V prvom kole dopredaja chceli ľudia kúpiť až 4 milióny párov. Nevyšlo však na každého.
Adidas už 2. augusta spustí dopredaj druhej várky vyradených tenisiek Yeezy. Prvá vlna zbavovania sa produktov firme podľa The Guardian pomohla zmierniť ročnú stratu až o 250 miliónov eur. Dôvodom rozpredávania tenisiek, ktoré vznikli v spolupráci s raperom K. Westom, je prerušenie ich spolupráce pre antisemitské komentáre.
Adidas pristupuje k druhej vlne dopredaja, keďže na prelome mája a júna nedokázal uspokojiť dopyt po 4 miliónoch párov v celkovej hodnote vyše 500 miliónov eur. Firma uviedla, že ďalšie tenisky budú okrem jej webu dostupné aj v aplikácii Confirmed a na stránkach vybraných veľkoobchodných partnerov.
Dopredaj bude zahŕňať návrhy z roku 2022, ako napríklad Yeezy Boost 350 V2, 500, 700, YEEZY SLIDE a Foam RNR. Adidas prisľúbil, že odovzdá „značnú sumu“ z výťažku z predaja organizáciám bojujúcim proti diskriminácii a nenávisti vrátane rasizmu a antisemitizmu. Aký podiel zo zisku bude venovaný, firma nešpecifikovala.
Koniec divízie Yeezy má na Adidas veľký ekonomický dosah a firme reálne hrozí, že prvýkrát za 31 rokov skončí rok v strate. Minulý rok pritom ešte vygenerovala prevádzkový zisk takmer 700 miliónov eur.