Ostré N-ko spoznávame v druhom karosárskom variante.
Asi len málokto by pred pár rokmi veril tomu, že Hyundai na trh uvedie nejaký hot-hatch, ktorý bude navyše famózne jazdiť a dokonca sa stane predajným hitom. Presne to sa však naozaj udialo, keďže i30 N svojimi kvalitami výraznou mierou zamiešal karty medzi ostrými hot-hatchmi, ba čo viac, za prvý polrok tohto roku kórejská automobilka hlási predaných takmer 3000 kusov!
Ako sa však avizovalo, N-ková i30-ka neskončí len pri karosárskej verzii hatchback. Sľuby sa naplnili a v tomto momente spoznávame ďalšie vyhotovenie, konkrétne model i30 Fastback N. Ak by sme to v skratke zhrnuli, ide o totožnú techniku zabalenú do štýlovej karosérie typu liftback, alebo teda ak chcete fastback. Spredu obe vyhotovenia navzájom nerozpoznáte, naopak vzadu to novinka hrá na podstatne štýlovejšiu nôtu.
Aj v tomto prípade si vzadu miesto našla masívna dvojica koncoviek výfukov, nechýba červená linka v športovom nárazníku, LED-kové svetlá či klenutý spojler. Vnútri sme svedkami nových červených detailov, zvyšok palubnej dosky je však rovnako dobre známy. Na 8" obrazovke je možné kompletne zmeniť nastavenia vozidla, vo výborných športových sedadlách nájsť ideálny posed a do rúk chytiť športový volant s hrubým vencom a postrannými tlačidlami.
Technika ostáva identická. O pohon výhradne prednej nápravy sa stará agregát 2.0 T-GDI, ktorý je možné kúpiť v dvoch výkonnostných verziách. Základ má 184 kW / 250 koní, zatiaľ čo silnejšie vyhotovenie Performance má až 202 kW / 275 koní. V oboch prípadoch platí, že 353 Nm sa môže v rámci krátkodobého overboostu navýšiť na 378 Nm.
K dispozícii bude len 6-stupňová manuálna prevodovka. Maximálna rýchlosť je 250 km/h, akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá základnému variantu 6,4 sekundy, verzia i30 Fastback N Performance to zvládne za 6,1 sekundy. Nuž, Octavia RS sa má na pozore. Veľkom!