Streda 20. 3. 2019 meniny má Víťazoslav, Klaudius

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti - Ľudia
2
Tomáš B.
14. október 2017, 12:53

Prečo youtuberi neustále žobrú o lajky? Otravná vsuvka má dôležitý vplyv na vývoj jednotlivých kanálov

Nič iné im ani nezostáva. Avšak nie všetci si ich musia prosíkať.

Tomáš B.
14. október 2017, 12:53
Prečo youtuberi neustále žobrú o lajky? Otravná vsuvka má dôležitý vplyv na vývoj jednotlivých kanálov
Zdroj: google.sk
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Nenávidia ich, akceptujú i obdivujú. Pojem youtuber dnes stále vyvoláva vlnu kontroverzie. Mladšie ročníky (navštevujúce približne ZŠ) nemajú častokrát čo robiť, a preto trávia voľný čas preklikávaním jednotlivých videí na YouTube. Baví ich sledovať hry, otrepané pranky alebo kadejaké výzvy, lookbooky a tak ďalej.

 

Starší jedinci, ktorí sa narodili ešte dávnejšie, ako sa vynašli poriadne smartfóny, nemajú pre prácu youtubera pochopenie. Sú zvyknutí na tvrdšie a zmysluplnejšie roboty, a preto sa radi odbavia napísaním štipľavého komentára či už rovno pod video alebo najčastejšie na sociálnej sieti. Nehľadiac na ročníky, pohlavie či pôvod, niektorí z nás stále nerozumejú jednej veci - prečo takmer každý jeden videotvorca neustále pripomína, aby ľudia dávali "páčiky hore"?

 

Životne dôležité ikonky!

Prečo youtuberi neustále žobrú o lajky? Otravná vsuvka má dôležitý vplyv na vývoj jednotlivých kanálov

 

 

Ak si do vyhľadávača zadáte po anglicky "why youtubers", systém vám ihneď ako prvý návrh doplní "want likes". Áno, odozva je dôležitá. V každej forme. Avšak zahlcovať svojich sledovateľov otrepanými pripomienkami "Nezabudnite hodiť lajk!", "Určite kliknite na páči sa mi to!", "Ak sa vám videjko páčilo, dajte lajk!"... Celkom aj omrzí. Poďme teda k vysvetleniam.

 

Spätná väzba pre tvorcu = komentáre, označenia páči sa mi to/nepáči sa mi to, počet videní, počet zhliadnutí. YouTube je sám o sebe akoby istou kópiou Googlu, teda veľmi dôležitú rolu tu hrá algoritmus. Na základe neho ponúka  ľuďom najvhodnejšie videá (desiatky, stovky, tisíce) a chce, aby bol čas strávený na stránkach červenej sociálnej siete čo najdlhší. Jeho princíp nie je jednoduchý, no vždy vie, čo treba naservírovať. A nevymýšľa si len tak z brucha, riadi sa vami a vašou aktivitou.

 

Odporúčané, trendy,... to všetko má na starosti algoritmus:

Prečo youtuberi neustále žobrú o lajky? Otravná vsuvka má dôležitý vplyv na vývoj jednotlivých kanálov

 

Otvoríte si úvodnú stránku a pozeráte, čo máte v ponuke. Buď kliknete na trendy a pozriete, čo aktuálne najviac fičí, poprípade sa necháte inšpirovať spomínaným algoritmom. Ten vám naservíruje najrelevantnejšie videá. Ťažko sa vám tak v ponuke objavia zrnité, zle spracované, nudné videá bez pointy a akejkoľvek odozvy.

 

Youtuberi preto potrebujú, aby ľudia (odberatelia i noví) ťukali na páčiky a zvyšovali tak kredibilitu ich produktu, teda videa. Vďaka veľkému počtu pozitívnych označení páči sa mi to sa ich dielo objavuje vyššie vo vyhľadávaniach a algoritmus ho ľuďom ponúkne častejšie. Svoju rolu samozrejme hrá aj počet odberateľov, videnia i komentáre. Výsledkom všetkého je jednoduchá rovnica:

Viac lajkov = väčší dosah = viac interakcií = väčší zárobok

Klasický záver:

 

Teraz už viete celé tajomstvo. Hotová veda. Viac spätnej odozvy = väčší príjem. Preto má zmysel robiť aj kontroverzné videá. Nemusia mať majstrovské spracovanie, najhlbšiu filozofickú myšlienku ani srdcervúci odkaz. Stačí, ak ľudí naseriete, oni vám naženú videnia, stovky komentárov a automaticky sa stávate populárnym. Aj zlá reklama je reklama, ako sa vraví. No ako vôbec dosiahnuť, aby divák na video vôbec klikol?

 

Dušan je dobrým príkladom. Okrem iných sa venuje aj videám, kde reaguje a vyjadruje svoj názor na kadejaké spoločensky zaujímavé témy. Ak ľudí udalosť zaujíma, radi si o nej vypočujú hocičo:

 

Častokrát je dôležité sledovať, aké témy momentálne "letia" a rovno sa na nich priživiť. Zaberá top pozície v trendoch bizarná šou Take me out? Využijem šancu, natočím názorové video, vynadám všetkým zúčastneným alebo to schválne pochválim. Následne divák nevydrží a komentuje, posiela výtvor ďalej a merač sledovanosti len rastie.

 

Pomáhajú aj prepracované a vhodné zvolené miniatúry. Buď sa youtuberovi zadarí a náhľadový obrázok zaujme natoľko, že naň kliknete len kvôli nemu, poprípade dopraje nadpis - šokujúci, nezvyčajný, veľké písmená, výkričníky, číselné údaje a podobne. Kombinácia oboch vyhráva.

 

Príklad z Česka. Šokujúci nadpis doplnený trefným "thumbom" a je to. Keby máte 14 rokov, klikli by ste? Pravdepodobne áno...

 

Veľa youtuberov žije len zo senzácií, a preto neklikajte na každú somarinu. Nezabúdajte si pamätať, aké kanály vás už stihli oklamať a v budúcnosti sa im vyhýbajte.

Ohodnoť článok
19
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.