Nie je však primárne určený pre vegetariánov. Cieliť má na mäsožravcov, ktorí chcú čosi spraviť pre planétu.
Mnohým ľuďom sa pri pohľade na šťavnatý burger alebo pocítení jeho vône naštartuje pavlovov reflex. Nie preto, že si pod tým predstavia kravy na bitúnku. Ide jednoducho o chuť. Práve na takejto filozofii stavajú rôzne spoločnosti, ktoré posledné roky vyvíjajú rastlinnú náhradu mäsa. Medzi lídrov patrí Impossible Burger a Beyond Meat.
Druhá menovaná firma uzatvorila partnerstvo s najväčšou sieťou rýchleho občerstvenia McDonald’s už koncom roka 2019. Na vybraných pobočkách v Kanade začali predávať takzvaný P.L.T. (Plant, Lettuce, Tomato – bezmäsitý burger, šalát, paradajka). Podobná testovacia prevádzka začína už aj omnoho bližšie Slovensku. V týchto dňoch v McDonald’s reštauráciách vo Švédsku a Dánsku pribudol do menu McPlant, píše Bloomberg.
Ide o štandardný burger so syrom, paradajkou, cibuľou, šalátom, kečupom a sezamovou žemľou. Jediný rozdiel je, že hovädziu placku nahradila bezmäsitá placka, na vývoji ktorej sa podieľala firma Beyond Meat. Ich produkty si už viac ako rok môžeš kúpiť aj v slovenských obchodoch.
Testovanie obľúbenosti bude vo Švédsku trvať do 15. marca a v Dánsku do 12. apríla. Na základe predajných výsledkov sa McPlant dostane aj na ostatné európske trhy.
McDonald’s nie je prvá a pravdepodobne ani posledná veľká sieť reštaurácií a fastfoodov, ktorá začína predávať bezmäsité burgre. V lete 2019 zaradil Burger King do svojej ponuky Impossible Whopper, ktorý ma čoskoro doraziť aj na Slovensko. V rovnakom roku sa do bezmäsitého trendu zapojila aj sieť KFC s rôznymi produktami na americkom, anglickom a ázijskom trhu.