Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Obsah vznikol v spolupráci s autorizovaným servisom SWISS Service.
10. júna 2018, 15:34
Čas čítania 0:00
Matúš Majer

Toto by si mal vedieť pred výmenou displeja v iPhone: Kedy zaplatíš omnoho viac?

TECH IPHONE
Uložiť Uložené

Nie je servis ako servis. Súčiastky z tých neautorizovaných sú lacnejšie, no okamžite sa kazia a navyše prichádzaš o záruku.

Displej je pre teba jednoznačne najdôležitejšou súčastou iPhonu, musíš sa preto oňho poriadne starať. Nie je žiadnym tajomstvom, že výmena kvôli drahým súčastkam nepatrí medzi lacné záležitosti. Každý z nás pozná ten pocit, keď mu smartfón vypadne z ruky na zem a nasleduje zopár pálčivých sekúnd, kedy nevieme, či máme nesmierne šťastie alebo displej iPhonu nenávratne praskol alebo rovno prestal fungovať. Čo v takejto nepríjemnej situácii?

Najprv záleží na tom, či je mobil ešte v záruke. Ak áno, máš na výber, či s reklamáciou pôjdeš za predajcom alebo to skúsiš vybaviť u výrobcu, respektíve u jeho zástupcu, teda v autorizovanom servise. Do jedného z nich, do SWISS Service, sme sa vydali zistiť, ako vlastne taká oprava displeju vyzerá.

Toto by si mal vedieť pred výmenou displeja v iPhone: Kedy zaplatíš omnoho viac?
Zdroj: Hook

 

Na Slovensku sú len dve autorizované servisné strediská pre značku Apple a ich zoznam je na oficiálnej stránke kalifornskej firmy. Otázkou teda je, ako sa môžu ostatné servisy označovať ako autorizované. Samozrejme, je len na zákazníkovi, ktorý si vyberie, no tie neautorizované predstavujú veľké riziko.

Výmena s bonusom

Mali sme možnosť pozrieť si výmenu displeja na smartfóne iPhone 7 Plus. Základom je adhézna fólia, ktorou sa displej pokryje a následne vyberie prísavkou. Michal Benedik zo SWISS Service nám prezradil, že si pri displejoch máme dávať veľmi veľký pozor a všetko to začína správnym výberom servisu. Neautorizovaný servis môže použiť neoriginálny náhradný displej, ktorého súčasťou nie sú základné kúsky ako senzor priblíženia, predná kamera či čítačka odtlačkov prstov. Tie sa len preložia zo starého zariadenia a dáva tak zmysel, že funkčnosť bude otázna.

Vo SWISS Service však popritom ponúkajú aj bonus. Zatiaľ ako jediní na Slovensku poskytujú oficiálnu kalibráciu displejov iPhonov. Aby mohli operovať so špeciálnym strojom od Apple, museli splniť hromady podmienok, no výsledok stojí za to. V krabičke podobnej mikrovlnke sa skrýva citlivá elektronika so senzormi. Tie prekontrolujú každý pixel a nevynechajú ani dotykové tlačidlo Touch ID či funkciu 3D Touch. Podľa Michala takto za týždeň nakalibrujú 30 kusov iPhonov.

TIP: Pred odovzdaním iPhonu do servisu je potrebné dať dole ochrannú fóliu alebo sklo. Pri otváraní mobilu a lisovaní po zatvorení mobilu tieto ochranné prostriedky prekážajú, prípadne môžu spôsobiť poškodenie.

Toto by si mal vedieť pred výmenou displeja v iPhone: Kedy zaplatíš omnoho viac?
Zdroj: Janitors

Neautorizované servisy sú veľkým nebezpečenstvom

"Občas prídu zákazníci s tým, že im v iPhone niečo hrká a aj po oprave v neautorizovanom servise niečo nefunguje," vysvetľuje Michal. Stretol sa už aj s tým, že v útrobách iPhonu našiel obyčajnú obojstrannú kobercovú pásku. Neautorizované servisy síce ponúkajú lacné riešenie, no vydrží len naozaj krátku dobu a hrozba poškodenia sa každým momentom zvyšuje.

Dávaj si však veľký pozor na "panenstvo" iPhonu. Ak v autorizovanom servise preukážu, že mobil už bol opravovaný neodborne, na reklamáciu podľa pravidiel strácaš nárok. Povinnosti výrobcu sa naňho už neviažu a cena servisu tak môže byť iná ako pri nepoškodených smartfónoch. Vždy sa preto spoliehaj na autorizovaný servis, akým je aj SWISS Service.

TIP: iPhony kúpené u slovenských operátorov majú od Apple len ročnú záruku. Druhý rok si už kryjú operátori. Takže takto zakúpený mobil môžete odniesť do autorizovaného servisu na bezplatnú opravu len prvý rok. Druhý už to musíte riešiť len cez predajcu, teda mobilného operátora.

Domov
Zdieľať
Diskusia