28. november 2014, 15:53

Assassin's Creed Unity (Recenzia + Gejmer LokalTV): Ako dopadla francúzska revolúcia podľa Ubisoftu?

Najnovší diel zo série Assassin's Creed bodoval a zároveň čiastočne sklamal. Podarilo sa Unity priniesť svieži vánok do série?

28. november 2014, 15:53
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku

9

Dopadla dobre. Relatívne. Najočakávanejší titul zo série Assassin´s Creed posledných rokov sa údajne vytváral 3 roky. Hre by výrazne pomohlo, keby sa na nej pracovalo 3 roky a 1 mesiac, o tom ale neskôr. Unity stavia na staro-nových, ale aj čisto nových základoch. Vraciame sa k niektorým herným vlastnostiam či mechanizmom. Po Edwardovi, ktorý sa k bratstvu pridal len kvôli peniazom, Connorovi, pre ktorého bol rád len nástrojom pomsty a spravodlivosti, prichádza konečne poriadna hlavná postava. Assassín Arno Dorian sa ku bratstvu pridáva z osobných, ale aj z tých vyšších, principiálnych pohnútok. Tu sa dostávame k príbehu.

Assassin's Creed Unity - Recenzia + Gejmer LokalTV: Ako dopadla francúzska revolúcia podľa Ubisoftu?
Viac priestoru dostane súboj templárov s assassínmi, aj keď je len na pozadí veľkej francúzskej revolúcie, ktorá jednoducho ovplyvňovala všetko, čo sa v Paríži dialo. Stretnete zaujímavé historické osobnosti, ako Robert de Sáble, Napoleon Bonaparte či Robespierre. Menším problémom bolo množstvo postáv a ich vychýrené francúzske mená. Po čase som sa medzi nimi málinko strácal. Hoci sa jedná o najviac podobný diel k AC II, nedočkáte sa rovnako kvalitného príbehu, ani pútavých postáv. Napoleon majúc asi najväčší potenciál sa ukáže len na chvíľu, tie zvyšné za veľa nestoja. Až na Bellecka, vášho mentora. Myslím, že jeho charakter si zaslúžil hlbšie rozvinutie a viacej pozornosti, vzhľadom na udalosti hry. Arno je sympatický, mladý, odhodlaný a spravodlivý. Jeho charizma srší na celé okolie, nanešťastie pre neho je, pravdepodobne celý svoj život, oddaný Elise, dcére templára. Tu sa naskytá zaujímavá príbehový rovina. Naneštastie pre nás, veľmi rozvinutá nie je, rovnako tak mi chýbalo stúpanie v rebríčku assassínov, či výraznejšie vyššie postavení členovia. Okrem Bellecka v ráde nie je jedinej významnej či zaujímavej postavy.

Dej je predvídateľný, no pár vecí vás prekvapí, respektíve vyvedie z omylu. Na druhej strane tu máme príbeh zo súčasnosti. Ak si pamätáte, Ubi dávnejšie vydali vyhlásenie, že dlho premýšľali o súčasnosti. Vraj budeme prekvapení, s čím nakoniec prídu. Každý tomu uveril, keďže od AC III sme sa nikam nepohli. Inak tomu nie je ani v Unity. Dočkáme sa ešte menšej interakcie ako s postavami a udalosťami súčasnosti ako v Black Flag či Rogue. Ak ste Roque hrali, zaznela tam známa veta: Nothing is true, everything is permitted. A keď je všetko dovolené, nikto nie je v bezpečí. Arno nám to sčasti vysvetlí na konci hry.

Okrem príbehu však boli hráči zvedaví najmä na hrateľnosť. Zmenilo sa niečo? Môžeme považovať Unity za inovatívne dielo? Veľmi nie, nakoniec, veľa sa tu toho zmeniť nedá. Avšak, už to nie je ten istý repetitívny gameplay. Vylepšil sa parkour, pohyb je plynulejší, realistickejší a jednoduchší. Niekedy sa však pozastavíte nad Arnovou silou v nohách. Občas totižto skočí aj na tri metre, animácie sa občas zdajú pritiahnuté za vlasy, avšak sú to len detaily a budete za ne vďační, ráta sa každá ušetrená sekunda. Súboje taktiež prešli výraznou zmenou. Prerobili sa údery, ale aj toľko chcená obtiažnosť. Už si rozmyslíte, či sa pustíte do 5 (na začiatku budú problémom aj traja) súperov. Postupom si však zvyknete, nebude pre vás problém ani 10 protivníkov. Stále po vás nejdú naraz viacerí, max 1 alebo 2, no tentokrát za to budete vďační, nakoľko zabiť vás niekedy dokáže aj jeden nepriateľ. V tomto ohľade Ubi konečne priniesli to, čo hráči chceli celé roky. Verte, častokrát bude lepším riešením útek. Rýchlejším, praktickejším, úspornejším (náboje, dymové bomby atď.) a hlavne logickejším riešením. Peňazí totiž nie je v hre veľa. Zo začiatku teda rozhodne nie. Musel som robiť robiť vedľajšie misie, otvárať truhlice a zarábať si všade, kde sa dalo. Teda, ak som chcel dobré zbrane a vybavenie. To bolo v misiách enormne potrebné.

