Čas čítania 2:49
Jakub Paulík

Policajt, manžel a otec, ktorý znásilnil zhruba 50 žien. Mnohé z nich aj s partnermi zavraždil (Recenzia)

Zdroj: TASR/AP/Rich Pedroncelli
FILMY A SERIÁLY HBO I'LL BE GONE IN THE DARK

Oplatí sa vidieť túto novinku od HBO?

Každý sériový vrah má svoj príbeh, svoju vývojovú cestu, a žiaden sa ním nestal len tak zo dňa na deň. V júni tohto roku odsúdili v USA sériového násilníka a vraha Josepha Jamesa DeAngela na doživotie. Nešlo pritom o žiadneho „nováčika v odbore“, ale o páchateľa, ktorý ničil ľudské životy už od polovice 70. rokov. Vyšetrovatelia sa však k jeho pravej identite prekopali až nedávno, a to vďaka testom DNA.

V rokoch 1976 až 1986 Kaliforniu terorizovali zločinci s prezývkami East Bay/Area Rapist, Visalia Ransacker, Original Night Stalker a Diamond Knot Killer. V skutočnosti však išlo jednu a tú istú osobu – Josepha Jamesa DeAngela, ktorého spisovateľka Michelle McNamara pomenovala ako Golden State Killer. O tom, ako ju tento prípad pohltil natoľko, že sa vydala po stopách brutálneho zločinca, napísala knihu I'll Be Gone in the Dark, podľa ktorej HBO natočilo rovnomenný seriál.

Sériového vraha s malým penisom vysmiala celá súdna sieň. Znásilnil približne 50 žien a usmrtil 13 ľudí Sériového vraha s malým penisom vysmiala celá súdna sieň. Znásilnil približne 50 žien a usmrtil 13 ľudí 15. júla 2020, 14:30

I'll Be Gone in the Dark nie je typickým krimi-seriálom, v ktorom sledujeme život vraha od jeho narodenia, cez problematické detstvo a vraždenie v dospelom veku, až po jeho dolapenie a odsúdenie. Príde síce aj k tomu, no dokument z veľkej časti vychádza z knižnej predlohy, do ktorej musela Michelle McNamara na žiadosť vydavateľa zakomponovať aj svoj osobný život.