Prémiová módna značka sa snáď nikdy nepoučí.
Len pred pár dňami sme ťa informovali, že sa francúzsky extravagantný fenomén Balenciaga rozhodol v rámci kolekcie jeseň/zima 2018 ponúknuť prívesok na kľúče, ktorý má vyzerať ako klasický stromčekový osviežovač vzduchu do auta. Takmer úplne totožný s tými, aké bežne nájdeš na mnohých čerpacích staniciach.
S jedným zásadným rozdielom. Značka si zaň pýta takmer 200 €. Tento produkt sa jej však stal osudným. Čelí kvôli nemu obvineniu z porušenia autorských práv. Žaluje ju spoločnosť The Car-Freshner, ktorá tvrdí, že módny dom jej bez povolenia ukradol špecifický stromčekový dizajn.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Právne dokumenty, s ktorými prišiel portál TMZ, pritom poukazujú na fakt, že spoločnosť vyrábajúca osviežovače vzduchu získala na dizajn ochrannú známku už v roku 1952. Nie je to však po prvýkrát, čo Balenciaga čelí obvineniu z nezákonnej inšpirácie.
Kreatívny riaditeľ značky a známy módny dizajnér Demna Gvasalia bol už niekoľkokrát upozorňovaný, že jeho dizajn nie je tak úplne originálny. Napríklad pri modrej taške z minulého roku, ktorá sa až moc podobala na tú z IKEA či pri ružovej mikine inšpirujúcej sa dizajnom objavujúcim sa v takmer každom newyorskom obchode so suvenírmi.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame