Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 7. 12. 2019 meniny má Ambróz

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda - Oblečenie
0
Vladimír Baško
15. október 2018, 21:26

Od Ecko či G-Unit až po Gucci a Louis Vuitton. Ako sa počas histórie hip-hopu menili najobľúbenejšie značky oblečenia?

Ktoré značky hýbali svetom hip-hopu kedysi, a ktoré raperi uprednostňujú dnes?

Vladimír Baško
15. október 2018, 21:26
Od Ecko či G-Unit až po Gucci a Louis Vuitton. Ako sa počas histórie hip-hopu menili najobľúbenejšie značky oblečenia?
Zdroj: instagram.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Láska svetových raperov k drahým šperkom a oblečeniu nie je žiadnym tajomstvom snáď pre nikoho, kto aspoň trochu sleduje svojich obľúbencov z hudobného priemyslu na sociálnych sieťach alebo vo videoklipoch.

 

Raperi sa veľmi radi vystatujú luxusnými kúskami a chŕlia do inštrumentálov jedno meno renomovaného dizajnéra za druhým. Ako sa počas vývoja hip-hopu menili obľúbené značky raperov, a ktoré sú aktuálne tie najobľúbenejšie?

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Sports/Pop Culture/News (@deadseriousness) on

 

V hip-hopovom odvetví sa neobmieňajú iba trendy, ale i preferované značky. Vo väčšine prípadoch odzrkadľujú práve aktuálnu módnu scénu, keďže práve hip-hop ako forma umenia znamená hlavnú hybnú silu jej vývinu.

 

Dizajnéri čoraz častejšie obsadzujú zvučné mená z branže ako modelov do svojich kolekcií alebo na prehliadkové móla, a rovnako často práve najvyhľadávanejší interpreti jednotlivé trendy zavádzajú.

 

Kid Cudi ako model pre Louis Vuitton

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Louis Vuitton Official (@louisvuitton) on

 

V úplných prvopočiatkoch bola najobľúbenejšou značkou adidas, a to vďaka skupine Run-D.M.C. Neskôr hru prebralo pracovné oblečenie od Carhartt alebo Timberland. Keďže hip-hop sa stal hlasom pouličnej kultúry, do popredia sa dostali samozrejme i streetwearové značky.

 

Tými najobľúbenejšími boli vtedy Karl Kani, FubuPelle Pelle alebo značka klobúčikov Kangol. Už v tej dobe vznikajú tiež streetwearoví giganti Supreme a A Bathing Ape, ktoré však boli blízke iba veľmi úzkemu publiku.

 

  

Notorious B.I.G. v ikonickej bunde od A Bathing Ape

Od Ecko či G-Unit až po Gucci a Louis Vuitton. Ako sa počas histórie hip-hopu menili najobľúbenejšie značky oblečenia?

 

2Pac v teplákovej súprave od Karl Kani

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @meccapolis on

 

Fenomén luxusného oblečenia zaviedla do hip-hopu harlemská legenda Dapper Dan. Ten využíval monogramy značiek ako Louis Vuitton, Gucci alebo MCM, avšak tvoril z nich kúsky, ktoré si inde nemohol získať. Samozrejme, takéto oblečenie si mohli dovoliť jedine úspešní raperi, basketbaloví hráči alebo drogoví díleri.

 

Raper Big Daddy Kane na konci osemdesiatych rokov

v kabáte od Dapper Dan s monogramom MCM

 

A post shared by @meccapolis on

 

 

A post shared by @meccapolis on

 

Neskôr sa najmä pre svoje okázalé doplnky stala znakom blahobytu úspešných raperov značka Versace. Udialo sa tak ešte počas života legendárneho dizajnéra Gianniho Versaceho, kedy si jeho kúsky obľúbili aj vtedajšie najskloňovanejšie mená 2Pac a The Notorious B.I.G.

 

Versace sa odvtedy s menším kolísaním síce drží medzi najobľúbenejšími značkami v hip-hopovej kultúre, aktuálne však značku vystriedali iné historické módne domy ako napríklad Louis Vuitton alebo Gucci. Ale k tomu sa ešte dostaneme.

