Pôjde o prvý elektromobil s platformou MEB, ktorý bude poháňať predný elektromotor.
Elektrický modelový rad ID od Volkswagenu sa rozširuje a pokračovať to bude aj počas nasledujúcich rokov. Ba čo viac, nemecká automobilka sa netají ambicióznym plánom, v rámci ktorého chce v roku 2025 uviesť na trh elektromobil s cenovkou 20-tisíc eur. To, ako bude toto elektrické auto vyzerať, naznačuje nová štúdia ID.Life. Ukázali ju na autosalóne v Mníchove.
Dizajn štúdie ID.Life je veľmi minimalistický a čistý. Ako uvádza samotná automobilka, dizajnéri upustili od dodatočných doplnkov či plastových nadstavcov. K jednoduchému vzhľadu prispieva aj horizontálne členenie medzi pontónom karosérie, zasklenými plochami kabíny a strechou. Zaujímavosťou je, že strešná časť z textilu so vzduchovými komôrkami je odnímateľná.
Grafika Matrix-LED svetlometov a veľké osvetlené logo značky sa nachádzajú nielen vpredu, ale zrkadlovo aj vzadu. Karoséria typu crossover meria 4,09 x 1,85 x 1,60 metra, svetlá výška 19 milimetrov, a umožňuje jazdu aj mimo spevnených ciest. Rázvor osí štúdie je 2,65 metra, čo spolu s rovnou podlahou kabíny bez stredového tunela prispieva k veľkorysému vnútornému priestoru – zadný batožinový priestor má 225 litrov, pod jeho podlahou je k dispozícii ďalších 108 litrov, zatiaľ čo vpredu je dodatočných 68 litrov.
Udržateľný charakter ID.Life sa osobitne odráža vo výbere materiálov vrátane lakovania. V priehľadnom laku karosérie používajú na modro zafarbené drevené piliny ako prirodzený pigment. Textil so vzduchovými komôrkami použitý na strechu a kryt predného batožinového priestoru je vyrobený z recyklovaných PET fliaš. V interiéri je drevo na obrube prístrojového panela, pričom sedadlá a výplne dverí sú tiež potiahnuté mikrovláknom z recyklovaných PET fliaš a tričiek.
Súčasťou minimalistickej palubnej dosky je herná konzola či videoprojektor – ako obrazovka slúži projekčné plátno s 34" uhlopriečkou, ktoré sa vysunie z prístrojového panela. Štedrú priestorovú ponuku využívajú aj predné sedadlá. Tie sa totiž dajú kompletne sklopiť, čo spolu so sklopnou zadnou lavicou umožňuje vytvoriť lôžko dlhé 2 metre.
Štúdia ID.Life je skonštruovaná na novej verzii modulárnej platformy MEB koncernu Volkswagen, špeciálne adaptovanej pre malé automobily – po prvý raz je vozidlo na báze MEB vybavené pohonom predných kolies. Na rozdiel od doterajších modelov radu ID s pohonom zadných a všetkých kolies má zadná náprava priestorovo úspornú konštrukciu s torznou priečkou.