Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 15. 12. 2019 meniny má Ivica

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Tech - Autá
7
Martin Mičuda
5. máj 2019, 19:46

Nové 639-koňového AMG nám vyrazilo dych. Toto je najextrémnejšie štvormiestne auto na trhu

Do rúk sa nám dostalo nové AMG GT 63 S 4Matic+ 4Door Coupe v špeciálnom vyhotovení Edition 1.

Martin Mičuda
5. máj 2019, 19:46
Nové 639-koňového AMG nám vyrazilo dych. Toto je najextrémnejšie štvormiestne auto na trhu
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
7
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Divízia Mercedes-AMG dlhé roky naznačovala, že skôr či neskôr sa na svet prederie GT-čko, ktoré bude máť jeden pár dverí navyše a postaví sa do cesty Panamere od Porsche. Pracovne označované GT4 napokon prišlo na scénu minulý rok a okamžite na to obrovskou mierou rozvírilo hladiny vody. 

 

Sériová verzia napokon nesie dodatok 4-Door Coupé, čo v spojitosti s príslušnou verziou znamená naozaj dlhý až krkolomný názov, najmä ak sa ti do rúk dostane vrcholný variant v úvodnej edícii – Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4-Door Coupe Edition 1. Práve tak znie vôbec najdrahšie, najluxusnejšie, najvýkonnejšie a najrýchlejšie osemvalcové AMG na trhu, ktoré sme mali možnosť exkluzívne vyskúšať, a z ktorého sa prakticky dodnes spamätávame.

 

 

Ak sa pýtaš, aký význam má existencia dvoch na pohľad rovnako zameraných vozidiel pod strechou jednej značky, odpoveď je, že modely CLS a GT4 majú toho pramálo spoločného. Hneď v úvode si preto treba ujasniť pár faktov. 

 

Nie, toto nie je upravené CLS-ko. GT 4-Door Coupe je totiž po modeloch SLS a dvojdverovom GT-čku tretí model v histórii, ktorý bol vyvíjaný výhradne v Affalterbachu. Inými slovami, CLS-ko je elegantná štýlovka, ktorého základom je Mercedes-Benz triedy E, zatiaľ čo 4-dverové GT-čko je osobitný projekt divízie AMG s technikou, o akej môže CLS len snívať. 

 

Novinka zaujme už na prvý pohľad, za čo môže veľmi majestátny zovňajšok, ktorý kombinuje elegantné prvky s doslova agresívnymi a strach naháňajúcimi líniami. Predná vystupujúca maska sa pýši povestným Panamericana grilom s vertikálnymi lamelami, zatiaľ čo po stranách nájdeme úzke svetlomety s bezkonkurenčnou Multibeam LED technológiou. Okrem robustného nárazníka s aktívnymi klapkami nemožno prehliadnuť ani obrovskú kapotu či až 21” AMG disky, za ktorými sa ukrývajú nevädnúce karbón-keramické brzdy v cene najlacnejšieho auta na našom trhu.

 
Nové 639-koňového AMG nám vyrazilo dych. Toto je najextrémnejšie 4-miestne auto na trhu!

 

Úzke bezrámové bočné okná podliehajú pomaly klesajúcej siluete strechy, ktorá napokon vrcholí vystupujúcim statickým krídlom. To slúži ako neklamný znak, že ide o úvodnú edíciu Edition 1 (bez nej je zadné krídlo výsuvné a menšie), čo vo výsledku znamená, že sa pozeráš na jedno z vôbec najexkluzívnejších a najdrahších aut, aké je možné oficiálne na našom trhu kúpiť. Cena testovaného exemplára je 212-tisíc €.

 

E1-ka okrem fixného krídla zaručuje špecifický matný lak, decentný športový polep či napríklad žltou niťou prešívaný interiér a žlté pásy. Za piatymi dverami (áno, v skutočnosti to je 5-dverový liftback, nie 4-dverové kupé ako CLS) sa nachádza solídnych 461 litrov, i keď nakladacia hrana je slušne vysoko. V zadnej časti však zaujme skôr do očí, no hlavne uší bijúca výfuková sústava, ktorá zo štvorice koncoviek výfuku prednáša famóznu symfóniu. AMG to proste vie!

 Nové 639-koňového AMG nám vyrazilo dych. Toto je najextrémnejšie 4-miestne auto na trhu!

