Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
29. septembra 2024 o 14:30
Čas čítania 3:53
Timotej Gašper

Megaprojekt Koridor DOL: Trasa viedla aj cez Slovensko, z Česka by urobil európske centrum lodnej dopravy

Megaprojekt Koridor DOL: Trasa viedla aj  cez Slovensko, z Česka by urobil európske centrum lodnej dopravy
Zdroj: Wikimedia Commons
ZAUJÍMAVOSTI ČESKÁ REPUBLIKA JAZERÁ, RIEKY A PRIEHRADY
Uložiť Uložené

Myšlienka bola na stole viac ako 300 rokov. Ako mal vyzerať kanál DOL a prečo sa týkal aj nás?

Ak by ho zrealizovali, Česko by sa stalo centrom európskej riečnej dopravy. 

Projekt vybudovania riečneho koridoru by znamenal prelomovú zmenu v riečnej doprave a európskom lodnom biznise. Plán bol jasný: prepojiť tri hospodársky najvyznámejšie moria s európskymi prístavmi a zabezpečiť plynulý prejazd lodí. 

V tomto článku si prečítaš:
  • Ako mal koridor vyzerať.
  • S akými kontroverziami sa projekt stretol.
  • Prečo ho dodnes nezrealizovali.

Čierne more, Baltické more a Severné more majú niekoľko významných prístavov, odkiaľ putuje množstvo lodí s nákladom aj cez riečne koridory do rôznych kútov Európy. V histórii sa vo viacerých štátoch vybudovalo niekoľko menších projektov, ktoré prepojili rieky a pomohli tým viacerým sféram vrátane obchodu, turizmu či ekológii, píše MDCR.

DOL
Zdroj: Wikimedia Commons

Od podobného megaprojektu sme však neboli ďaleko ani my. Plán, ktorý vo viacerých formách koloval vládami, firmami či stolmi projektantov, je na svete už viac než 300 rokov. V súčasnosti je však jasné, že tento kanál nevznikne. 

Odporúčané
Vlaďka pracuje na stavbe v Česku: Muži ma podceňujú, len kým sa nechopím roboty. Robotník si zarobí aj 1500 eur (Rozhovor) Vlaďka pracuje na stavbe v Česku: Muži ma podceňujú, len kým sa nechopím roboty. Robotník si zarobí aj 1500 eur (Rozhovor) 28. novembra 2024 o 12:30

V Refresheri denne pracujeme na témach rôznych zaujímavostí z domova aj zo sveta. Nedávno sme písali o neúspešnom megaprojekte tunelu na Jadran či morskom území, ktoré vlastní Česká republika. Ak ťa podobný obsah baví, určite sa pridaj do klubu Refresher+ a užívaj si početníé benefity vrátane tisícov exkluzívnych článkov. 

Záujem mali aj Baťovci


DOL bol údajne obľúbeným a vytúženým biznisovým modelom Tomáša Baťu. Jeho nevlastný brat a nástupca v spoločnosti, Ján Antonín, dokonca zaplatil polovicu nákladov na výstavbu tzv. „Baťovho kanálu,“ ktorý viedol na trase Otrokovice - Rohatec. 

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako sa na ňom podieľal Tomáš Baťa.
  • Ako ho ovplyvnila druhá svetová vojna.
  • Koľko by projekt stál.
  • Ktorý slovenský politik bol veľkým fanúšikom tejto vízie.
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 167692 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: Celodenný Skipas v PARK SNOW Donovaly ZDARMA , Poukázka v hodnotě 200 korun na nákup v Furiosa alebo PPV kód na Oktagon 65
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia