Internetové súťaže či predražená cena slnečných okuliarov za sebou skrývajú nepekné tajomstvo.
Určite ti je jasné, že mnohé gigantické spoločnosti na svojich zákazníkov skúšajú obrovské a rafinovane premyslené marketingové triky, ktoré majú vo finále len vytiahnuť peniaze z ich peňaženiek. Zákazník ich však často nemá ako odhaliť, a tak sa jeden z používateľov internetu na najväčšom internetovom fóre Reddit opýtal, ako to vlastne je s týmito obchodnými taktikami a nižšie nájdeš tie najzaujímavejšie odpovede, ktoré bezpochýb prekvapia aj teba.
Pracujem pre jednu z najväčších austrálskych bookmakerských spoločností (závody, dostihy a podobne). Na konci našich reklám vždy hovoríme, aby si "hral zodpovedne". Čo ti však nehovoríme je, že pokiaľ konzistentne vyhrávaš v krátkej dobe, tvoj účet limitujeme alebo zrušíme. Alebo stratíš peniaze alebo ti zrušíme účet.
Obchody s drahým tovarom ako napríklad so spotrebičmi často v skutočnosti nezarábajú na práčkach a chladničkách a podobných hlúpostiach. Hlúpe doplnky a drahé záruky sú to, čo ti chcú naozaj predať.
Pracoval som pre drahú čistiareň a keď sme mali vysokú objednávku, na faktúru sme hodili takzvaný Enviromentálny poplatok za päť dolárov. Išlo o úplnú hlúposť, pretože sme v podmienkach prakticky negarantovali nič drahé, no ľudia by sa cítili zle, ak by nepodporili životné prostredie.
Niektoré z tenisových rakiet špičkových tenistov sú v skutočnosti iné modely, ktoré masoví výrobcovia športových potrieb premaľovali, aby vyzerali ako tie ich. Niektorí tenisti za to dostávajú zaplatené, pretože ľudia často kupujú to, čo vidia na obrazovkách u svojich obľúbených športovcov.
Ak sa účastníš obrovskej facebookovej súťaže o hodnotné ceny, menšie firmy často nevyberajú víťaza náhodne. Spoločnosť sa miesto toho rozhodne pre človeka s pomerne veľkým sociálnym vplyvom (veľa followerov a priateľov...), aby sa správa o dobrom mene ich firmy šírila čo najväčšmi.
Niektoré charity stavajú napríklad budovy pre bezdomovcov. Používajú dobrovoľníkov, ktorí síce nie sú platení, no často dostávajú reklamné produkty či občerstvenie. Desať kvalifikovaných pracovníkov však spraví lepšiu prácu než štyridsať náhodných ľudí, pričom finálna suma je rovnaká a všetko by bolo hotové rýchlejšie. Meno charity by sa však bez použitia dobrovoľníkov šírilo omnoho horšie.
Niektoré opatrovateľské firmy starajúce sa o deti učia bábätká chodiť už u nich, bez prítomností rodičov. Keď však prídu rodičia, môžu tvrdiť, že prvýkrát dieťa začalo chodiť pri nich, aby zanechali výraznú pozitívnu emóciu.
Ak sa robí recyklovanie správne, dokáže priniesť značný profit. Platiť za separovaný odpad špeciálne poplatky je hlúposť, pretože so správnym prístupom na tom dokáže odpadová služba zarobiť slušné peniaze.
Pracujem v rádiu a aj keď sú naše súťaže náhodné, pokiaľ nám zdvihne nudný človek, automaticky ho rušíme. Pokiaľ však zdvihne niekto s nadšením a vzrušením v hlase, často vyhráva. V rádiu to znie dobre, pozitívne a entuziasticky.
Obchod so slnečnými okuliarmi vlastní jedna firma, pod ktorú spadá asi 80 % celého trhu. Volá sa Luxottica a spadajú pod ňu firmy ako Ray-Ban, Vogue Eyewear a licencovane vyrábajú okuliare značiek Giorgio Armani, Burberry, Chanel, Dolce & Gabana, Michael Kors, Polo Ralph Lauren, Prada, Ralph Lauren, Valentino, Versace a podobne. Navyše vlastnia mnoho predajní ako EyeMed či Oakley. Jednoduchý dôvod, prečo je niečo tak jednoduché tak vražedne drahé.
Pracujem na technickej podpore. Keď ti poviem, aby si chvíľu počkal, zúfalo googlim informácie alebo sa pýtam ostatných pracovníkov na tvoj problém.
Väčšina wasabi v lacných podnikoch je len na zeleno nafarbená ostrá reďkovka.
Niektoré upratovacie firmy sa snažia šetriť, kde sa dá, a tak používajú rovnakú handru napríklad na umývanie košov i riadov.
Som právnik. Len asi tri percentá z nás reálne vedia, o čom hovoríme. Väčšina z nás si len hystericky posiela pasívne agresívne listy o tom, ako sa ten druhý mýli, pričom si len občas niečo vygooglime o prípadných zmenách v zákone. Presne, ako keď sa hádaš na internete.
Pracujem v jednej sociálnej sieti. Vidíme, čo píšeš, aj keď to neodošleš. Každú jednu neodoslanú nadávku.
Prestížne univerzity posielajú aplikantov skrz tony rôznych hlúpostí. Treba zohnať referencie, milión testov, podpisov a potvrdení. V skutočnosti to nemá vplyv na nič, chcú len navodiť prestížny a hodnotný dojem a pritom sledujú, či to zvládneš.
Niektoré jablká zo supermarketov boli obrané už pred rokom, no boli držané v špeciálnom plyne, aby ostali čerstvé. Na druhú stranu je to jediný spôsob, ako môžeš mať čerstvé jablká dostupné celý rok.