 

 

Gucci Mane počas svojej zlatej éry v all 'sace everything

 

A post shared by Gucci Mane (@laflare.1017) on

 

Opomenúť nesmieme ani zaujímavý fenomén – vlastné odevné značky hip-hopových interpretov. V tomto prípade však nehovoríme o merchandise, ktorý doprevádza hudobníkov už od nepamäti. ale o regulárnych značkách oblečenia.

 

Medzi prvými boli Wu-Wear od Wu-Tang Clan, EnyceSean John od Diddyho a Rocawear od Roc-A-Fella Records, konkrétne od producenta Dame Dash a rapera Jay-Z.

 

Raekwon a Ol' Dirty Bastard z Wu-Tang Clanu v kúskoch od Wu-Wear

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Rap Gen (@therapgeneration) on

 

Tieto značky sa okamžite stali rovnošatou pre každého správneho hip-hopera. Trend pokračoval aj v nasledujúcich rokoch, kedy zakladá svoju značku oblečenia skupina G-Unit na čele s najväčšou hviezdou svojej doby 50 Centom. V roku 2005 založil Pharrell Williams s Nigom, zakladateľom A Bathing Ape, kultové značky Billionaire Boys Club a Ice Cream.

 

Členovia G-Unit a ich ikonické tenisky, ktoré svojho času spôsobovali ošiaľ

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by 90s 00s nstlgia (@throwuback) on

 

Preklenieme sa už ale o niekoľko rokov dopredu, do nie až takej ďalekej minulosti. Ako sme totiž načrtli už v úvode, z hip-hopu sa iba nedávno stal najvplyvnejší hudobný žáner a to so sebou prinieslo i obrovskú influenciu na svetovú módu. 

 

Počas svojej kariéry relatívne skoro stihol získať titul trendsetter, nadobudnúť konexie s najrenomovanejšími módnymi dizajnérmi, a zaviesť tak niekoľko najobľúbenejších značiek tej ktorej doby kontroverzný hudobník Kanye West.

 

Už na začiatku svojej rapovej kariéry sa nechal oslovovať Louis Vuitton Don, spolu s Pharrellom a Lil Wayneom dopomohli k veľkolepému rozmachu A Bathing Ape, a okrem toho spopularizoval tiež značky ako Ralph Lauren alebo LRG. Big problems však začali ešte o niekoľko rokov neskôr, kedy započali Yeezy Seasons.

 

Pharrell Williams v uniforme od A Bathing Ape

 

A post shared by I Got The Vision (@visionmcfly) on

 

V roku 2011 vyráža Kanye West na tour s Jay-Zm k ich spoločnému albumu Watch the Throne. Jeho priateľstvo s Riccardom Tiscim, vtedajším kreatívnym riaditeľom dizajnérskej značky Givenchy, sa pretavilo do takej podoby, že sa im postaral o kostýmy a z Givenchy sa stala najvyhľadávanejšia značka tej doby.

 

 

Ešte v októbri toho roku vydáva A$AP Rocky svoj dnes už legendárny debutový mixtejp Live. Love. ASAP. Tento moment je tiež veľmi dôležitým míľnikom problematiky, keďže priniesol nový prúd, dovtedy nie príliš rozšírený zvuk a celkom odlišnú módu, ktorá doprevádzala Rockyho unikátnu vizáž. Tá rovnako inšpiruje zbytok A$AP Mobu.

 

Harlemskí rajderi sa úplne hravo orientujú v dizajnérskych značkách dovtedy širšej verejnosti nie až tak známych, menovite najmä Raf Simons alebo Rick Owens, ktoré sa v nasledujúcich rokoch stali uniformou pre všetky osobnosti z hip-hopovej branže.

 

 

Ďalej obľubujú bláznivé modely od Jeremyho Scotta alebo Maison Margiela, a počas svojej kariéry stihli presláviť množstvo streetwearových značiek ako Black Scale, Hood By Air alebo Pyrex, ktoré však ako prišli tak aj odišli.. Ostatní interpreti sa okamžite začali inšpirovať a vzniká obrovská módna hip-hopová scéna.

 

 

Kapitolou samou o sebe sú trapoví interpreti, ktorým stačí tučná cenovka a okázalý dizajn. Preferujú lesklé materiály, obrovské viditeľné logá či monogramy, a ich outfity sú vo väčšine prípadoch žalostné. To ich však robí zapamätateľnými a človek si ich okamžite všimne. A o to v zábavnom alebo teda v hudobnom priemysle častokrát skutočne ide. Typickým príkladom takýchto raperov sú napríklad Chief Keef, Rich the Kid alebo trio Migos.

