Troj-priestorový sedan nižšej strednej triedy z Česka sa dočkal modernizácie.
Autosalón v Ženeve bude v znamení Škody skutočne bohatý na novinky. Nielenže uvidíme vôbec po prvýkrát po kope všetky verzie nového Kodiaqa, teda či už klasický, Scout alebo SportLine, zároveň však nebude chýbať faceliftované Citigo, ale ani Octavia vo všetkých karosárskych verziách a vyhotoveniach. Okrem týchto noviniek a pravdepodobne ešte iných zaujímavostí sa vo veľkolepom Palexpe objaví aj modernizovaný Rapid. Ten spoznávame v týchto dňoch, nakoľko Škoda nám predstavuje jeho aktualizovanú podobu a rozšírenie výbavy pre nasledujúce roky. Azda najpodstatnejším je skutočnosť, že Jozef Kabaň sa tentokrát nerozhodol v prípade predných svetiel o ich kontroverzné vertikálne delenie v štýle súčasnej Octavie. Naplnil tak svoje slová, že Octaviu chcel týmto krokom citeľne odlíšiť od menšieho Rapidu, s ktorým si ho neraz mnoho ľudí spredu mýlilo. Po najnovších faceliftoch je teda naozaj už na prvý pohľad zrejmé, či ide o Rapid, Octaviu alebo najväčší Superb.
Zmeny v prípade Rapidu nastali najmä v prednej časti, kde nájdeme značne prepracované hlavné svetlomety, ktoré dostali nielen hodnotnejšie vyzerajúcu výplň, ale aj bi-xenónovú technológiu. Klasické xenóny sú tak už minulosťou, navyše nové jednotky sa pýšia automatickými diaľkovými svetlami. Tú následné dopĺňa špecificky tvarovaný LED-kový pás pre denné svietenie. Obdobný progres evidujeme aj v prípade zadných svetiel - ich tvar ostal zachovaný, vnútro však prešlo grafickými zmenami a pribudli aj ledky v tradičnom tvare písmena C. Drobné zmeny neobišli samotné nárazníky, pričom všetky zmeny sa týkajú ako klasického Rapidu, tak aj Rapidu Spaceback. Novinkou je pritom až 6 nových dizajnov diskov, no a zmeny neobišli ani interiér, kde dominujú decentné kozmetické zmeny detailov (plus pribudli USB vstupy či WLAN hotspot). Najväčšia pozornosť sa sústredí pod kapotu, kde by ste už márne hľadali štvorvalcový agregát 1.2 TSI. Ten v rámci faceliftu nahrádza nový trojvalec 1.0 TSI v dvoch výkonnostných verziách - 70 kW / 95 k a 81 kW / 110 koní. Nad novinkou tróni známa 1,4-ka TSI s výkonom 92 kW / 125 koní a napokon aj naftové vyhotovenia 1.4 TDI (66 kW / 90 koní) a 1.6 TDI (85 kW / 115 k).