Na mieste teraz nájdeš najväčšiu jamu v strednej Európe.
V centre Bratislavy momentálne nájdeš obrovskú rozkopávku a, okrem iného, aj najväčšiu jamu na svete, ktorú vyprázdnilo až 1 000 plných tatroviek a na všetkom sa podieľa až 18 žeriavov. Ulica Mlynské nivy totiž práve prebieha gigantickou rekonštrukciou a pod vedením HB Reavis sa po takmer 40 rokoch konečne prerába.
Moderný bulvár a dopravná tepna v jednom
Mlynské nivy sa zmenia na nadčasový bulvár s dôrazom na chodcov či cyklistov, no takisto treba myslieť aj na riešenia pre autá. Ide totiž o tranzitnú ulicu, čiže o nesmierne dôležitú dopravnú tepnu, ktorá do centra privádza tisícky ľudí a ďalšie množstvo na Nivách rovno končí.
Ľudia dochádzajú za prácou, nákupmi či zábavou a Mlynské nivy na to budú plne pripravené. K novým chodníkom či cyklotrasám pribudne v každom smere nový jazdný pruh a nesmieme zabudnúť ani na dôležitý podzemný kruhový objazd, ktorý sa postará o to, aby si na Mlynských nivách zbytočne nečakal kvôli otravným semaforom.
Prvá podzemná križovatka na Slovensku
Kruhový objazd pod zemou vznikne v strede ulice a pôjde o úplne prvú podzemnú križovatku na Slovensku. Zo začiatku bolo potrebné vyhĺbiť 15-metrovú jamu a po okrajoch vytvoriť pevné steny brániace zaplaveniu podzemnou vodou.
Kruháč výrazne zjednoduší dopravu v celej oblasti. Pod zemou bude okrem do hlavnej ulice ústiť do Stanice Nivy, Twin City, parkovacieho domu a aj projektu Mlynské Nivy-Košická. Na povrchu tak ostane viac miesta pre zeleň, lavičky a priestor pre chodcov a cyklistov.
200 rokov staré potrubia
Mlynské nivy sú pre Bratislavu kritické nielen z dopravného hľadiska. Len pár centimetrov pod jej povrchom nájdeš nesmierne komplikovanú spleť rozvodov, potrubí ešte z čias Márie Terézie a okrem iného aj zásadnú sieť káblov vedúcu optický internet takmer do celej Bratislavy.
Ľahko si tak predstavíš, že premeniť archaicky otrasnú ulicu na moderný bulvár z tohto storočia nie je žiadna hračka. Celú rekonštrukciu technickej infraštruktúry pritom robí HB Reavis dobrovoľne a na vlastné náklady dosahujúce vyše 40 miliónov € – a to nad rámec toho, čo mesto požadovalo (napríklad nový asfalt a premaľované pruhy).
Zeleň a cyklotrasy na prvom mieste
Na Nivách dohromady pribudne až 154 stromov, v každom smere pribudne jeden pruh a nebudú chýbať ani novučičké lavičky, autobusové zastávky či ďalšia vybavenosť. Najväčšie zmeny tak budú pod povrchom a aj keď ich neuvidíme, budú moderným spôsobom dovážať vodu či internet do našich domácností.
A samozrejme, cyklotrasy. Ich rozmiestnenie je podrobne premyslené tak, aby išli čo najbezpečnejšie, obchádzali zastávky hromadnej dopravy, nekrižovali sa s pruhmi pre autá a predovšetkým, spĺňali všetky bezpečnostné normy.
Po dokončení rekonštrukcie sa tak mestu odovzdá kompletne nová ulica s revitalizovaným okolím, doplnená o novú autobusovú stanicu, ktorá Bratislave zaslúžene padne na úžitok.