Oficiálne sa hovorí o v poradí druhej možnej vízii, ako bude japonský hot-hatch vyzerať, skutočnosť je však taká, že do veľkej miery sa pravdepodobne pozeráme na finálnu verziu.
Čo by to bol za Civic, keby neexistoval v špičkovej verzii Type-R? Najnovšia generácia japonského hatchbacku od Hondy toto prevedenie zatiaľ postráda a to i napriek faktu, že na autosalóne v Paríži sa už ukáže modernizovaná podoba klasickej verzie, čím sa terajšia generácia prehupne do druhej polovice života. Víziu pripravovaného športového náčinia sme pritom už mali možnosť vidieť v Ženeve, kde sa s ňou automobilka pýšila, doteraz sa však jeho finálna podoba nepredrala na svet. Tých, ktorí ju čakali v Paríži sklamem, nakoľko Honda tam síce vystaví Civic Type-R, no opäť pôjde len o koncepčný voz.
Oficiálne sa teda hovorí o druhej možnej vízii, ako bude japosnký hot-hatch vyzerať, skutočnosť je však taká, že sa do veľkej miery pravdepodobne budeme na výstavisku pozerať na finálnu verziu. V podstate ide o zhodný exemplár, ako bol vystavený v Ženeve, medzičasom však došlo k miernym úpravám, či k novému (modrému, na Hondu netypickému) farebnému vyhotoveniu exteriéru. Do pozornosti dávam i tentokrát najmä riešenie zadného spojlera, ktorý je naozaj rozmerný a perfektne tvarovaný. I v tomto prípade o neho neprišiel, pričom s najväčšou pravdepodobnosťou ho nájdeme i na sériovom vozidle. Type-R chce byť vraj určite aj bude, najrýchlejšou predokolkou na svete, respektíve na Nürburgringu a podľa tohto konceptu je vidno, že to Honda myslí naozaj vážne. Ostrá verzia má totiž ponúkať lepšie rýchlostne parametre ako legendárny model NSX. Pod prednou kapotou sa s určitosťou objaví nový dvojlitrový štvorvalec i-VTEC s turbodúchadlom. Výkon nadupaného Civicu by mal prekročiť hranicu 280 koní, podľa najnovších informácii však finálne vozidlo dostane minimálne 304 koní a 407 N.m.