Britská automobilka v spolupráci s dvornou divíziou SVO predstavuje špeciálnu verziu pre tých, ktorí sa boja o svoje bezpečie.
Pôsobenie divízie SVO (Special Vehicle Operations) sme v prípade Jaguar Land Roveru doteraz poznali predovšetkým ako továreň na chrlenie špičkových, športovo založených top modelov. V týchto dňoch sa to však mení a my spoznávame najluxusnejšie SUV-čko značky, Land Rover Range Rover, v špeciálnej obrnenej verzii Sentinel pocházajúcej práve z onej dielne, ako jej prvý počin tohto druhu. To, že ide o pancierovú verziu z vonku prakticky nerozoznáte, nové vyhotovenie určené prioritne pre tých, ktorí sa boja o svoju bezpečnosť, vychádza z verzie Autobiography a počíta so štandardným, teda nepredĺženým rázvorom. Vozidlo ale disponuje 6-vrstvovým nepriestrelným rámom a viacvrstvovým presklením, vďaka čomu odpovedá balistickému štandardu VR8 - Sentinel dokáže ochrániť vnútornú posádku nielen pred bežnými zbraňami, ale aj pred tými z kategórie pušiek a odstreľovačiek ("klietka" odolá 7,62-milimetrovým nábojom zasahujúcim vozidlo v rýchlosti až 884 m/s!). Dokonca, RR-ko v takejto úprave ponúka od podlahy a stropu ochranu pred dvojicou súbežne explodujúcich granátov DM51 a zároveň bez problémov zvládne bočné nárazy odpovedajúce sile 15 kilogramom TNT.
Karoséria prezrádza početné vystuženie a spevnenie najmä po otvorení dverí, ktoré sú osadené podstatne širšími rámami a hrubším sklom, ktoré je v rámci zachovania bezpečnosti možné stiahnuť dole len v rozmedzí maximálne 100 milimetrov. Aj napriek väčšej váhe sa ani tento Range nestratí i v ťažšom teréne, kde mu do kariet bude hrať dôkladne prepracovaný a nielen balisticky ochránený podvozok. Celok je postavený na 20" diskoch, obuté sú ale do špeciálnych pneumatík typu run-flat, čo znamená, že aj v prípade prestrelenia je možné na takýchto pneumatikách bezproblémovo jazdiť. Okrem toho, disky sú navrhnuté tak, aby neprepustili do útrob náprav nežiadúce predmety, rovnako vylepšená brzdová sústava disponuje ochranným krytom a kotúčmi s rozmermi 380 vpredu, respektíve 365 milimetrov vzadu. Štandardnou výbavou je ďalej hasiací prístroj, bezpečne uložená a chránená palivová nádrž a výfukový systém či sofistikovane rozložená kabeláž, ba čo viac, únikový východ za zadnými sedadlami v prípade zablokovania dverí alebo inej núdze.
Tým máme všetky jedinečnosti verzie Sentinel za nami, zvyšok sa už nesie v dobre známom duchu. Na mysli mám hlavne luxusný interiér, ktorý je doménou prakticky každého vozidla tejto značky, približovať si ho teda tentokrát veľmi nemusíme. Pokiaľ ide o to, čo sa nachádza pod kapotou, vo veci je zatiaľ len benzínový šesťvalcový trojliter s výkonom 250 kW / 340 koní. Ten posiela prostredníctvom osemstupňového automatu ZF silu na všetky štyri kolesá. Presné rýchlostne parametre, ale aj spomínanú váhu automobilka zatiaľ neuvádza. Range Rover Sentinel je určený výhradne pre európsky trh, Južnú Ameriku, Afriku a Stredný východ. Cenové relácie štartujú na čiastke od 400-tisíc €.