Protesty proti rasizmu prinášajú svoje plody.
Zrejme nikto nečakal, aké rozsiahle následky bude mať tragická smrť Georga Floyda v Spojených štátoch amerických.
Nielenže sa po svete rozpútali protesty proti rasizmu a policajnej brutalite, ale množstvo väčších aj menších spoločností pochopilo svoju zodpovednosť voči predchádzaniu rasovej diskriminácii, informuje The Independent
Najnovšie sa k týmto spoločnostiam pridal aj francúzsky kozmetický gigant L’Oreal. Značka predáva kozmetiku rôznych druhov, medzi ktoré patria aj rôzne krémy. Spoločnosť sa preto rozhodla, že v reakcii na súčasné protesty odstráni z názvov svojich prípravkov akúkoľvek zmienku o „bielení“ či „zosvetľovaní“.
Na pultoch obchodov tak v najbližších mesiacoch nenájdeš nočné krémy, ktoré by mali pomáhať s odstraňovaním pigmentových škvŕn či boju proti nerovnosti pleti ako uvádzajú stránky jednotlivých výrobcov.
Krátko po prepuknutí protestov proti rasizmu spoločnosť vydala vyhlásenie, v ktorom vyjadrila solidaritu černošskej komunite a postavila sa proti akýmkoľvek predsudkom. L’Oreal pritom v minulosti schytal kritiku za to, že vraj svoje výrobky primárne propaguje pre bielych ľudí, a tak vyzerajú aj jednotlivé reklamy a produkty.
Rovnaké rozhodnutie odstrániť „bieliace“ a „zosvetľujúce“ krémy zo svojho portfólia urobil pred pár dňami aj konkurenčný gigant Unilever. Úpravy dokonca v posledných dňoch potvrdili aj tvorcovia viacerých animovaných seriálov ako Simpsonovci, kde odteraz postavy tmavej pleti budú dabovať výlučne Afroameričania.