Prvé plnohodnotné AMG pre viac ako 2 pasažierov je na svete.
Mercedes-Benz pred niekoľkými mesiacmi odhalil tretiu generáciu modelu CLS, s ňou však vyplávala na povrchu vskutku zaujímavá a hlavne nečakaná informácia. V prípade 3. pokračovania imidžovo založeného sedanu sa už nepočíta s vrcholnou verziou, ktorá by za prítomnosti legendárnych písmen 63 obnášala 4-litrovú V8. Až v uplynulých hodinách sa dozvedáme oficiálnou cestou, prečo sa tak, z pochopiteľných dôvodov, nestane.
Za všetkým stojí úplne nový model, ktorý nesie názov Mercedes-AMG GT 63 a práve teraz ho spoznávame. V zmysle minuloročného autosalónu v Ženeve tak po roku dochádza k odhaleniu sériovej podoby 4-dverového GT-čka, ktoré je i odpoveďou na to, prečo už neuvidíme 63-kové CLS. Jeho postavenie totiž zastúpi práve nový hráč na scéne, navyše, niet teda pochýb o tom, že práve GT 63 bude upriamovať pozornosť športovou nôtou a zároveň poslúži ako priamý rival novej Panamery.
Podstatou novinky je 4-dverová karoséria s bezrámovým riešením dverí a zároveň výrazne športovo navrhnutá silueta strechy, ktorá ešte dynamickejšie kombinuje vzhľad klasického sedanu a športového kupé. Agresívny bodykit počíta s nárazníkmi s masívnymi otvormi, štandardne dodávanou maskou s vertikálnymi lamelami a napokon s prísne vytvarovanými full-LED svetlometmi. Vzadu dominuje obrovský difúzor, tradičná štvorica výfukov, no a napokon naozaj úzke svetlomety.
Nový karosársky variant má spájať športovosť a rodinu. Zodpovedá tomu teda interiér, ktorý plnohodnotne pojme 4 pasažierov. Pokiaľ ide o palubnú dosku, svedkami sme koncepcie, ktorá kombinuje "širokouhlé" palubovky s tou v "klasickom" GT-čku. Do oka tak padnú nielen rýdzo športové línie a dekóry, ale i detaily, akými sú tlačidlá integrované na volante - volič režimov či nastavenie výfukového potrubia.
To najdôležitejšie sa ukrýva pod kapotou. Asi nikoho neprekvapíme, keď napíšeme, že motorové útroby vypĺňa 4-litrový agregát V8 biturbo. Na výber budú 2 verzie - GT 63 s výkonom 430 kW / 585 koní, 800 N.m, zatiaľ čo variant GT 63 S má až 470 kW / 639 koní a 900 N.m. Vďaka tomu vystrelí GT-čko na stovku za 3,2 sekundy a maximálka je až 315 km/h. Do ponuky sa ale napokon dostal aj variant GT 53, teda úplne nový radový benzínový šesťvalec s dvojitým preplňovaním - klasické turbodúchadlo a elektrický kompresor. Výsledný výkon predstavuje 320 kW / 435 koní, po ruke je však EQ Boost, ktorý vďaka elektromotoru umiestneným medzi agregátom a prevodovkou pridá ďalších 22 koní a až 250 N.m!
O sprevodovanie sa stará 9-stupňová prevodovka AMG Speedshift MCT, ako pritom naznačuje hŕstka plakiet po stranách karosérie, poháňané sú všetky štyri kolesa, presnejšie ide o pohon 4Matic+. V rámci jazdného režimu Race a po následnom aktivovaní režimu Drift Mode dokáže na zadnú nápravu preniesť všetok výkon, a to až dovtedy, pokým vodič mód nevypne.