Na domácich trhoch budú k dispozícii už len 3 verzie – Cayenne, Cayenne S a Cayenne E-Hybrid.
Porsche už niekoľko mesiacov naznačovalo, že pracuje na modernizácii svojho SUV, ktoré sa časom etablovalo v portfóliu značky. Cayenne je totiž najpredávanejší model Porsche. Aktuálna 3. generácia tak v oboch karosárskych verziách práve prešla rozsiahlou modernizáciou, ktorá vylepšuje techniku, prináša úplne novú palubnú dosku a modernejší exteriér.
Športové SUV tak odteraz disponuje o čosi hranatejšími prednými svetlami, ktoré štandardne tvorí Matrix-LED technológia, za príplatok však Porsche ponúka HD Matrix-LED, ktorú tvoria dva moduly s vysokým rozlíšením s viac než 32-tisíc pixelmi. Optickými zmenami prešli aj koncové svetlá, ktoré sú prepojené výraznejším svetelným LED pásom v 3D vyhotovení. Nové sú predný a zadný nárazník, kapota, odtiene karosérie či 20 až 22" disky. Vo výsledku tak Cayenne vystupuje agresívnejším, no zároveň aj atletickejším dojmom, tvarom a grafikou svetiel odkazuje na najnovšie modely značky.
Najväčšie zmeny sú v interiéri, ktorého palubná doska prešla naozaj zásadnou digitalizáciou. Cayenne totiž vsádza na nové členenie aj rozmiestnenie jednotlivých displejov, očividne sa pritom automobilka inšpirovala pri elektromobile Taycan. Za novým volantom sú veľké, až 12,6" zahnuté digitálne budíky, ktoré nahradia aj doterajší fyzický otáčkomer. Nové vizuálne prostredie má ponúknuť vycibrenú grafiku a až 7 preddefinovaných štýlov zobrazenia.
Centrom palubovky je 12,3" displej infotainment, v prípade potreby si však ďalší, v tomto prípade 10,9" displej vychutná spolujazdec, pred ktorým sa môže nachádzať, za príplatok. Spolujazdec bude môcť na obrazovke pozerať videá či filmy aj počas jazdy – Porsche použilo špeciálny filter, vďaka ktorému displej neodrádza od pozornosti vodiča, pretože ten jeho obsah nevidí.
Vynovený Cayenne sa už nebude štartovať kľúčom, ale len tlačidlom na ľavej strane pod volantom, zatiaľ čo na pravej je malý volič prevodovky. Nový stredový tunel pôsobí modernejšie a čistejšie, stále sa pritom spolieha aj na fyzické ovládacie prvky. Viac sa dozvieme o necelý mesiac.
Veľké zmeny nastávajú v rámci faceliftu aj v motorovom priestore. Základ palety motorických jednotiek naďalej zastrešuje 3-litrový benzínový agregát, ktorého výkon však medzičasom vzrástol o 10 kW a 50 Nm. Silnejšie vyhotovenie Cayenne S sa už po novom spolieha na osemvalec, ktorý nahradil doterajší šesťvalec. S výkonom 475 koní pôjde o najvýkonnejší Cayenne na európskych trhoch, pretože „klasické“ verzie Turbo z ponuky zmizli, zatiaľ čo vrcholný Cayenne Turbo GT, ktorý je v ponuke len v karosérii Coupé, z dôvodu emisných limitov v Európe predávať nebudú.
- Cayenne – 3.0 V6, 260 kW/353 koní a 500 Nm
- Cayenne S – 4.0 V8, 349 kW/474 koní a 600 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,7 s
- Cayenne E-Hybrid – 3.0 V6 + el., 346 kW/470 koní, 25,9 kWh akumulátor
- Cayenne Turbo GT – 4.0 V8, 485 kW/ 660 koní, z 0 na 100 km/h za 3,3 s
Veľkú pozornosť upriamuje Porsche do plug-in hybridnej verzie E-Hybrid, ktorá dostala väčšiu batériu (25,9 kWh namiesto 17,9) aj vyšší výkon. Na čisto elektrický pohon (elektromotor má už 130 kW) zvládne tento Cayenne absolvovať 66 a 74 kilometrov, disponuje pritom až 11 kWh nabíjačkou. Štandardom pre všetky verzie je vyladený podvozok Porsche Active Suspension Management, za príplatok nechýba ani vzduchové odpruženie. Porsche ponúka vynovený Cayenne za cenu od 92 796 €, objednať ho je možné už teraz, s dodávkami v Európe od júla 2023.