Porsche uvádza úplne nové vyhotovenie Turbo E-Hybrid, ktoré zastúpi vôbec najvýkonnejší Cayenne všetkých čias.
Automobilka Porsche nedávno dôkladne modernizovala svoje veľké SUV, ktoré prešlo rozsiahlymi zmenami najmä v interiéri. Cayenne totiž v rámci faceliftu výrazne upravil ponuku motorických verzií, z čoho najmä Európania nemajú veľkú radosť. Z ponuky totiž zmizli osemvalcové verzie Turbo a Turbo S a navyše na starom kontinente sa musíme úplne zaobísť bez vrcholného variantu Turbo GT. Teraz však Porsche uvádza úplne nové vyhotovenie Turbo E-Hybrid, ktoré zastúpi vôbec najvýkonnejší Cayenne všetkých čias.
O pohon novinky sa totiž stará 4-litrový osemvalec, ktorý disponuje výkonom 440 kW/599 koní. Tým to však nekončí, pretože agregátu V8 následne ešte sekunduje elektromotor s výkonom ďalších 176 koní, vďaka čomu je výkon celej sústavy na úrovni až 739 koní a 950 Nm. Vďaka dvom motorom či pohonu všetkých štyroch kolies tak dokáže Cayenne Turbo E-Hybrid akcelerovať na stovku len za 3,7 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je 295 km/h. Ba čo viac, druhý karosársky variant s dodatkom Coupé dokáže zrýchľovať len za 3,6 sekundy a uháňať rýchlosťou až 305 km/h.
Za označením E-Hybrid sa už v zmysle tradícií schováva plug-in hybridná technológia, ktorú však v tomto prípade tvorí batéria s kapacitou až 25,9 kWh. Čisto elektrický dojazd by sa tak v meste mal pohybovať na úrovni až 82 kilometrov. Palubný systém pritom podporuje 11 kW nabíjanie, ktoré zaručí plné dobitie akumulátora za približne dva a pol hodiny. Vecou štandardnej výbavy je adaptívny vzduchový podvozok s dvojventilovými tlmičmi, za príplatok je pritom možné siahnuť po riadenej zadnej náprave či karbón-keramických brzdách.
Poznávacím znakom verzie Turbo E-Hybrid je predný nárazník s väčšími otvormi, karosársky variant navyše štandardne disponuje paketom GT, ktorý nadväzuje na verziu Turbo GT – v rámci zadného nárazníka sú dve koncovky výfuku uprostred, SUV je ešte o ďalší centimeter nižšie k zemi, má HD Matrix-LED svetelnú techniku, systém vektorovania krútiaceho momentu či upravený podvozok pre dynamickejšiu jazdu. Základná cena novinky na nemeckom trhu je 176 324 €, verzie Coupé stojí minimálne 179 775 €. Vyhotovenie s paketom GT štartuje na čiastke až vyše 208-tisíc €.