Ich účty sú súkromné a tvoju žiadosť o sledovanie schvália až po tom, čo im zaplatíš.
Instagram je zadarmo (zatiaľ). Súkromné účty boli doteraz vyhradené pre ľudí, ktorí si chcú strážiť svoje súkromie alebo pre účty, ktoré zverejňujú šteklivý obsah, pretože súkromné účty zvykne Instagram blokovať menej často než verejné, ak porušujú pravidlá prispievania. Influenceri sú však zrejme už unavení z nekonečných reklám pre iné značky, nie každý z nich chce alebo si môže dovoliť rozbehnúť vlastné podnikanie, a tak sa opäť raz vynašli.
Ich účty sú súkromné a tvoju žiadosť o sledovanie schvália až po tom, čo im zaplatíš, informuje Buzzfeed. Ich článok je úryvkom z ich pravidelného newsletteru Please Like Me, v ktorom píšu výlučne o influenceroch a spôsoboch, akými si získavajú pozornosť ľudí.
Zaplať a schvália tvoju žiadosť
Ashley Kane Harper sa na Instagrame zameriava na životný štýl a interiérový dizajn. Jej nový účet je súkromný, spustila ho len pred pár dňami a má zhruba 500 sledujúcich. Fanúšikovia môžu poslať žiadosť o sledovanie, no schváli ju len tým, ktorí zaplatili. Za to, že celých dvanásť mesiacov budeš môcť vidieť jej príspevky, jej budeš musieť cez PayPal poslať 50 dolárov.
„Získaš prístup k súkromnému účtu na Instagrame a k tajnej nástenke na Pintereste, kde budem zdieľať exkluzívny obsah a týždenne zostavím výber doplnkov do domácnosti,“ informuje na svojom webe. Podmienkou je zadať pravidelnú každoročnú platbu cez PayPal, vyplniť krátky formulár a odoslať na Instagrame žiadosť o sledovanie. Len čo si tvoju platbu spáruje s tvojím menom alebo prezývkou na Instagrame, žiadosť ti schváli.
Harper nie je jediná s takouto biznis stratégiou. Blogerka Gwen Hefner, známa pod značkou Makerista, spustila súkromný účet už v roku 2019. Obsahovo sa venuje second hand nákupom a za sledovanie si pýta 35 dolárov ročne. Jej komunita má skoro štyritisíc členov. Pre Buzzfeed povedala, že najväčšou výhodou je absencia reklám. Hoci trvalo dlhšie, než sa účet rozrástol, vďaka platiacim followerom nemusí pristúpiť na platené spolupráce.
Podobný model využívajú napríklad podcasteri, ktorí najčastejšie zbierajú peniaze cez Patreon alebo aj youtuberi či influenceri, ktorí si nechávajú platiť za členstvá v súkromných facebookových skupinách. Tam potom zdieľajú špeciálny obsah, ponúkajú poradenstvo, rôzne návody, plány či jedálničky, podľa ich zamerania a prípadne expertízy.
Podľa Buzzfeedu je to však riziko, pretože takéto stránky prakticky porušujú pravidlá Instagramu. Je len na vedení sociálnej siete, kedy a ako tvrdo proti takýmto podnikavým influencerom zasiahne.
Otázkou zostáva, či títo influenceri ešte nepočuli o OnlyFans, ktorý je vyslovene vytvorený práve na zamykanie obsahu za platobnú bránu a platenú interakciu s fanúšikmi. Je tiež možné, že sa jednoducho nechcú spájať s publicitou, ktorú OnlyFans za posledný rok nabral.