Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
7. júla 2017, 11:49
Čas čítania 0:00
Richard Balog

JAY Z opäť dobýva hudobný priemysel. S albumom 4:44 stihol získať platinovú platňu za menej ako týždeň. Je to však realita?

HUDBA JAY-Z
Uložiť Uložené

47-ročný rodák z Brooklynu nám má ešte stále čo ponúknuť. Prečo ale za vidinou úspechu využíva nie príliš čestné spôsoby?

Celé štyri roky stihli uplynúť od posledného sólového albumu s názvom Magna Carta Holy Grail z portfólia interpreta, ktorého pozná viacero generácií naprieč celým svetom. Legendárny JAY Z nás všetkých ale v priebehu nedávno skončeného mesiaca prekvapil ohlásením vydania úplne nového nosiča s názvom 4:44, ktorý 30. júna vydal exkluzívne pre streamovaciu platformu TIDAL.

 

A post shared by TIDAL (@tidal) on

Každý, kto aspoň príležitostne sleduje dianie na zahraničnej hudobnej scéne a pozná streamovacie služby, tak vie, že práve manžel speváčky Beyoncé je spolumajiteľom danej spoločnosti, čo je taktiež hlavným dôvodom, prečo sa do dnešného dňa album nenachádza napríklad na Spotify alebo Apple Music. Bohužiaľ.  Dobrou správou pre všetkých verných fanúšikov však je, že aktuálne sa už album 4:44  dá legálne stiahnuť skrz stránku 444.tidal.com, kde po zadaní kódu "SPRINT" budete mať na výber z verzií v kvalite mp3 či bezstratovej FLAC.

Podľa pravidiel The Recording Industry Association of America (RIAA) získava exkluzívne ocenenie každý umelec za milión a viac predaných kópií. V súčasnosti už ale ide skôr o digitálnu distribúciu, to ale nič nemení na skutočnosti, že JAY Z je najúspešnejším hip-hopovým interpretom, čo sa týka platinových platní za predaj. Lepšie povedané, tvári sa tak a pritom realita je mierne odlišná. 

Odporúčané
F-tapes: Prečo sa Jay-Z hanbí za svoju značku Rocawear? F-tapes: Prečo sa Jay-Z hanbí za svoju značku Rocawear? 18. decembra 2020, 17:35

Ako sme už uviedli, 13. sólový album amerického rapera je dostupný len výhradne pre použivateľov TIDALU a taktiež oficiálneho partnera 4:44, firmy Sprint, čím sa dostávame k odhaleniu záhady rekordného úspechu pri  minimálnej publikácii pre široké spektrum ľudí. V Spojených štátoch amerických známy mobilný operátor totiž odkúpil väčšinu kópií zaručujúcich interpretovi už spomínanú platinovú platňu a následne ich úplne voľne podstúpil svojim klientom. Obdobný ťah už však raz rodák z Brooklynu vytiahol a to pri vydávaní svojho predchádzajúceho počinu, kedy rovnako ako teraz úradoval pri nakupovaní partner Samsung. JAY Z tak dosiahol na vrchol ešte v deň releasu. Nie práve najčestnejšia cesta vedúca k úspechu, že milí čitatelia?

 

A post shared by TIDAL (@tidal) on

Samotné čísla ale určite budú rásť smerom nahor ihneď po sprístupnení albumu na platformy Spotify či Apple Music, k čomu by malo prísť ešte v priebehu tohto týždňa.

Radosť nám ale JAY Z urobil aspoň uverejnením videoklipu ku skladbe "The Story of O.J." na Youtube, ktorý je kompletne animovaný a viacero uznávaných odborníkov (webov) ho označilo za skvostné dielo. Nebudeme vás už ale zbytočne naťahovať, nech sa páči...

Na záver len dodáme, že nás v redakcii zamrzelo, akým spôsobom jeden z našich obľúbených interpretov tiahne za pomyselnými úspechmi. Predsa len, umelec ako JAY Z naozaj nemusí už nikomu nič dokazovať skrz množstvo platinových platní.

Domov
Zdieľať
Diskusia