Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 2. 10. 2022 meniny má Levoslav

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Zaujímavosti

„Na BMW X7 sa pokuta lepí ľahšie ako na starý Seat pred nemocnicou.“ V teréne s bratislavskými kontrolórmi parkovania (Reportáž)

Napriek pokynu pokutovať zlé priestupky, dokážu kontrolóri vo výnimočných prípadoch zažmúriť oko.

Eduard Starkbauer
22. september 2022, 16:30 Čas čítania: 5:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
„Na BMW X7 sa pokuta lepí ľahšie ako na starý Seat pred nemocnicou.“ V teréne s bratislavskými kontrolórmi parkovania (Reportáž)
Zdroj: Refresher/Eduard Starkbauer
Zaujímavosti
1
Eduard Starkbauer
22. september 2022, 16:30
Čas čítania: 5:54

„Na BMW X7 sa pokuta lepí ľahšie ako na starý Seat pred nemocnicou.“ V teréne s bratislavskými kontrolórmi parkovania (Reportáž)

Napriek pokynu pokutovať zlé priestupky, dokážu kontrolóri vo výnimočných prípadoch zažmúriť oko.

Eduard Starkbauer
22. september 2022, 16:30
Čas čítania: 5:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
„Na BMW X7 sa pokuta lepí ľahšie ako na starý Seat pred nemocnicou.“ V teréne s bratislavskými kontrolórmi parkovania (Reportáž)
Zdroj: Refresher/Eduard Starkbauer
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Ulica po ulici, štvrť po štvrti, mestská časť za mestskou časťou. Bratislavskí vodiči si postupne zvykajú na radikálne zmeny a regulované zóny parkovania systému PAAS pribúdajú neúprosným tempom. Tam, kde ešte včera parkoval ktokoľvek a zadarmo, dnes pribúdajú značky a strážcovia nového poriadku, parkovací asistenti a kontrolóri.

 

Práve tí dnes každý deň čelia osočovaniu, fyzickým stretom, ale aj hádzaniu paradajok. Napriek tomu je podľa nich väčšina motoristov disciplinovaná a o novom systéme už vie alebo naň pod hrozbou pokuty rýchlo pristúpi. 

 

Naše mestá sa rýchlo menia a prispôsobujú výzvam budúcnosti. Chceme ti pomôcť zorientovať sa v nich a ponúknuť ti aj pohľady z netradičných perspektív. Ak rád čítaš naše reportáže, pomôž nám v ich tvorbe predplatným služby Refresher+ a staň sa súčasťou našej komunity.

 

Parkovanie
Parkovací asistent v centre mesta. Zdroj: Refresher/Eduard Starkbauer

Živé parkomaty

V betóne zaliate základy na digitálne parkomaty nenápadne avizujú koniec zamestnania mnohých živých asistentov. Kým sa tak stane, oblečených v žltých vestách ich nájdeme najmä v blízkosti informačných tabúľ.

K práci „živého“ parkomatu sa dá dostať rôznymi spôsobmi. Jakub, ktorého stretáme, ako sedí na kempingovej stoličke pri Justičnom paláci, je brigádnik. Keď na začiatku júla hľadal prácu na leto, obrátil sa na asistentku pri parkovaní a tá mu dala priamo kontakt na PAAS. 

 

Dnes zarába 8 eur na hodinu, a keď mu na „výške“ sadne rozvrh, tak pri práci rád ostane naďalej. Ako brigádnik môže platby prijímať len cez platobný terminál – tzv. „papáju“ – a nedáva pokuty. Na brigádnickú zmluvu pracuje 20 hodín týždenne. Okrem predaja trávi veľa času aj vysvetľovaním spôsobov platby. Ľudia sa ho často pýtajú aj to, kde v okolí nájdu bezplatné parkovisko. 

 

Parkovanie
U všetkých asistentov sa dá platiť platobnou kartou. Zdroj: Refresher/Eduard Starkbauer

 

„Je fajn, že nemusím dávať pokuty. Ľudia sú zväčša chápaví, i keď raz za mnou došla pani s pokutovou nálepkou a začala mi vulgárne nadávať, že je to už piata v rade. Povedal som jej, že by sa mala poučiť. Strčila mi nálepku do rúk, že ju zaplatí na mieste. Keď som jej vysvetlil, že sa to nedá, začala kričať tak, že som sa radšej otočil a odišiel.“ 

 

Vyskúšaj predplatné
za 0,33
a čítaj všetko bez obmedzení
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOMUŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 121091 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Nad akými vodičmi sa dokážu kontrolóri zľutovať.
  • Aký je denný osobný rekord udelených pokút.
  • Prečo nezarábajú všetci asistenti rovnako.
  • Či dostávajú zahraničné ŠPZ viac pokút ako slovenské.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Refresher/Eduard Starkbauer
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy zaujímavosti
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.