Vyskúšaj REFRESHER+ len za 1 €
17. septembra 2016, 0:35

Mel Gibson je ako Blood Father síce krutý, no zle napísaný a stupídny drsňák (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY MEL GIBSON

Film V mene krvi bohužiaľ nedokáže zachrániť ani sympaťák Mel.

Pamätáte si na našu recenziu o Sullym? Trocha sme vám v nej načrtli, že aj keď je Clint Eastwood režisérskou a hereckou legendou, jeho osoba je v hollywoodskych kruhoch považovaná za jemne kontroverznú, najmä vďaka čudesným názorom. Mel Gibson? To je už iné kafe. Mel síce stále je tvárou akčných peciek ako Smrtonosná zbraň či Mad Max a dokonca vieme, že dokáže kvalitne režírovať, čo dokázal filmami ako Apocalypto či Statočné srdce. Jeho najnovší vojnový film s Andrew Garfieldom s názvom Hacksaw Ridge dokonca zožal na filmovom festivale v Benátkach 10 minútový standing ovation. Ako človek však asi nebude najpríjemnejším spoločníkom pri večernom posedení pri pive. Môžu za to najmä jeho rasistické vyhlásenia, sexuálne obvinenia a množstvo ďalších vecí, ktoré sa však do tohto článku nehodia. Prečo to spomíname? Preto, lebo jeho kariéra herca a režiséra bola vďaka týmto obvineniam takmer hodená do koša a nás iba tešilo, že si strihol hlavnú rolu v novom akčnom filme s názvom Blood Father. Nech už je (či nie je) šialenec, jeho charizma je nepopierateľná a vieme, že neraz dokázal otočiť priemerný akčný film na chutnú jednohubku. Filmu V mene krvi však bohužiaľ nepomohol ani on.

Zdroj: Lionsgate

Premisa knihy (a samozrejme aj filmu) od Petera Craiga vnadila na kvalitnú popcornovú kino zábavu. Už prvý trailer síce nasvedčoval tomu, že tvorcom sa žiaden obrovský rozpočet nedostane a pôjde o zaprášené béčko, no Mel v role drsňáka jednoducho nemôže byť zlý. Tu dokonca zachraňuje svoju dcéru Lydiu (Erin Moriarty). Tá sa zaplietla s veľmi zlými ľuďmi, ktorí by sa pri stretnutí s ňou určite nesnažili minúť. Plány im pokazí jej tatko, bývalý alkoholik a trestanec Link (Mel Gibson), ktorý momentálne abstinuje a popri tom tetuje ľudí v zapadákove.

Mel Gibson nenávidel Židov a bil svoju ženu. Hollywood ho zavrhol, no nakoniec mu odpustil a Mel znovu nakrúca oscarové filmy Mel Gibson nenávidel Židov a bil svoju ženu. Hollywood ho zavrhol, no nakoniec mu odpustil a Mel znovu nakrúca oscarové filmy 20. mája 2021, 14:30

So zákonom sa príliš zahrávať nechce, ale keď mu zavolá vystrašená, dlho stratená dcéra, neváha zobrať jej bezpečnosť do vlastných rúk a narobiť zopár dier do tiel jej prenasledovateľov. Knihu som síce nečítal, ale mám dojem, že viac ako o napínavú zápletku v nej ide o puto dcéry s otcom. O tom, ako oboch život nakopal do pozadia, no aj tak sa vedia postaviť, vztýčiť mu prostredník a navzájom sa ochraňovať. Problémom však je, že na psychologickú drámu potrebujete dobrý scenár a ten samotný autor knihy a Andrea Berfloff (Straight Outta Compton) jednoducho nedokázali dať dokopy. Nie len to. Celé je to komicky stupídne, trápne, nelogické a bez toho, na čo sme sa tešili najviac. Bez akcie.

Ťažko vymenúvavať chyby na filme, ktorý sám o sebe ako chyba pôsobí. Napríklad Erin Moriarty (Jessica Jones) je neuveriteľne zlá. Neveríte jej vystrašené pohľady, drogové úlety, slzy a dokonca ani smiech. Mel je síce na druhú stranu obrovský sympaťák, no aj pri jeho replikách sa párkrát chytíte za hlavu (telefonát so susedom na niekoľko metrov). Záporáci sú trápni a hovoria veci, pri ktorých by ich vysmiali aj naše mestské policajné zložky („I want tattoo on my d*ck"...naozaj?) a k tomu všetkému máte pocit, že najväčším problémom našich hrdinov je nedostatok vody v púšti. Film sa snaží prezentovať aj iné postavy. Napríklad kamaráta a „patróna" Williama H. Macyho (Fargo), ktorý sa ešte dá zniesť, no pri postave Michaela Parksa (Kill Bill) vám rozum zostane doslova stáť. Toľká zbytočnosť.

Zdroj: Lionsgate

Film je zbytočne uponáhľaný s množstvom doslova debilných momentov (prevrátenie karavanu po náraze autom), čo sa síce dá prehliadať, no všetky tie dialógy, ktoré vám vyčaria nemilý úsmev na tvári, sú už na ignoráciu ťažšie (Gibsonova strata nervov počas dcérinej hry na flaute). Absencia akčných scén je tým najhorším, čo tvorcovia mohli v podobnom prípade urobiť a ostalo tak naozaj mizerné a nezaujímavé béčko. Po dlhšom uvažovaní som prišiel na to, že je vlastne aj fajn mať pri takomto filme stopáž 88 minút, keďže to perfektne stačí na zopár výbuchov smiechu (nie účelových) a dojedenie veľkého popcornu bez toho, aby ste rozsvietili obrazovku na telefóne. Ak to však chcete hodnotiť ako seriózne umenie, ani charizmatický Mel (ktorý je mimochodom na staré kolená v perfektnej forme) nedokáže zachrániť scenáristické peklo. Blood Father si odo mňa odnáša zlých 3.5/10 a pokiaľ nie ste Melov večný fanúšik, odporúčam návštevu kina dôkladne zvážiť.

0/10