Nie je jasné, komu patria ruky vyobrazené na sviatočnom pohári, Starbucks na to reaguje záhadne.
Len nedávno sme písali o vianočnej reklame najväčšieho reťazca kaviarní na svete Starbucks a už má táto kampaň zaujímavé pokračovanie. Nie však zo strany samotnej spoločnosti. Špekulácie vyvolal motív na špeciálnych pohároch.
V reklame figurujú ľudia rôznych vekových kategórií i rás a naznačuje aj bozk dvoch žien, ktoré sa nežne držia za ruky. Práve ruky sú vyobrazené aj na špeciálnom sviatočnom poháriku. Dotýkajú sa jedna druhej a tým vzbudili niekoľko špekulácií.
Motív, respektíve dizajn týchto pohárov totiž budí dojem, že podporuje lesbičky aj gejov, na čo napríkald britská LGBT Awards reagovala, že novú sviatočnú reklamu od Starbucks jednoducho miluje. Objavili sa preto špekulácie, či nie je pohár určený len pre homosexuálne páry. Nie je pritom jasné, či ruky patria len ženám, mužom alebo ľuďom rôznych pohlaví. Navyše, poniektorí si myslia, že ide o ruky lesbičiek, čo by mohlo naznačovať aj reklamné video. To by ale znamenalo, že motív o niečo ukrátil mužov-homosexuálov, takže zmätok panuje na viacerých frontoch.
To, či ide o čisto ženské alebo mužské ruky trápi aj tých, ktorí v tom našli jednoznačnú gej propagandu. Niektorí ľudia sú totiž o čosi menej tolerantnejší, konzervatívny web The Blaze naznačil, či Starbucks náhodou nepresadzuje homosexuálnu tematiku. Je mu pritom jedno, či ide o ruky lesbičiek alebo gejov.
Reklama pritom jasne komunikuje, že držiace sa ruky sú symbolom spojenia, ale aj lásky a radosti. Navyše, posolstvom kampane je rozdávať dobro. Nič viac za tým, a najmä údajnú skrytú gej agendu, zrejme hľadať vôbec netreba a zmätok či panika sú len prehnanou reakciou na niekoľko článkov vo svetových médiách.
Reťazec sa tiež nevyjadril, či majú pravdu liberáli alebo kritici údajného nerešpektovania kresťanstva zo strany Starbucks, hovorkyňa spoločnosti uviedla len, že na pohároch sú scény osláv ľudí so svojimi blízkymi. „Zámerne sme pohár navrhli tak, aby si ho naši zákazníci mohli interpretovať svojím spôsobom, pridaním vlastných farieb a ilustrácií,“ dodala.