Tohtoročný milionársky závod Gumball 3000 máme za sebou, pozri si jeho kompletný súhrn vrátane informácií, fotografií a videí.
Ako ste si určite mnohí z vás všimli, i napriek nedávnej kríze či chudobe vo viacerých krajinách sveta, sa luxusným a športovým automobilom darí stále viac a viac, čo potvrdzujú predajné čísla ale aj počet nových modelov tohto druhu. V dnešnej dobe je totižto podstatne viac ľudí, ktorí nemajú limity, keďže na ich bankových účtoch sa presýpajú doláre ako piesok za siedmimi horami a siedmimi dolami. Dôkazom toho sú aj ceny niektorých automobilov, ktoré neraz prevyšujú niekoľko miliónov € (Veyron SuperSport, Agera R, Huayra, One-77, atď., atď...), či nezmyselné vozidlá, ktoré vznikajú predovšetkým kvôli dopytu zo strany zbohatlíkov (G 63 AMG 6x6, modely Mansory/Brabusy atď.). Pomyselným skokanom sú Arabské Emiráty, kde domáci šejkovia plnia svoje rezidencie takými exkluzívnymi kúskami, o akých priemerný človek ani nevie, že existujú.
Svoje o tom vedia napríklad obyvatelia Londýna, kde domáci plnia kompetentné úrady sťažnosťami na bohatých cudzincov, predovšetkým Arabov, ktorí si tam prídu užívať "leto", pričom si dovezú plejádu svojich najluxusnejších automobilov a hlučne brázdia ulice tejto metropoly počas ich "dovolenkového" pobytu. Londýn som nespomenul náhodne, keďže práve Veľká Británia sa považuje za domovskú stanicu jednoznačne najznámejšieho a najpopulárnejšieho milionárskeho závodu na svete, Gumballu 3000. Jeho zakladateľom je britský podnikateľ, skateboardista a automobilový pretekár Maximillion Cooper, ktorý v roku 1999 prišiel s myšlienkou jazdy na luxusných autách okolo Európy, v rámci ktorej sa zúčastnili jeho bohatí kamaráti s nadupanými tátošmi. Trasa mala na dĺžku 3000 míľ (už vieš prečo Gumball 3000), pričom po každej etape sa konala veľká párty. Ide teda o recesiu, ktorá medzičasom pritiahla enormné množstvo nových členov, ktorí chcú ukázať svetu svoje nadupané tátoše a trochu sa pritom zabaviť.
Z tejto udalosti sa postupne stala každoročná záležitosť, ktorá láka stále viac a viac ľudí, samotných účastníkov ale aj známe osobnosti, ktoré túto akciu mediálne podporujú alebo sa jej aj sami zúčastnia. Každoročne usporiadatelia navrhujú nové trasy, či etapy závodu, ktoré závodníci absolvujú. V roku 2007 dokonca trasa viedla aj cez Slovensko, konkrétne šlo o zastávku v Bratislave. Tam sa však vtedy púť predčasne skončila, nakoľko počas cesty cez Macedónsko, posádka na Porsche 911 Turbo spôsobila nehodu, ktorá si vyžiadala smrť okoloidúceho vodiča. Po tejto udalosti sa sprísnili podmienky a všetky závodne auta sú sprevádzané políciou. Skutočnosť je však taká, že polícia sprevádza konvoj len v mestách a mimo nich už nie, preto aj na videu nižšie vidno, že policajné zložky si neraz zgustli.
Tento rok sa opäť časť závodu presunula aj do USA, nakoľko tohtoročný Gumball sa niesol v znamení hesla Miami 2 Ibiza. Závod začal 4. júna na Miami Beach, kde boli jednotliví členovia luxusného konvoju predstavení a odkiaľ putovali na známy okruh Daytona International Speedway. Následne, prešli cez Atlantu až do New York City, kde boli 6. júna všetci účastníci, ktorí pokračovali aj na európskej trase, naložení na prepravné lietadlo smerujúce do Škótska. V Edinburghu začala etapa na starom kontinente, v rámci ktorej sa postupne pridali ďalší, noví členovia, smerujúci následne cez Manchester až do Londýna. V pondelok vo večerných hodinách sa následne luxusné a exotické automobily presunuli do Paríža, odkiaľ potom putovali do Barcelony a následne v stredu večer zavítali do "finiš lajnu" na Ibize, kde sa zdržali celý dnešný deň, aby ukázali účastníci svoje tátoše tamojšej verejnosti. Tu je výber tých najzaujímavejších.
Kedysi sa tento závod označoval ako tajný, skutočnosť je však taká, že jednotlivé, zúčastnené automobily musia byť polepené hlavnými sponzormi a následne polepmi, ktoré si ošéfujú samotní majitelia, respektíve tímy. Charakteristické fólie sú totižto odjakživa znakom tohto závodu, pričom okrem iného disponujú aj čitateľným štartovacím číslom. Tento rok sa najväčším hitom stali fosforové fólie, lepšie povedané jemné pásy, ktoré kopírujú hlavné línie vozidiel a v tme pekne svietia. Pre informáciu ešte doplním, že štartovné predstavuje 40-tisíc libier na jedno vozidlo s dvoma osobami, pričom každý ďalší člen stojí ďalších 20-tisíc!
Medzi najexkluzívnejšie automobily tohto roka sa určite zaraďuje McLaren P1, Brabus B63S-700 6x6, Rolls-Royce Phantom Coupe (v zamatovej fólii!), ale aj Deadmau5-ové "Purrari". Určite mi nedá nespomenúť ani "slovenské" exempláre, ktoré sú u nás preslávené vďaka Kanaďanovi žijúcemu v Maďarsku so záľubou v talianskych superšportoch so slovenskými ŠPZ-tkami. Pekný mix. Áno, Josh Cartu nesmie chýbať a ako aj minulý rok, tak aj tentokrát priviezol svoje stálice, Ferrari 458 Spider a Ferrari f12berlinetta (neviem presne povedať či súčasťou konvoja bol aj Rolls-Royce Phantom LWB). Okrem toho, v tohtoročnom line-upe sa objavilo aj Porsche Cayenne Turbo (S) so slovenskými značkami (LC) avšak bližšie informácie nepoznáme a pravdepodobne sa opäť jedná o Maďara, ktorý kvôli výhodnejšej registrácii prihlásil svojho tátoša u nás.
Pred ďalšou sadou fotografií si určite pozrite aj priložené videá, ktoré ti priblížia neopísateľnú atmosféru určite podstatne lepšie. Samozrejme, videá nepochádzajú od nikoho iného ako automobilového spottera všetkých spotterov, ktorým je vyhajpovaný Shmee150. Ten absolvoval americkú časť ako spolujazdec na upravenom, 700-koňovom Nissane GT-R, v Európe však už presadol do svojho McLarenu MP4-12C aka Shmeemobile.
štartovací line up na Miami Beach
zostrih z jedného dňa v Amerike
štartovací line up po vyložení automobilov v Edinburghu
Veľa podobných exemplárov nájdete aj na našich cestách, preto ti odporúčame sledovať aj túto našu stránku!