Značka v zmysle prieskumu trhu nepredpokladala veľký komerčný úspech, preto projekt napokon stopla.
Keď v roku 2002 Porsche vyrukovalo s modelom Cayenne, na tradične športovú značku sa spustila lavína kritiky. Dnes už nie je žiadnym tajomstvom, že (aj) vďaka SUV značka dokázala prežiť neľahké obdobie, navyše sa ukázalo, že išlo o trefu do čierneho.
Cayenne sa zaradil medzi predajne úplne najúspešnejšie modely v portfóliu a nastolil nový trend, na ktorý dodnes nadväzuje skoro každá športová značka – na trh po čase prišiel Urus, Bentayga či DBX a čoskoro svoje SUV predstaví aj Ferrari.
Pri príležitosti osláv 20. výročia modelu nám Porsche opätovne pripomenulo, že už v prípade prvej generácie športového SUV vývojári experimentovali s rôznymi karosárskymi vyhotoveniami. Okrem klasického modelu Cayenne totiž dizajnéri pracovali aj na verzii Coupé (tá sa dostala do série až nedávno), predĺženom vyhotovení so 7-miestnym interiérom a kabriolete. Jedine tretí menovaný sa napokon pretavil aj do reality, hoci len ako prototyp. Porsche nám tak aktuálne ukazuje, že Cayenne Convertible nebol ďaleko od produkcie.
To, na čo sa pozeráš, teda nie je žiadna garážová úprava, ale takmer hotový reálny prototyp značky, ktorá sa reálne pohrávala s myšlienkou prísť na trh s SUV kabrioletom. Jeden jediný vyrobený exemplár vychádza z pôvodného Cayennu, z ktorého odstránili celú strechu vrátane stĺpikov. Následne použili nižšie čelné okno a stĺpiky, predĺžili predný pár dverí o 20 centimetrov a na to namontovali nový skelet karosérie zadnej časti.
Zaujímavosťou je, že dizajnéri sa nevedeli rozhodnúť, ktorý z návrhov zadných partií je lepší, preto na prototyp implementovali obe verzie s tým, že keď to uvidia naživo, rozhodnú sa.
Nakoniec to nebolo potrebné, keďže Porsche tento projekt stoplo ešte v zárodku. Dôvodom údajne bola najmä skutočnosť, že značka v zmysle prieskumu trhu nepredpokladala veľký komerčný úspech a kompetentní sa navyše obávali, že finálna podoba nebude esteticky dokonalá. Problémom bol totiž komplikovaný mechanizmus strechy, ktorý napokon ostal len v podobe počítačovej simulácie.
Prototyp slúžil len na ukážku dizajnu, strechu bolo nutné vyťahovať ručne. Tento unikátny exemplár však dodnes existuje a je umiestnený vo firemnom depozite.