 

Nad interiérmi značky Mercedes-Benz sa už asi nemá význam rozplývať, keďže aj GT4-ka jasne naznačuje, že kope tu úplne najvyššiu ligu. Prvotriedne spracovaný, moderný a zároveň mimoriadne luxusný a pohodlný kokpit je doslova oázou, kde všetko spolu hrá. Ambientné podsvietenie za prítomnosti kvalitných materiálov veľmi efektne dotvára luxusnú atmosféru, zatiaľ čo špičková dvojica 12,3” obrazoviek z lepeného skla vyráža dych svojím spracovaním a možnosťami nastavenia.

 

NAČÍTAŤ CELÝ ČLÁNOK BEZPLATNE
Podpor tvorbu kvalitného obsahu
Roky tvoríme kvalitné autorské články, ktoré nikde inde nenájdeš. Ak chceš viac takýchto článkov, predplať si REFRESHER+ a dostaneš ďalšie výhody.
CHCEM PODPORIŤ

 

Úplnou novinkou je vystupujúci stredový tunel, ktorého základ pochádza z 2-dverového GT-čka, v tomto prípade však postranné fyzické tlačidla vystriedali modernejšie dotykové displeje. Každý z nich plní inú funkciu a nastavuje osobitnú časť vozidla – výfuky, prevodovku, podvozok či stabilizačný systém. Jazdné režimy si pritom vieš veľmi efektne a rýchlo zmeniť priamo na volante, kde pribudli interaktívne voliče.

 

Čerešničkou na torte sú excelentné škrupinové športové sedačky, ktoré ponúkajú perfektnú oporu tela, no zároveň sú až prekvapivo komfortne, ba čo viac, dokonca sú aj vyhrievané a ventilované. Prekvapením je aj miesto vzadu, kde je v každom smere viac priestoru ako v spomínanom CLS-ku. Samozrejme, nemožno čakať komfort cestovania ako povedzme v S-ku, no naozaj sa bavíme o aute, ktoré plnohodnotne odvezie štyri dospelé osoby. Poďme však späť za volant!

 
Nové 639-koňového AMG nám vyrazilo dych. Toto je najextrémnejšie 4-miestne auto na trhu!

 

Už po naštartovaní je jasné, že tu končí sranda. V rámci krátkeho okienka si spravme rýchle predstavenie toho, čo sa skrýva pod označením GT 63 S 4Matic+.

 

  • 4.0 V8 biturbo, kde každý rad valcov má svoje vlastné turbodúchadlo
  • 470 kW / 639 k (5 500 - 6 500 ot./min) a 900 Nm (2 500 - 4 500 ot./min)
  • 9-stupňová prevodovka AMG Speedshift MCT vyvinutá na vysokú zátaž
  • pohon všetkých štyroch kolies AMG Performance 4Matic+ s vektorovaním krútiaceho momentu a odpojiteľnou prednou nápravou
  • viackomorový vzduchový podvozok AMG Ride Control
  • zadný, elektronicky riadený samosvorný diferenciál
  • riadená zadná náprava
  • akcelerácia z 0-100 km/h za 3,2 sekundy
  • maximálna rýchlosť 315 km/h

 

Opísať zážitok za volantom tohto auta je naozaj ťažké, preto viac poslúžia autentické pocity vo videu, ako prvé čo ťa však dostane, je tá extrémna sila, ktorá stavia auto na zadné kolesá. Samozrejme, na trhu sú aj ešte rýchlejšie a šialenejšie autá, ak si však dáš do kontextu ten luxusný a pohodlný interiér, celkovú dĺžku cez 5 metrov a váhu 2,1 tony, zistíš, že ide o ozajstný extrém.

 

Počas jazdy sa človek neraz prichytí pri tom, ako sám neverí tomu, že tak rýchle a dobre fungujúce auto môže mať ešte dve plnohodnotné miesta na sedenie vzadu. GT 63 S je mimoriadne agilné a obratne, za čo môže pochopiteľne i riadená zadná náprava, ktorú v zákrutách vo veľkom cítiť. Svoju prácu si perfektne plní aj športový diferenciál s tendenciou sa doslova zahryznúť do asfaltu.

