Problémom pri vývoji lacného elektrického vozidla sú najmä drahé akumulátory.
Jedným zo zásadných problémov elektrických vozidiel je ich značne vyššia obstarávacia cena v porovnaní s konvenčným modelom rovnakej triedy.
Už minulý rok automobilka Volkswagen ohlásila, že pracuje na cenovo dostupnom elektromobile, ktorý nemá v základnom vyhotovení prekročiť hranicu 20-tisíc eur. K sériovej výrobe by malo dôjsť do roku 2025.
Najnovšie sa o slovo hlási automobilka Hyundai, ktorej šéf marketingu pre Európu Andreas-Christoph Hofmann sa nechal počuť, že v pláne je uviesť na európsky trh plnohodnotný a cenovo dostupný elektromobil, ktorý by mal podliezť hranicu 20-tisíc eur.
Model je v štádiu vývoja, pričom poprední predstavitelia značky sa netaja tým, že priviesť na trh elektrické vozidlo s takou nízkou cenou je veľká výzva – problémom sú predovšetkým drahé akumulátory. Na sériové vyhotovenie si budeme musieť ešte chvíľu počkať, no počítačové vizualizácie nezávislých grafikov už teraz naznačujú, ako by mohlo auto vyzerať.
Grafický nástrel, samozrejme, nereprezentuje realitu, pretože ide len o implantáciu vizuálnych prvkov elektrického modelového radu Ioniq (5 a 6) na najmenší model značky i10.
Aj napriek tomu, že Hyundai je jedna z mála značiek, ktorá oficiálne neohlásila koniec predaja spaľovacích vozidiel po roku 2030, vo vodách elektromobility patrí medzi popredných hráčov – v súčasnosti je už cca 16 percent vozidiel Hyundai predaných v Európe čisto elektrických.
Najmenší a najlacnejší elektromobil kórejského výrobcu by sa mohol na scéne objaviť do roku 2025, čím by určite záujem o elektromobily v radoch značky rapídne stúpol.