Ferrari F12berlinetta sa dočkala svojho nástupcu.
Okolo nástupcu F12-ky sa toho toho veľa popísalo a ešte viac našpekulovalo. Pravdou však je, že tieto diskusie bolo na mieste, nakoľko Ferrari sa v najbližších rokoch plánuje rozlúčiť s atmosférickým dvanásťvalcom, nakoľko približne v roku 2020 príde na scénu vrcholný model buď s preplňovaním alebo rovno hybridnou technológiou. Inými slovami, výsostná trieda čistokrvných Ferrari sa chýli ku koncu a akousi labuťou piesňou má byť práve predstavený model 812 Superfast. Hneď v úvode treba podotknúť, že opäť raz sme svedkami kroku, ktorý automobilka z Maranella predvádza posledné roky, a teda že ani poriadne nevieme, či ide o rozsiahly facelift alebo novú generáciu. Nehovoriac o názve, nakoľko aj teraz je ide o spleť na pohľad nezmyselných číšiel a slovného dodatku. V každom prípade, novinka, na ktorú sa pozeráte, nahradí doterajšiu Berlinettu, čo v konečnom dôsledku napovedá aj samotný dizajn.
Exteriér bol inšpirovaný modelom Ferrari 365 GTB4 Daytona z roku 1969, o čom svedčí najmä relatívne netypicky tvarovaná zadná časť. Pochopiteľne, nechýba štvorica okrúhlych koncoviek výfukov, rovnaký počet LED svetiel, no a aj prepracovaný difúzor. Najmä profil prezrádza, že viac-menej ide o statočne prekopanú F12-ku, a to aj napriek inak tvarovaným bočným siluetám. Tak ako zadok, aj predná časť vystupuje v istom slova zmysle netradične. Čisto ledkové svetla dostali netypický tvar, zatiaľ čo väčšinovú plochu nárazníka tvorí masívny nasávací otvor. Je zrejmé, že prvoradá bola aerodynamika, o čom svedčia prepracované detaily a jednotlivé otvory na karosérii. Mimochodom, s príchodom 812-ky sa do palety farebných odtieňov začleňuje lak Rosso Settanta. Kokpit prešiel značnou modernizačnou kúrou, ktorá sa nesie v štýle nedávneho faceliftu FF-ka. Škrupinové sedadlá majú zaručiť lepšie bočné vedenie, pričom väčšina ovládacích prvkov je už tradične na novom volante. Azda najväčším progresom prešiel multimediálny systém, ktorý sa pýši väčšou obrazovkou aj kvalitnejším rozhraním.
Srdcom novinky je teda nepochybne majestátny dvanásťvalec, nejde však už o známu šesťtrojku, ale 6,5-litrový agregát. Jeho výkon poskočil už na úroveň rovných 800 koní, čím ide vo výsledku o najvýkonnejšie sériovo vyrábané Ferrari nelimitovanej edície, aké kedy táto značka postavila. Krútiaci moment ponúka 718 N.m pri 7000 ot./min, kompetentní ale dodávajú informáciu o tom, že až 80 percent z tejto hodnoty je dostupných už od 3500 ot./min. 1525-kilogramový kôň dokáže akcelerovať na stovku už za 2,9 sekundy, pričom jeho maximálna rýchlosť je na úrovni 340 km/h. Automatická dvojspojková prevodovka je naladená plynulejšie a rýchlejšie, čo do veľkej miery zohráva úlohu pri zlepšení dynamiky. Mimochodom, 812-ka je prvý model Ferrari, ktorý má elektrický posilňovač riadenia EPS, súčasťou výbavy je ale aj riadenie zadnej nápravy, v reči talianskej automobilky ide o technológiu skrývajúcu sa za názvom Virtual Short Wheelbase. Novinka má teda zaručiť lepšiu ovládateľnosť, stabilitu a agilitu, čo by sa malo preukázať najmä v rýchlych prejazdoch zákrutami. Ruku k dielu nemalou mierou priložila aj perfektná aerodynamika, pozostávajúca hlavne z aktívnej klapky pod predným nárazníkom a zadného spojlera, ktorý ma zaručiť vyšší prítlak. Cenové relácie zatiaľ bližšie nepoznáme, je ale viac než jasné, že sa ich dozvieme už v sklonku najbližších dní až týždňov, keďže nový vrcholný model 812 Superfast bude svetu prvýkrát ukázaný už čoskoro, konkrétne na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.