktorej si pri registrácii určíš, či trpíš nejakou potravinovou intoleranciou alebo alergiou, a vyberieš preferencie svojho stravovania. Označiť si môžeš aj nežiaduce alergény. Na základe zadaných údajov ti potom apka odporučí stravu.
Na svoje si tak prídu vegáni, vegetariáni, pescetariáni či ľudia držiaci paleotickú, bielkovinovú alebo nízkosacharidovú diétu. Po vyklikaní svojich osobných stravovacích návykov si môžeš obed objednať rovno z pohodlia domova alebo z práce, aby si ho mal pripravený práve vtedy, keď si ho prídeš vychutnať do reštaurácie.
Na výber máš okrem klasickej ponuky možnosť vybrať si jedlo podľa „nálady“. Nájdeš tam kategórie ako ľahké ránečko, náročný deň, sústredená hlava, klebety s priateľmi, niečo malé pod zub až po beštiálny mód. V ľahkom ránečku sa nachádzajú napríklad prepeličie mafiny, pošírované vajce či keto toast a v beštiálnom móde flap steak či kurací karí bowl.
Po kliknutí na vybrané jedlo si môžeš prečítať jeho opis šéfkuchárom, ale vidíš najmä jeho podrobné zloženie, nutričné hodnoty a suroviny, z ktorých pozostáva. Navyše máš na výber extra suroviny, ktoré si za príplatok môžeš k jedlu pridať.
„Okrem úplného zloženia si môže klient cez našu aplikáciu pozrieť aj kompletné nutričné hodnoty každého jedla a nápoja vrátane kalórií, odstrániť si nevyhovujúce ingrediencie, doplniť rôzne ,extras‘ a rovno aj zaplatiť. Odlišujeme sa spôsobom objednávania a komunikácie s klientom,“ prezrádza pre Refresher Lujza Klauszová z reštaurácie Bite&Byte.
Reštaurácia zatiaľ funguje len v testovacom režime
Prevádzka Bite&Byte je síce otvorená len niekoľko týždňov, zdá sa však, že si už dokázala nájsť svoju stálu klientelu. V čase našej návštevy uprostred pracovného týždňa v poludňajších hodinách sme pri stoloch videli množstvo zákazníkov a väčšina miest bola obsadená.
Na otázku, či to takto vyzerá každý deň, nám obsluha odpovedala, že v iné dni je to veľmi podobné, i keď obsadenosť stolov počas našej návštevy vraj bola jedna z tých vyšších. Pravdepodobne aj to spôsobilo dlhšie čakanie.
Reštaurácia zatiaľ funguje len v testovacom režime. Pochopili sme to už počas samotného objednávania si jedla z ponuky v aplikácii. Veľké množstvo jedál bolo totiž nedostupných. Majiteľov sme sa preto pýtali, kedy plánujú spustiť celé menu.
„Naša prevádzka zatiaľ funguje len v testovacom režime, preto je aj ponuka jedál a nápojov nateraz obmedzená. Zároveň nám ide o to, aby sme mali vždy čerstvé suroviny, a preto budeme postupne pridávať ďalšie skvelé jedlá a nápoje. V najbližších týždňoch máme v pláne ponuku výrazne rozšíriť. Radi by sme teraz vychytali všetky chyby v apke, procesoch, kuchyni a bare,“ odpovedali.
Namiesto lúskania na čašníka ho môžeš privolať cez mobil
Podnik je skutočne jedinečné miesto, o čom sme sa presvedčili na vlastnej koži. Priestory sú elegantné a ladené v industriálnom štýle. Dokonalé na skvelý obed, ale aj pracovné stretnutie. Na to mysleli aj samotní majitelia, ktorí tak v priestoroch reštaurácie aj v tomto smere ponúkajú viaceré vychytávky.
„Ide o rôzne možnosti sedenia, ako je napríklad komunitný stôl, pri ktorom sa ľudia najedia a zároveň vyriešia prácu, či možnosť prenajať si zasadačku. Dôraz sme kládli na dizajn, no najmä na funkčnosť priestoru. V každom smere sa snažíme prispôsobiť potrebám zákazníkov, ktoré sú často veľmi rozmanité. Snažíme sa, aby v našich priestoroch vládla príjemná atmosféra a skvelý vibe,“ hovorí pre Refresher Klauszová.
Po príchode do reštaurácie Bite&Byte nás s úsmevom privítal jeden z obsluhujúcich. Pomohol nám vybrať si stôl a namiesto ponúknutia tradičných jedálnych a nápojových lístkov nám povedal o ich apke a jej funkciách.
Reštaurácia si vyvinula aj vlastné IT riešenie na evidenciu a prípravu objednávok, ako aj skladové hospodárstvo. Personál dostáva okamžite notifikácie, ak je jedlo pripravené alebo ak niekto potrebuje asistenciu. Snažia sa tak čo najviac zefektívniť prípravu a výdaj. Zároveň je ich cieľom vytvárať čo najmenej odpadu, aby sa čo najviac približovali k zero waste ideológii.
Po tom, čo sme si vybrali tri rôzne jedlá, sme si mohli zvoliť, ktorý čašník alebo čašníčka nás bude obsluhovať. Vybrali sme si toho istého, ktorý nás aj usadil, a už sme len čakali na objednávku. Keď sa chceš v Bite&Byte obsluhy niečo opýtať, nemusíš na ňu lúskať prstami ani mávať. V ich aplikácii totiž nájdeš zvonček s funkciou privolania čašníka.
Ani to však nefunguje stopercentne. Zavolali sme obsluhujúceho prostredníctvom aplikácie, no asi 4 minúty neprichádzal. Nakoniec sme ho zastavili, až keď išiel okolo nášho stola. Notifikáciu o tom, že sme ho cez apku zavolali, si na smart hodinkách všimol, až keď sme ho na to upozornili. Funkcia má očividne ešte menšie nedokonalosti.
Na jedlo sme čakali 45 minút, reštaurácia vraj ešte vychytáva chybičky
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Prečo sme na jedlo čakali 45 minút a ako nám to zdôvodnili majitelia.
- Aké svetové ambície majú.
- Akú zľavu má každý zákazník vďaka tomu, že fungujú zatiaľ len v testovacej fáze.
- Ktoré tri jedlá sme si objednali a ako chutili.
- Kalórie ktorého jedla nás prekvapili.
- Prečo je podľa nás šalát v Bite&Byte predražený.