 

Rich The Kid v luxusných kúskoch, ktoré vyzerajú ako z tržnice

 

A post shared by Jvred (@jvyneta) on

 

 

To bolo k rýchlemu priblíženiu vývoja hip-hopového štýlu všetko, pomaly sa dostávame k predstaveniu desiatich najobľúbenejších značiek svetových raperov, ktoré zdobia ich šatníky v roku 2018. Ako sme už načrtli predtým, značky ako Raf Simons, Rick Owens, Balmain alebo aj Versace aktuálne neprevládajú nad ostatnými, čo sa ešte pred niekoľkými rokmi rozhodne nedalo povedať. Poďme sa už ale pozrieť na tie, ktoré ich nahradili.

 

Balenciaga

 

Od zasadnutia Demnu Gvasalia na post kreatívneho riaditeľa Balenciaga na konci roka 2015 sa zo značky stala absolútna nutnosť v šatníku úspešných raperov. Po vzore jeho vlastnej značky Vetements začal svoje netradičné vízie uplatňovať i u francúzskeho historického módneho domu a presne to bolo spúšťačom nesmiernej pozornosti zo strany bohatých zákazníkov.

 

 

A post shared by flame (@travisscott) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by QuavoHuncho (@quavohuncho) on

 


Gucci

 

Po oživení zašlej značky mladou krvou Alessandra Michele sa z Gucci opäť stala svätyňa pre luxus. Raketovým tempom stihla prekonať dlhoročné snahy kolegov a zaviesť niekoľko výrazných trendov, z ktorých čerpá dodnes. Hip-hopový svet prijal znovuzrodenie historickej značky všetkými desiatimi a neexistuje snáď relevantný interpret, ktorý by nevlastnil hneď niekoľko kúskov.

 

 

A post shared by @asaprockydotcom on

 

 

A post shared by Gucci Mane (@laflare1017) on

 

 


 Louis Vuitton

 

Od veľkolepej spolupráce so Supreme sa o Louis Vuitton začalo písať vo veľkom. V marci tohto roku zasadol na post kreatívneho riaditeľa už spomínaný Virgil Abloh a s predstavením jeho prvej kolekcie patrí opäť medzi najvyhľadávanejšie značky na svete.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by UpscaleHype (@upscalehype) on

 

 

A post shared by UpscaleHype (@upscalehype) on

 

 

A post shared by sincerely tokyo (@madeintyo) on

 


Calvin Klein

 

V roku 2016 sa kreatívnym riaditeľom ikonickej americkej značky Calvin Klein stal legendárny dizajnér Raf Simons, ktorý má medzi hip-hopovými umelcami svoje meno. Módna verejnosť zostala vo vytržení a po predstavení prvých kúskov v minulom roku sa z Calvin Klein opäť stala must-have záležitosť.

 

 

A post shared by OFFSET (@offsetyrn) on

 

 

A post shared by CALVIN KLEIN (@calvinklein) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @asaprockydotcom on

 


Nike

 

Tu by sme sa mali trochu zastaviť. Určite si si všimol, že sme doteraz ani jedinýkrát nespomenuli najobľúbenejšiu značku obuvi drvivej väčšiny raperov, ktorou je Nike. Americký športový gigant je neodmysliteľnou súčasťou hip-hopovej kultúry už od jej skorých prvopočiatkov. Najväčšiu obľubu si však vyslúžila divízia Air Jordan v spolupráci s legendárnym basketbalistom Michaelom Jordanom.

 

 

A post shared by flame (@travisscott) on

 

Počas boomu s teniskami od Yeezy hip-hopoví interpreti siahali radšej po nich, avšak to značku Nike naštartovalo k netradičným spoluprácam s Travi$om Scottom a s Virgilom Ablohom, vlastne s jeho značkou Off White, ktorá takisto sama o sebe patrí medzi veľmi obľúbené. Nike je vďaka nim aktuálne opäť na vrchole, keďže tieto kolekcie znamenajú pre verejnosť čosi podobné ako spomínaný boom s Yeezy pred niekoľkými rokmi.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by 14‍ (@trippieredd) on

 

 

A post shared by @asaprockydotcom on

 


Palm Angels

 

Mladú značku Palm Angels založil art director luxusnej značky Moncler Francesco Ragazzi a s pomocou slávnych priateľov z nej dokázal vybudovať kult. Podarilo sa mu zadefinovať teplákové súpravy do vysokej módy, spolupracuje s množstvom prominentných hip-hopových umelcov a nebojí sa pestrých farieb a ich kombinácií.

