Ako obstáli v gastroteste arašidové chrumky z rôznych reťazcov?
Sedíš večer na návšteve a tvoje posledné jedlo bol obed. Zrazu na stole pristane miska plná arašidových chrumiek. Tvoje brucho vydá nevábny zvuk signalizujúci prázdnotu a ty rozmýšľaš nad plánom, ako zjesť chrumky zo stola tak, aby to nebolo neslušné.
Sem-tam si jednu pomedzi debatu uchmatneš a aj keď nechceš, sleduješ, koľko z nich ujedá ten druhý. Tajne dúfaš, že ti zostane viac. Keď však príde ten moment a v miske sa ocitne posledná chrumka hľadiac na teba a prosiac, aby sa dostala do tvojho tráviaceho traktu, tebe je zrazu trápne.
Nechceš zjesť tú poslednú, aby si nebol neslušný a nevyzeral pažravo. A zároveň po nej túžiš tak, ako si nikdy po ničom netúžil. Keď napokon chrumku zje druhá osoba, srdce ti preskočí ako arytmikovi a ešte chvíľu predýchavaš, čo sa udialo...
Tento príbeh sa už asi odohral v živote každého z nás. Preto sme sa rozhodli naše milované chrumky otestovať a zistiť, ktoré naozaj stoja za to.
V Refresheri ti každý deň prinášame zaujímavý obsah. Ak sa ti naša tvorba páči a chceš podporiť redakciu, staň sa aj ty členom klubu Refresher+. Získaš tak neobmedzený prístup k prémiovému obsahu a mnohým ďalším benefitom.
Ako sme testovali?
Ako to už býva zvykom, deň pred testovaním sme sa vybrali do rôznych reťazcov, aby sme nakúpili potraviny na testovanie. Navštívili sme Kaufland, Lidl, Billu a Tesco, a zo všetkých štyroch obchodov sme si odniesli balíky arašidových chrumiek. Dokopy ich bolo osem.
Na druhý deň sme ich všetky doniesli do Refresheru a v kuchynke nachystali osem misiek, do ktorých sme obsah balíkov vysypali tak, aby v každej miske bola iná značka chrumiek. Následne sa v priestoroch kuchynky zišlo sedem ľudí, ktorí sa dobrovoľne prihlásili na ochutnávanie.
To, ktorú značku chrumiek práve ochutnávali, vedela iba organizátorka testu. Urobili sme ho tak preto, aby názory ochutnávačov neboli ovplyvnené a nemohli sa tak prikloniť k obľúbenej značke.
Zakaždým, keď testujúci ochutnali chrumky z danej misky, napísali do dotazníka hodnotenie, ktoré sa vzťahovalo na chuť, vôňu či aftertaste. Okrem toho im pridelili aj číselné hodnotenie od 1 do 10, pričom 1 bod znamenal najnižšie skóre a 10 bodov najvyššie.
Test sme napokon vyhodnotili tak, že sme zrátali body dokopy a urobili z nich priemer. Výsledkom je teda subjektívny názor siedmich ľudí.
Chrumky sme v gastroteste zoradili od najhorších (rozumej tých, ktoré ochutnávači v slepom teste vyhodnotili ako najmenej chutné, pozn. red.) po najlepšie (tie, ktoré im, naopak, v slepom teste chutili najviac). V akom poradí sa umiestnili?
8. Soltino Corn peanut flips
Reťazec: Kaufland
Gramáž: 100g
Cena za 100g: 0,35€
Hodnotenie v slepom teste: 2,3/10
Poslednú priečku obsadili chrumky značky Soltino, ktoré viacerí hodnotili ako suché, tvrdé a bez chuti. Ochutnávačom prekážala aj ich neštandardná veľkosť, nakoľko boli od klasických chrumiek väčšie asi o polovicu. Niečo pozitívne by sme medzi komentármi testujúcich hľadali asi márne.
„Tieto chutia, ako keby ich už niekto zjedol, vyvracal a nechal ich ešte mesiac na stole. Dobrý kentus,“ hodnotí jedna z kolegýň. Kritikou nešetrí ani ďalšia: „Cítila som takú zvláštnu pachuť, ako keby boli pokazené, alebo vyložené týždeň vonku na stole“.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ktoré chrumky chutili ako olej.
- Ktoré mali síce netradičný vzhľad, ale chutili dobre.
- Ktoré chrumky si ľudia mýlili so známou klasikou.
- Koľko bodov získali víťazné chrumky a ako ich hodnotili testujúci.