Cestovať nízkonákladovými spoločnosťami sa vždy nevypláca.
Ryanair ponúka často lákavé zľavy a výhodné ceny leteniek, no stále viac sa ukazuje, že pre túto spoločnosť nie je ľahké pracovať. Ku svojim zamestnancom sa totiž nesprávajú veľmi prívetivo ani humánne, o pasažieroch nehovoriac.
Naposledy museli čeliť vážnym problémom, keď mesto Porto v Portugalsku zasiahla búrka Leslie. Kvôli zlému počasiu boli 4 lety presmerované do Malagy a spoločnosť totálne zlyhala v starostlivosti ako o posádku tak aj o zákazníkov.
Jeden z letov pristál v Malage ešte ráno 14. októbra a jeho posádka mohla využiť priestory patriace firme Ryanair. Avšak všetky až na jednu miestnosť s ôsmimi sedačkami, boli zamknuté. 24 členov posádky sa tak muselo tlačiť v malom priestore bez prístupu k tekutinám či jedlu až do šiestej ráno nasledujúceho dňa.
Cez noc sa všetci na protest odfotili, aby ukázali ľuďom, ako práca pre túto nízkonákladovú leteckú spoločnosť naozaj vyzerá.
Fernando Gandra zástupca Portugalskej únie (SNPVAC) tvrdí, že pre komfort zamestnancov urobil, čo mohol. „Posádka potrebuje po službe odpovedajúce ubytovanie, i keď je to iba obyčajná hotelová izba, nemusí to byť päť hviezdičkový hotel," povedal pre britké Metro.
Podľa jeho slov sa pokúšal zohnať hotel, no žiaden nevedel nájsť. V tú noc vraj boli všetky v Malage plné. Podľa európskej regulácie 83/2014 musia letecké spoločnosti v takomto prípade poskytnúť ubytovanie.
Ryanair však nemal žiadny náhradný plán, aj keď o búrke vedel. Rovnako skončili aj pasažieri letu, tí museli na letisku čakať až do ďalšieho dňa. Do lietadla nastúpili ešte o 11 doobeda, no ďalšie hodiny čakali na pilota z Londýna.
Keď si posádka v lietadle pýtala povolenie na to, aby sa mohli najesť a napiť zo zásob na palube, odpoveď Ryanairu znela, že potraviny jednoducho patria zákazníkom.