 

Od Ecko či G-Unit až po Gucci a Louis Vuitton. Ako sa počas histórie hip-hopu menili najobľúbenejšie značky oblečenia?

 

 

A post shared by G-Eazy (@g_eazy) on

 

 


Valentino

 

Talianska značka Valentino v prebiehajúcom roku takisto zapojila do reklamy svetoznámych raperov. A$AP Ferg a Nas sa tak stali tvárou značky a viacero interpretov si to povšimlo. V blízkej budúcnosti teda môžeme očakávať väčší záujem zo strany najrôznejších hip-hopových umelcov.

 

 

A post shared by UpscaleHype (@upscalehype) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Gucci Mane (@laflare1017) on

 

 


Prada

 

Ďalšia z historických dizajnérskych značiek pochádzajúcich z Talianska je Prada. V tomto roku sa o nej opäť rozpráva najmä vďaka bláznivým teniskám s unikátnym dizajnom a novému brandingovému oblečeniu. Raperov skrátka fascinujú netradičné a luxusné produkty.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Pusha T (@kingpush) on

 

 

A post shared by AWGE・VLONE (@mrsawge) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @asaprockyinfo on

 


Von Dutch 

 

Značka Von Dutch nesie svoj názov po americkom umelcovi a dizajnérovi áut a zbraní Kenny "Von Dutch" Howardovi. Na začiatku tretieho tisícročia značku spopularizovala celá rada  celebrít, a v prebiehajúcom roku zažíva svoj návrat vďaka raperom ako Travis Scott, Lil Uzi Vert alebo Lil Skies.

 

 

A post shared by flame (@travisscott) on

 

 

 


Goyard

 

Goyard je francúzska značka batožiny s viac ako 150-ročnou tradíciou. Na hodnote jednotlivých kúskov, ktoré však aj bez toho dosahujú astronomických cien, pridáva fakt, že je ich možné kúpiť iba v kamenných predajniach. Tých je na svete iba niekoľko a pre uchovanie lukrativity nepredávajú online.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Saint Laurent Don (@21savage) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Playboi Carti Fan Page (@vlonecarti) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by OFFSET (@offsetyrn) on

 


Dior

 

V marci tohto roka zasadol na post kreatívneho riaditeľa historickej značky Dior legendárny dizajnér Kim Jones. Okolo Dior sa opäť začalo rozprávať vo veľkom a po predstavení jeho prvej kolekcie, v ktorej oživil niekoľko ikonických kúskov, si značku opäť zamilovali takmer všetci. Raperi takisto.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @richthekid on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Dior Official (@dior) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ❕GUNNA❕ (@gunna) on

 


Vlone 

 

Vlone je značka oblečenia, ktorú spravujú členovia A$AP Mobu. Jej najvýraznejšou tvárou je teda A$AP Rocky, avšak drvivá väčšina slávnych raperov tento kult nasleduje a podporuje. Svoju kolekciu Vlone predstavil aj na parížskom Fashion Weeku, takže toto nie je sranda, pozor.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by AWGE・VLONE (@mrsawge) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by HD eL pAtRon BiG 1⃣7⃣ (@hoodrich_pablojuan) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by HipHopSupply (@hiphopsupply1) on

 

Okrem týchto prevažne luxusných dizajnérskych značiek si svetoví raperi idú ešte stále ruský fenomén Gosha Rubchinskiy alebo populárnu americkú streetwearovú značku Supreme. Pomaly sa medzi najobľúbenejšie dostáva aj dizajnérsky módny dom Fendi.

Foto: Charley Gallay / Getty Images, Jason Squires / Getty Images, Dimitrios Kambouris / Getty Images Tagy: nike, dior, bape, Air Jordan, calvin klein, Balenciaga, Louis Vuitton, gucci, vlone, valentino, prada, palm angels, von dutch, goyard
Ohodnoť článok
7
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.