Mercedes-Benz pretransformoval nový dizajnový smer do menšieho kabátu a naozaj sa mu to podarilo.
Ako sa predpokladalo, nová trieda C si zakladá na vydarenom dizajne luxusnej top limuzíny triedy S. Mercedes-Benz pretransformoval nový dizajnový smer do menšieho kabátu a naozaj sa mu to podarilo. Nechýbajú ani prvky pochádzajúce z triedy CLA, respektíve A, čomu sa však nemôžeme čudovať, keďže Mercedes hlási rekordné predaje, vďaka ktorým predbieha ako Audi, tak aj BMW. A za tento boom môže práve štýlové CLA-čko. Okrem toho sa nemecká automobilka s hviezdou na kapote pobrala aj výborným marketingovým smerom.
Základné modely sú cenovo skoro lacnejšie než v prípade nemeckej prémiovej konkurencie, čo nebolo pre Mercedes nikdy zvykom. Tieto verzie vyzerajú ale navonok naozaj stroho až lacno, preto nútia ľudí viac rozmýšľať srdcom než rozumom. Tí si priplatia za vyššie stupne výbavy a tak dostávajú naozaj prekrásne meďáky, na úkor ceny. CLA začína na cene 28-tisíc €, no na stole u dealera môžete hravo nechať aj cez 60-tisíc € a to nemusíte mať ani najvýkonnejšiu verziu 45 AMG! Pritom nezabúdajme, že CLA-čko spadá velkosťou len do triedy, kde je Volkswagen Golf. Za 60-tisíc kúpite nielen slušne vybavenú vyššiu triedu C, ale dokonca aj veľké E!
Rovnakým smerom sa poberá aj nová trieda C. Predné partie opäť odlišujú jednotlivé pakety. Základný, tvorí elegantnú líniu, zatiaľ čo verzie s AMG packetom už tradične pôsobia oveľa agresívnejšie a športovejšie. Odlišnosť nájdeme aj v mriežke chladiča, ktorá ponúka buď elegantné línie, či veľký znak. Predné svetlomety majú podobný tvar tým z triedy S. Suma sumárov, naozaj nie je čo vytknúť. A klamal by som, ak by som napísal, že z iných pohľadov vyzerá auto horšie. Bočná silueta s menšími oknami, opticky nafúknutý zadok, vertikálne tvarované zadné svetlá po vzore S-ka, elegantne tvarovaný zadný nárazník, všetko spolu hrá na výbornú. Do pozornosti dávam riešenie výfukov, ktoré bude automobilka aplikovať už stále, teda elegantne umiestnené koncovky výfukov do chrómových krytov. Aj vzadu evidujeme odlišnosť výbav/paketov. Medzigeneračne model zhodil približne 100 kíl.
Interiér. Ten nám bol podobne ako pri predstavovaní vlajkovej lode, triede S, predstavený ako prvý, pričom podrobné informácie si môžete pripomenúť tu. V skratke však povedzme, že už na prvý pohľad vidíme aj tu inšpiráciu z modelov CL(A) a S. Celok tak pôsobí oveľa hodnotnejšie a luxusnejšie, než v prípade predchodcu, ktorý bol občas kritizovaný za miestami strohý interiér. Nový je pomerne malý trojramenný volant a nové budíky s perfektnou grafikou. Tá dostala veľkú pochvalu už v menšom CLA-čku. Palubný počítač medzi budíkmi sa totižto svojím displejom a zobrazovaním vyrovná tým najkvalitnejším smarfónom.
