Karl možno pôsobí prísne ale jeho brand je viac než len visačka na oblečení.
Pre módu síce nemajú mnohí Slováci stále pochopenie ale v domácich nákupných centrách sa už začínajú okrem fast fashion reťazcov presadzovať aj kvalitné ready-to-wear značky ako napríklad KARL LAGERFELD, o ktorej sme ťa za poslednú dobu informovali už viackrát. Karla totiž poznáme najmä vďaka dlhoročnému pôsobeniu u popredných módnych domov, no od roku 2010 sa rozhodol pestovať vlastnú značku, ktorá spája atribúty jeho DNA - kožené rukavice, slnečné okuliare alebo kožušinové prívesky, s jeho životnou filozofiou. Pre niektorých je doslova rocková hviezda, ktorá zabudla starnúť a svojou tvorbou sa podieľala na formovaní dnešného sveta módy.
Pri príležitosti otvorenia nového butiku KARL LAGERFELD v Bratislave sme sa stretli s riaditeľom značky, aby nám vysvetlil ich poslanie a najmä to, prečo by mali Slováci prekonať svoj strach z módy. Pier Paolo Righi sa v tomto priemysle pohybuje už od 90-tych rokov. Svoju kariéru začal v športovom odvetví, presnejšie v spoločnosti na výrobu lyžiarskej výbavy; neskôr prijal ponuku značky Nike a viedol celú oblasť strednej Európy, Stredného východu a Afriky. Práve vďaka skúsenostiam zo sveta sportswearu sa stal pre Karla ideálnou voľbou na vedúcu pozíciu jeho značky. V priebehu niekoľkých rokov sa im okrem tradičných kolekcií podarilo priniesť aj špeciálne spolupráce z rozličných odvetví od umelcov až po výrobcov ceruziek.
"Kolekcie Karla Lagerfelda pre Chanel alebo Fendi sú interpretáciou charakteristických prvkov jednotlivých značiek; na druhú stranu značka KARL LAGERFELD vyjadruje DNA samotného návrhára v takej podobe, v akej by to u spomínaných módnych domov nebolo možné. Ak sa pozrieme na samotného Karla, uvidíme jednu z najzaujímavejších rockových hviezd súčastnosti. Spôsob, akým sa prezentuje, aké nosí doplnky, jeho vysoké goliere a topánky, úzke strihy, niečo ako chic-rock. Na základe tejto charakteristiky stojí celá značka, no to neznamená, že nie sme parížsky módny dom; celkový obraz pomáha dotvoriť množstvo zložiek. Karl sa totiž neberie veľmi vážne a v každej z jeho kolekcií je tak okrem iného aj malá dávka humoru."
"Móda nám pomáha vyjadriť samých seba alebo stať sa súčasťou určitej, povedzme "imaginárnej skupiny ľudí", ktorí majú na veci rovnaký pohľad a myslia podobným spôsobom. Je to ako vo športe; keď si na štadióne a cítiš všetky tie emócie okolo jednotlivých tímov, hráčov alebo situácií, ktoré spájajú fanúšikov. Emócie jednoducho spájajú ľudí, a to platí aj v móde."
"Brand KL predstavuje zmes ľudí, ktorí potrebujú vyjadrovať svoje emócie. Karl je umelec, miluje umenie a vyzná sa v ňom; zbožňuje literatúru, v osobnej knižnici má viac ako 300 000 kníh; rád cestuje, zaujíma sa o hudbu a v neposlednom rade žije život módneho návrhára. Povedal by som, že ľudia, ktorí rezonujú so značkou KL berú módu ako viac než len oblečenie, a tým pádom im je prirodzené vyjadrovať svoje pocity rôznymi cestami."
Súprava farbičiek a výtvarných potrieb Karlbox zo spolupráce s nemeckou firmou Faber-Castell
"Cieľom nie je vyzerať ako Karl; človek, ktorý si kúpi kúsok KL má prehľad a vie, čo od života očakáva. Každá kolekcia ponúka možnosť nazrieť do sveta ikonického návrhára a priblížiť si tak jeho osobnosť od umenia cez hudbu až po mačku Choupette. Ľudia z celého sveta tak môžu vyjadriť svoje skryté emócie a je len na nich, kam až sú ochotní zájsť."
"Krása a zároveň hlavný problém značky KARL LAGERFELD spočíva v tom, že každý pozná Karla ako módneho návrhára vďaka čomu by tu bola možnosť expandovať do celého sveta zo dňa na deň, no podobnú expanziu je lepšie robiť v menších krokoch. Vidíme, že množstvo zákazníkov našich predajní v Paríži alebo Londýne prichádza zo strednej a východnej Európy. Za podpory silných partnerov sme si tak boli istí, že v danom regióne dokážeme zanechať poriadnu stopu, čo prispelo aj k otvoreniu predajne na Slovensku."
"V móde je dnes dôležitá jedna vec. Ľudia nechcú len kúpiť produkt, nosiť ho a po určitej dobe vymeniť za nový. Chcú zažiť pocit súnáležitosti k určitému celku alebo skupine, ktorá zastáva rovnaké hodnoty ako oni, čím medzi nimi vzniká spoločné puto. Každý niekam patrí. Značky musia rozumieť svojim zákazníkom a mali by sa im snažiť poskytnúť platformu pre vzájomný rozvoj."
Pier Paolo Righi na oficiálnom otvorení predajne v Bratislave
Pre viac informácií zo sveta módy sleduj náš Facebook Móda Refresher