Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
29. septembra 2023 o 16:00
Čas čítania 1:17
Martin Mičuda

Nový Cayenne má ďalšiu plug-in hybridnú verziu. Jej šesťvalec zaručí vďaka elektromotoru rovnakú dynamiku ako osemvalec

Nový Cayenne má ďalšiu plug-in hybridnú verziu. Jej šesťvalec zaručí vďaka elektromotoru rovnakú dynamiku ako osemvalec
Zdroj: Porsche
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY PORSCHE
Uložiť Uložené

Porsche v duchu súčasných trendov rozširuje ponuku motorických verzií pre svoje SUV už o v poradí tretí plug-in hybrid.

Porsche pred niekoľkými mesiacmi naozaj dôkladne modernizovalo svoje najväčšie SUV, ktoré prešlo decentnou zmenou exteriéru, veľkou obmenou interiéru a zásadnou úpravou palety pohonných jednotiek. Výsledkom je, že európsky zákazník je ochudobnený o silné osemvalcové verzie, pretože niekdajšie varianty Turbo a Turbo S z ponuky zmizli, zatiaľ čo najsilnejšie Turbo GT sa do Európy už nepozrie. Ako istá náhrada poslúži verzia Cayenne S, ktorá medzičasom získala motor V8 (474 koní), no a do ponuky sa začlenila úplne nová plug-in hybridná verzia Cayenne Turbo E-Hybrid, ktorá kombinuje agregát 4.0 V8 a elektromotor s celkovým výkonom 739 koní a 950 Nm.

Odporúčané
Nové BMW X5 posúva levely. Takto zábavné naftové SUV doposiaľ bavorská automobilka nemala Nové BMW X5 posúva levely. Takto zábavné naftové SUV doposiaľ bavorská automobilka nemala 10. marca 2019 o 14:51

Porsche však v duchu súčasných trendov rozširuje ponuku hybridných vyhotovení, a teda medzi najslabší plug-in hybrid Cayenne E-Hybrid (470 koní) a ten najsilnejší Cayenne Turbo E-Hybrid (739 koní) práve zaradilo ďalší variant. Nesie označenie Cayenne S E-Hybrid a kombinuje vidlicový benzínový šesťvalec s výkonom 260 kW/353 koní a elektromotor s výkonom 130 kW/176 koní. Výkon celej sústavy je tak na úrovni 383 kW/519 koní, pričom krútiaci moment dosahuje až 750 Nm. Nový Cayenne S E-Hybrid s hybridným šesťvalcom vďaka tomu dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy, čo je identický čas ako v prípade osemvalcového Cayenne S.

Porsche, Cayenne, Cayenne S E-Hybrid,Porsche, Cayenne, Cayenne S E-Hybrid,Porsche, Cayenne, Cayenne S E-Hybrid,Porsche, Cayenne, Cayenne S E-Hybrid,
Zobraziť galériu
(8)

Práve veľmi slušný údaj o akcelerácii potvrdzuje slová značky, ktorá tvrdí, že stred v ponuke plug-in hybridných pohonov má zastúpiť ideálny kompromis medzi športovými atribútmi a každodennou využiteľnosťou. Ostatne na čisto elektrický pohon zvládne novinka absolvovať približne 90 kilometrov, čo má na svedomí akumulátor s kapacitou 25,9 kWh. Palubný systém síce nepodporuje rýchle DC nabíjanie, avšak AC nabíjanie zvládne až pri výkone 11 kW, takže batériu je možné dobiť za menej ako dve a pol hodiny.

Odporúčané
Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová 4. októbra 2020 o 18:40

Cayenne S E-Hybrid sa navyše už v základe hrdí slušnou výbavou. Štandardom je totiž Matrix-LED technológia, 20" disky kolies, v 8 smeroch elektronicky nastaviteľné sedadlá či vzduchový podvozok. Nový plug-in hybridný Cayenne už je dokonca možné aj objednať, jeho cena sa začína na nemeckom trhu na sume od 117-tisíc €.

Porsche, Cayenne, Cayenne S E-Hybrid,
Zdroj: Porsche
Domov
Zdieľať
Diskusia