 

Pozoruhodné je, ako dokáže AMG-čko maskovať svoju nemalú hmotnosť, keďže vodič nemá drvivú väčšinu času šancu zistiť, že vozidlo má cez 2 tony. Necelých 640-koní totiž dokáže neskutočne s týmto kolosom zamávať, navyše inteligentný pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje úchvatnú trakciu. To, ako sa dokáže preniesť potenciál na kolesá a z nich na cestu je skutočne šialené.

 

Obrovská pochvala pritom smeruje aj do karbón keramických bŕzd, ktoré majú síce s vyše 2-tonovým GT-čkom čo robiť, avšak dávkovanie a brzdný účinok je výborný. O ich vädnutí nemôže byť ani reč, a to ani po niekoľkých hodinách ostrej jazdy v horských kľukatých cestách.

 

Nové 639-koňového AMG nám vyrazilo dych. Toto je najextrémnejšie 4-miestne auto na trhu!

 

Je pravda, že miestami prítomnosť 9 stupňov spôsobuje častejšie radenie, sprevodovanie je však perfektné a do veľkej miery je ovplyvnené zvoleným jazdným režimom – v komfortnom nastavení je zmena stupňom veľmi jemná a vo vyšších rýchlostiach je prakticky nemožné zistiť kedy a aký stupeň prevodovka zaradila.

 

Ak však siahneš po športových režimoch, vyššie stupne si prevodovka odloží len pre tie najvyššie rýchlosti a väčšiu času tak na displeji uvidíš maximálne päťku. 4-dverové GT-čko dokáže pritom tak zrýchľovať, že prvé dni ani nemáš pri športovej jazde šancu stíhať preraďovať v manuálnom režime.

 

Akcelerácia je doslova zdrvujúca, stovku naozaj dokáž tento stroj pokoriť za 3,2 sekundy, na dvestovku mu stačí len približne 10 sekúnd, čo je na daný typ auta až neuveriteľné. Osemvalcová verzia GT 63 S prosto nemá dno a akcelerácia nemá konca – je jedno v akej rýchlosti a pri akom zaradenom stupni dáš podlahu, zrýchlenie je pocitovo prakticky identické. Veľkým prínosom je samozrejme sofistikovaný pohon všetkých štyroch kolies, nový 4Matic+ však ponúka aj možnosť odpojenia prednej nápravy.

 

Po aktivovaní Drift Mode sa všetok výkon presúva výhradne na zadnú nápravu, čo za prítomnosti vypnutej stabilizácie robí zo 4-dverového GT-čka ešte väčšiu driftovaciu mašinu ako nedávno testovaná M5-ka. Ba čo viac, po stránke kontrolovateľnosti v drifte je GT4-ka azda ešte ovládateľnejšia ako o čosi menší a ľahší ikonický supersedan od BMW. Tým nás AMG naozaj prekvapilo, keďže dlhé roky boli po šoférskej stránke mníchovské počiny oveľa technickejšie. Zadný diferák perfektne distribuuje výkon na zadné kolesá, no zároveň cez volant pekne cítite, že tie predné sú jasnou smerovou oporou.

 
Nové 639-koňového AMG nám vyrazilo dych. Toto je najextrémnejšie 4-miestne auto na trhu!

 

Súhra výborného motora, ktorý je doprevádzaný jedinečným zvukovým prejavom, s nastavením prevodovky, pohonu, riadenia a odozvy na plyn či brzdy je úžasný. Ak si názoru, že 639 koní je v takomto aute vhodných len na rovné cesty, mýliš sa, keďže za srdce ťa toto auto dostane až v momente, keď na kľukatých cestách dôjde na lámanie chleba. Ostatne, GT 63 S pozametalo slávny Nürburgring v rekordnom čase a stalo sa tak vôbec najrýchlejším 4-miestnym autom v histórii na Severnej slučke.

 

Summa summarum, GT 63 S 4Matic+ 4-Door Coupe je úchvatný počin, ktorý si dovolíme označiť za najextrémnejšie 4-miestne auto na trhu. Asi ti teraz prešla hlavou konkurenčná Panamera Turbo S E-Hybrid, tá je však skrz hybridnú technológiu o niekoľko stoviek kilogramov ťažšia, preto je aj o niečo pomalšia a pravdepodobne i menej obratná.

 

Zobraziť galériu 8 galeria
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: amg, GT, Mercedes-AMG, automobilovy test, GT4, Edition 1, 4Matic, GT 63 S, 4-Door Coupe
Pridaj sa k tým, ktorí nas podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
8
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie