Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 22. 8. 2019 meniny má Tichomír

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Refresher - Web
0
Matúš Majer
24. november 2017, 17:38

Ako písať blog pre desaťtisíce?

REFRESHER Blogy si okamžite získali výraznú obľubu. Ako sa stať čítaným?

Matúš Majer
24. november 2017, 17:38
Ako písať blog pre desaťtisíce?
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Dostať svoje názory, príbehy či myšlienky pred tisíce ľudí zadarmo? REFRESHER pred niekoľkými týždňami spustil BLOGY, ktoré sa okamžite stali obrovským hitom. Desiatky autorov už napísali stovky blogov, ktoré sa zasa dostali medzi tisícky čitateľov. Je nám jasné, že si o Refresher Blogoch už počul, tak prečo si nevytvoriť jeden sám? Jednoduchý systém ti ukáže všetko potrebné a cestou môžeš využiť aj niekoľko rád, ktoré nájdeš v nasledujúcich riadkoch.

 

Upútaj

Ak chceš, aby bol tvoj blog zaujímavý pre čitateľov, to najlepšie, čo môžeš spraviť, je sa do nich vcítiť. Na každého z nás sa v dnešnej dobe valia nezastaviteľné lavíny plné ton informácií a z nich sa snažíme filtrovať to, čo zaujíma práve nás. Pomáhajú nám s tým napríklad algoritmy sociálnych sietí. Jeden z najdôležitejších aspektov tvojej čítanosti však bezpochyby bude náhľadový obrázok, tiež známy ako thumbnail. Do svojho blogu ho uploadneš a zjaví sa na Facebooku i na Refresheri.

 

Ako písať blog pre desaťtisíce?

 

Je to prvý kontakt cudzinca s tvojím veľdielomjednoducho ho musí presvedčiť, aby si prečítal práve tvoj blog. Samozrejme, ten dokonalý recept nefunguje, no dať na náhľadový obrázok zúfalú kopu nečitateľného textu nie je dobrý nápad. Ak chceš napríklad písať o tvojich názoroch na legalizáciu marihuany, môžeš zvoliť jednoduchú tapetovú fotku so vzorom konope, no čo tak pekné dievča s jointom?


Samozrejme, veľký pozor na rozmery, aby sa ti tá podstatná časť obrázku neodsekla. Pútavo zaujmi a ak sa nebojíš, pokojne môže byť tvoj náhľadový obrázok aj trošku kontroverzný. Nepoužívaj však otrepané obrázky z fotobánk, ktoré používa každá webstránka. Ľudské oko už je na ne navyknuté a odignoruje ich. Rovnako, každý tvoj blog je unikátny, a tak pokiaľ máš na Refresher Blogoch rozbehnutú viacdielnú sériu, pouvažuj, či chceš mať každý náhľadový obrázok vždy rovnaký. Aby si potenciálny čitateľ nepomyslel, že toto už predsa videl, pritom ide o predchádzajúci diel.

 

Ako písať blog pre desaťtisíce?

 

Zaujmi

Tvoj opatrne vybratý obrázok potenciálneho čitateľa ulovil a teraz je ochotný venovať ti ďalšie sekundy svojho vzácneho času, čo znamená, že ideme tvoriť nadpis. Nadpis by mal vytvárať pocit, že čitateľ zhruba tak nejak vie, o čom ten blog asi bude. A tiež by mal ponúknuť dobrý dôvod, aby ho čitateľ aj otvoril.

 

Pod nadpisom sa nachádza takzvaný perex, teda niečo ako podnadpis alebo popis. Staré pravidlá SEO hovoria, že nadpis by mal byť krátky, kým perex by mal preniknúť do hĺbky, no dnes treba ísť s dobou a myslieť ekonomicky. Väčšina tvojich potenciálnych čitateľov bude putovať z Refresheru a zo sociálnych sietí, teda vlastne predovšetkým z Facebooku.

 

  • REFRESHER Blogy síce tieto perexy zobrazujú, no nie na lište tých najčítanejších. A ak sa tvoj blog dostane na hlavnú stránku, perex nenájdeš ani tam. Spoľahnúť sa tak musíš na nadpis.
  • FACEBOOK tieto perexy zobrazuje len v niektorých prípadoch, záleží na prostredie, v ktorom je post zobrazovaný. Navyše sú malým a nudným fontom, ktorý je často rozťahaný aj na tri riadky a v niektorých prípadoch je perex dokonca v polovici odseknutý

Inými slovami, použi dnes perex skôr na doplnenie atmosféry a tie najväčšie úchvatnosti vraz do nadpisu.

 

3 miesta v Bratiske, kde dokážeš vypnúť a sú zadarmo  je skvelý nadpis. Čitateľ vie, čo očakávať. Je tu navyše motivácia niečoho, čo je zábava a navyše zadarmo a zároveň pôsobí nadpis nenútene a kamarátsky, pričom nikoho nezaťažuje zložitými výrazmi či cudzími alebo odbornými slovami. 

 

Slovenská hudba je super hudba  v tejto sfére ostáva. Každý si dôvtipne domyslí, že autorka bude odporúčať alebo predstavovať menej známych slovenských interpretov. A navyše, jej perex: "Žiaden rap, žiadne slnko na Horehroní, ale kvalitné slovenské kapely," len dotvára samotný feel nadpisu a utvrdzuje potenciálneho čitateľa v tom, že sa nemýli a naozaj odhalí niekoľko nových hudobníkov z našich končín.

 

Ako písať blog pre desaťtisíce?

Presvedč

To, že tvoj čitateľ klikol na blog a konečne ho číta, ešte neznamená, že príde aj na koniec. Práve prvý odsek patrí medzi najdôležitejšie časti tvojho veľdiela. Mal by byť napísaný natoľko zaujímavo, že čitateľ jednoducho neznesie, ak by bol ochudobnený o zvyšnú časť tvojho dychberúceho príbehu. Ak dáš v prvom odseku vetu na šesť riadkov, do ktorej zmestíš dvadsať gramatických chýb, netvorí to ten najlepší dojem.


V prvých vetách jednoducho potrebuješ demonštrovať hodnotu celého blogu. Ak získa čitateľ pocit, že tvoj blog stojí za nič už v prvých sekundách, pravdepodobne ho vôbec nedočíta, no ak sa preňho staneš úžasne pútavým rozprávačom, rád bude pokračovať ďalej.

 

Ako písať blog pre desaťtisíce?

Nesklam

Ak vyhrotíš prvý odsek, neznamená to, že inde môžeš poľaviť. Každý čitateľ môže jedným klikom kedykoľvek odísť, a tak si dávaj pozor, ako tvoj text pôsobí. To najlepšie, čo môžeš spraviť je, že si to po sebe prečítaš. Odhalíš väčšinu preklepov a gramatických chýb, narazíš na krkolomné vety, ktoré sa čítajú a chápu len ťažko a možno text aj štylisticky upravíš.

 

Pozornosť sa oplatí venovať aj celkovému vizuálnemu dojmu. Odsekov ponúkajú Refresher Blogy neobmedzený počet, a tak sa ich neboj využívať hojne. Začínať nový odsek po každej vete môže byť kus prestrelené, no desať riadkov v jednom odseku už je veľa. Pokús sa ich tematicky rozdeliť, čo vytvára vzdušnejší, prívetivejší a nenútenejší dojem celého textu, ktorý sa tak navyše i lepšie číta.


Navyše je v tom i psychologická hra. Pár prázdnych riadkov dĺžku článku veľmi nezväčší, no čitateľ má pocit, že je textu menej a pre väčšinu z nich je to pozitívny znak. Pre ozvláštnenie textu môžeš používať i takéto zábavné maličkosti, ktoré posielajú informácie bez toho, aby boli niekde napísané. Navyše, ak tieto prvky zvládneš použiť v miere, text sa opäť stáva čitateľnejším, pútavejším, prehľadnejším a i zábavnejším.

 

Ako písať blog pre desaťtisíce?

 

Vždy sa to však dá i prehnať a aj tu sú hranice. Poriadne si napríklad rozmysli, či chceš mať v blogu emotikony a ak vážne chceš, tak či majú byť len textové :) alebo grafické.

 

Voľba obrázkov je ďalšia dôležitá kapitola. Masu textu dokážu ľahko odľahčiť a môžu zobrazovať niečo k téme, čo dopĺňa dej. Môžeš sa tiež vydať cestou fotiek, ktoré len dotvárajú atmosféru, teda sa na nich deje približne to, čo v článku, no prakticky s dejom nesúvisia a čitateľ z nich bude mať neutrálny pocit.

 

Ako písať blog pre desaťtisíce?Použiteľné obrázky nájdeš vo fotobankách ako pixabay.com, unsplash.com, pexels.com.

Prosíme, uvádzaj zdroje, ak to fotobanka vyžaduje.

Reaguj

Nepovinná časť. Možno chceš byť za drsného producenta blogov bez styku so svojou komunitou, no ak im chceš doručiť trošku ľudského tepla, odpovedaj im na komentáre. Dávaj im pozitívne hodnotenia a neboj sa začať rozhovor s tvojimi čitateľmi. Z tvojich reakcií budú mať dobrý pocit, tvoj nick si ľahšie zapamätajú a vďaka nemu môžu prísť i nabudúce. Navyše, nezabudni si na konci článku vždy vypýtať follow na tvoj profil na Refresheri.


Navyše, počet komentárov sa zjavuje i na titulnej stránke a niektorí čitatelia klikajú na články len preto, aby si prečítali práve reakcie ostatných. Čím viac komentárov máš, tým lákavejším sa tvoj blog bude javiť pre túto skupinu ľudí. Mimochodom, ak bloguješ pravidelne, pridaj sa medzi ostatných do tejto skupiny.

 

Ako písať blog pre desaťtisíce?

blog.refresher.sk

facebook blogov

Ohodnoť článok
13
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.