Z 0 na 100 za 2,7 sekundy neznie zle.
Relatívne pred nedávnom bol na Autosalóne Ženeva 2016 vystavený vôbec najrýchlejší elektromobil súčasnosti Rimac Concept S od chorvátskych inžinierov z Rimac Automobili (ich fascinujúci elektrobicykel má dojazd 241 kilometrov). Návštevníkov "ochromil" svojím vzhľadom a technickými parametrami, ktoré mu môže zavidieť nejedna automobilka produkujúca benzínové a naftové superšporty. Pre krátke ozrejmenie, Concept S akceleruje z 0 na 100 za 2,5 sekundy a trojnásobne väčšiu rýchlosť získa už pri 13,1 sekundách. Jeho maximum je nastavené na 365 km/h, čo vôbec nie je málo, avšak jeho konkurencia z východu má taktiež čo povedať.
Čínska spoločnosť NextEV a jej novo-založená značka Nio predstavila svoj prvý elektromobil EP9 skutočne štýlovo. Aby dokázali, že ich vozidlo patrí medzi špičku, vydali sa na legendárnu trať Nürburgring, kde sa im podarilo zajazdiť učebnicový čas - 7 minút a 5 sekúnd. Na tejto 20.8-kilometrovej trati tak zaznamenali svetový rekord v oblasti elektrických áut. Čo sa týka celkového rekordu, prvenstvo patrí Porsche 918, ktoré to zvládlo o 8 sekúnd rýchlejšie. Krátky zostrih spolu so záznamom zvuku motora nájdete na snímke nižšie.
Pod kapotou sa skrývajú 4 elektromotory s celkovým elektrickým výkonom 1390 konských síl. Zrýchlenie na stovku je iba o čosi pomalšie ako v prípade Conceptu S a teda na požadovanú hodnotu sa dostanete za 2,7 sekundy. Kolos s hmotnosťou 1,73-tony však má svoje muchy a svoje právo na prvenstvo medzi hyper-elektromobilmi, aspoň čo sa týka papierových špecifikácií, stráca aj pri maximálnej možnej rýchlosti - 318 km/h. Na druhú stranu, v prípade víkendového vozidla určeného na športovú jazdu je nutné, aby sa automobil nevybil po pár kilometroch, a preto sú batérie EP9 pripravené na celkový dojazd 426 kilometrov. Samotné dobíjanie na 100 % kapacity však nepotrvá dlhšie než 45 minút, čo je zhruba o 5 až 25 minút rýchlejšie ako u rozšírených modelov Tesly. Smutnou správou je, že spoločnosť plánuje zhotoviť iba 6 kusov. Výrobný proces je náročný a a za jedinú EP9 zaplatí Nio 1,13-milióna eur.
Vyrobiť elektrické auto je zrejme jednoduchšie ako nahrať video v HD rozlíšení