Palubová doska je charakteristická trojicou výduchov ventilácie a veľkým displejom multimediálneho centra s uhlopriečkou 7" už v základe a 8,4' v rámci príplatkovej výbavy. Stredový panel je úplne nový a naozaj nádherný, pričom priamo prechádza až medzi predné sedadla, kde sa nachádza lakťová opierka. Dominuje perfektná ergonómia a eliminácia nepotrebných ovládačov. Celý multimediálny systém je ovládaný dotykovým ovládačom v stredovom tuneli, kde už nenájdeme ovládač rýchlosti automatickej prevodovky. Ten sa po vzore väčších modelov presťahoval pod volant. Trieda C bude mať v základe 6-stupňovú manuálnu prevodovku, ktorú bude možné vymeniť za príplatok za 7-stupňový automat 7G-Tronic. Úplnou novinkou v ponuke bude však aj 9-stupňová automatická prevodovka 9G-Tronic.
Na úvod bude na výber z troch motorizácii, ku ktorým sa neskôr pridajú ďalšie vrátane špičkovej AMG verzie či hybridných prevedení. Ponuka začína modelom C 180, čo je vlastne 1,6-litrový štvorvalec naladený však až na 156 koní. Z nuly na 100 akceleruje za 8,2 sekúnd a zvláda 225 km/h a to pri kombinovanej spotrebe od 5 do 5,5 l/100 km. Nasleduje benzínová C 200-ka s dvojlitrovým motorom o výkone 184 koní. Tá akceleruje za 7,5 sekundy a dosiahne 237 km/h. Kombinovaná spotreba by mala byť na hodnote okolo 5,7 l/100 km. Naftovú ponuku tvorí zatiaľ len 2,1-litorvová verzia C 220 BlueTec s výkonom 170 koní a kombinovanou spotrebou okolo 4 l/100km! (a to je mimochodom po testoch CLA-čka naozaj možné a reálne) Neskôr príde C 250, C 300 ale aj C 400.
Novinka bude oveľa komfortnejšia aj vďaka vylepšenému vzduchovému odpruženiu Airmatic so štvoricou nastavení - Comfort, Eco, Sport a Sport Plus. Tie dokážu v závislosti od rýchlosti a stavu vozovky regulovať svetlú výšku a tým zlepšovať aerodynamiku a tým aj celkovú spotrebu.
Na vývoji novej generácie triedy C sa podieľal aj sám veľký sedemnásobný šampión Formule 1, Michael Schumacher. Ten sa zameral na technológiu Intelligent Drive, teda systémy, ktoré sa zaoberajú bezpečnosťou pri jazde a majú dopomôcť vodičovi, či dokonca ho nahradiť pri krízových situáciach. Michael testoval všetky atribúty a jednotlivé systémy tejto technológie za účelom nájsť najlepšie hodnoty, či časové reakcie, kedy systém bude upozorňovať vodiča, respektíve kedy prevezme kontrolu nad vozidlom. Súčasťou je prednárazový systém, ktorý monitoruje okolie pred vozidlom, a v rýchlosti od 30 km/h vodiča vizuálne upozorňuje v prípade prekážky. Adaptívny tempomat Distronic Plus už tradične udržuje odstup medzi vozidlami. Po novom by však mal vozidlo aj úplne zastaviť, v prípade, že zastane predchádzajúce vozidlo a následne aj rozbehnúť, pričom celý proces bude prebiehať v bezpečnej vzdialenosťami medzi samotnými vozidlami.
Intelligent Drive bude zahŕňať aj autonómne brzdenie, teda automatické zabrzdenie vozidla v prípade prekážky pred ním. Ďalej to je brzdový asistent Plus, ktorého úlohou bude maximalizácia tlaku na pedál v prípade zrážky s naprieč idúcimi vozidlami či prekážkami. Vylepšená bola aj funkcia monitorujúca slepé uhly, či držanie vozidla v jazdnom pruhu. Druhá spomenutá funkcia bude po novom nielen signalizovať a upozorňovať vodiča v prípade opustenia jazdného pruhu, ale pomocou jemného brzdenia na konkrétne koleso, bude vozidlu upravovať trajektóriu a tým ho teda bude držať v zvolenom pruhu samostatne.
Pochoval Mercedes opäť konkurenciu? Ja hovorím áno!