Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Vyskúšaj REFRESHER+ len za 1 €
31. augusta 2023, 10:00
Čas čítania 1:18
Martin Mičuda

Najsilnejší Cayenne všetkých čias sa volá Turbo E-Hybrid, má 739 koní a na elektrický pohon prejde 82 kilometrov

Najsilnejší Cayenne všetkých čias sa volá Turbo E-Hybrid, má 739 koní a na elektrický pohon prejde 82 kilometrov
Zdroj: Porsche
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY PORSCHE
Uložiť Uložené

Porsche uvádza úplne nové vyhotovenie Turbo E-Hybrid, ktoré zastúpi vôbec najvýkonnejší Cayenne všetkých čias.

Automobilka Porsche nedávno dôkladne modernizovala svoje veľké SUV, ktoré prešlo rozsiahlymi zmenami najmä v interiéri. Cayenne totiž v rámci faceliftu výrazne upravil ponuku motorických verzií, z čoho najmä Európania nemajú veľkú radosť. Z ponuky totiž zmizli osemvalcové verzie Turbo a Turbo S a navyše na starom kontinente sa musíme úplne zaobísť bez vrcholného variantu Turbo GT. Teraz však Porsche uvádza úplne nové vyhotovenie Turbo E-Hybrid, ktoré zastúpi vôbec najvýkonnejší Cayenne všetkých čias.

Odporúčané
TEST: Enyaq Coupé RS nám dokázal, že ide o najlepšiu škodovku, ktorá prerástla aj Volkswagen TEST: Enyaq Coupé RS nám dokázal, že ide o najlepšiu škodovku, ktorá prerástla aj Volkswagen 18. februára 2023, 9:30

O pohon novinky sa totiž stará 4-litrový osemvalec, ktorý disponuje výkonom 440 kW/599 koní. Tým to však nekončí, pretože agregátu V8 následne ešte sekunduje elektromotor s výkonom ďalších 176 koní, vďaka čomu je výkon celej sústavy na úrovni až 739 koní a 950 Nm. Vďaka dvom motorom či pohonu všetkých štyroch kolies tak dokáže Cayenne Turbo E-Hybrid akcelerovať na stovku len za 3,7 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je 295 km/h. Ba čo viac, druhý karosársky variant s dodatkom Coupé dokáže zrýchľovať len za 3,6 sekundy a uháňať rýchlosťou až 305 km/h.

Porsche, Cayenne, Turbo E-Hybrid,Porsche, Cayenne, Turbo E-Hybrid,Porsche, Cayenne, Turbo E-Hybrid,Porsche, Cayenne, Turbo E-Hybrid,
Zobraziť galériu
(15)

Za označením E-Hybrid sa už v zmysle tradícií schováva plug-in hybridná technológia, ktorú však v tomto prípade tvorí batéria s kapacitou až 25,9 kWh. Čisto elektrický dojazd by sa tak v meste mal pohybovať na úrovni až 82 kilometrov. Palubný systém pritom podporuje 11 kW nabíjanie, ktoré zaručí plné dobitie akumulátora za približne dva a pol hodiny. Vecou štandardnej výbavy je adaptívny vzduchový podvozok s dvojventilovými tlmičmi, za príplatok je pritom možné siahnuť po riadenej zadnej náprave či karbón-keramických brzdách.

Odporúčané
Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová 4. októbra 2020, 18:40

Poznávacím znakom verzie Turbo E-Hybrid je predný nárazník s väčšími otvormi, karosársky variant navyše štandardne disponuje paketom GT, ktorý nadväzuje na verziu Turbo GT – v rámci zadného nárazníka sú dve koncovky výfuku uprostred, SUV je ešte o ďalší centimeter nižšie k zemi, má HD Matrix-LED svetelnú techniku, systém vektorovania krútiaceho momentu či upravený podvozok pre dynamickejšiu jazdu. Základná cena novinky na nemeckom trhu je 176 324 €, verzie Coupé stojí minimálne 179 775 €. Vyhotovenie s paketom GT štartuje na čiastke až vyše 208-tisíc €.

Porsche, Cayenne, Turbo E-Hybrid,
Zdroj: Porsche
Domov
Zdieľať
Diskusia