V niektorých je jednoduchšie ísť stealthom, v iných je to skoro nemožné. Správne načasovanie, taktika, šikovnosť a aj trochu šťastia, ako aj vždy plná výbava, vám vždy nezaručí, že sa vyskytnú problémy. Neočakávaný strážnik, spadnutie z rímsy, nechcený pohyb, kedy hre nadávate ako divý, pretože spravila niečo, čo ste nechceli. Unity je plné bugov, lagov, prepadov FPS a rôznych chýb v pohybe a v ovládaní. Častokrát sa vám stane, že Arno sa zasekne medzi stenami, vylezie a spraví to, čo ste nechceli. Technickú stránku hry sme už rozoberali, rovnako tak prístup Ubisoftu k hráčom a hre samotnej. Vskutku, Unity kazia chyby a bugy, ktoré by sa pravdepodobne dali vyriešiť do mesiaca. Neviem, nie som programátor. V tomto prípade však vyhrali tržby, kedy Ubi jednoducho „revolučné“ AC pretlačilo do predvianočného obdobia. Ak však hovoríme o technickej stránke hry, hovoríme o dvoch protipóloch. Na jednej strane bugy a niekedy až extrémne prepady FPS, na strane druhej je to krásna grafika, ďaleká dohľadnosť (aj keď veľké diaľky už zakrýva nenápadný programátorský ťah – smog), detaily ulíc Paríža, tváre NPC či hlavných postáv. Textúry sú niekedy okúzľujúce, niekedy sa nestihnú včas vykresliť alebo sa vykresliť zabudnú úplne. Našťastie som hru hral až po prvých veľkých updatoch, takže som určite mal k dispozícii lepšiu verziu. Fyzika je dobre spravená, Arnovi poletujú vlasy, oblek a zdalo sa mi, že sem-tam aj vegetácia.

Paríž je nádherný a obrovský. Údajne bol vytvorený v mierke 1:1, neviem, v hlavnom meste Francúzska na konci 18. storočia som nebol a niečo mi hovorí, že ani nikdy nebudem. Architektúra je úžasná a veľmi kvalitne spracovaná. Významné miesta, pamiatky, budovy atď. sú vierohodným obrazom skutočnosti, ulice Paríža žijú, prekvitajú a lákajú vás len tak sa v nich pohybovať. Ak hovoríme o bugoch či nepríjemných prepadoch FPS, musíme zmieniť aj fakt, že naraz sa na scéne objavia stovky, niekedy až tisíce NPC. Tie sa však hýbu, vykonávajú isté činnosti, sú tu medzi sebou bojujúce frakcie, revolucionári a kopa iných postáv. Niektoré scenérie vás až zarazia. Neviem si predstaviť, aké náročné muselo byť dať dokopy takýto kúsok a som presvedčený, že nabudúce to už bude, čo sa optimalizácie týka, oveľa lepšie. Vieme, aká je Ubisoft spoločnosť a že klamstvá a plané sľuby sú ich hlavnou zbraňou, no fakt, že robia úžasné a pokrokové hry im nik nezoberie. Paríž počas francúzskej revolúcie je toho jasným dôkazom. Je skvostný, obrovský, ponúka mnoho podzemných chodieb, krásnych scenérií a pýši sa grandióznym dobovým spracovaním.

Assassin´s Creed Unity je konečne skutočne plnohodnotným dielom v sérii. Dočkáte sa zaujímavého príbehu, bohužiaľ s absenciou výraznejších postáv. Hrateľnosť prešla pár dôležitými zmenami, aj keď nie sú veľké, boli už potrebné. Grafika je úžasná, Paríž bezchybný, pohyb plynulý a oku lahodiaci. Bugy a prepady FPS sa vďaka patchom dajú prežiť, no vždy nepríjemne kazia dojem a celkovú hrateľnosť. Misie sú zaujímavé, len sem tam stereotypné a uspokojí vás aj hrací čas. Nepočítal som to, venoval som sa aj iným veciam než príbehu, avšak minimálne 15 hodín s Arnom v bratstve prežijete. Chýbajú niektoré druhy misií, ktoré nahradili iné, musím poznamenať, vydarené. Coop je skvelou novinkou a dúfam, že sa dostane aj do ďalšej časti. Unity je dobrá hra, avšak, myslím, že v konkurencii menom GTA V, Dragon Age či Far Cry 4 dlhodobo neobstojí. 7.5/10. Hru si môžeš kúpiť v Brlohu.

Sleduj priamo Gejmera s gameplay videom od LokalTV.

Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
0