Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
9. septembra 2021, 15:30
Čas čítania 1:34
Martin Mičuda

Volkswagen pracuje na elektromobile za 20-tisíc eur. Prísť má v roku 2025 a takto má vyzerať

Volkswagen pracuje na elektromobile za 20-tisíc eur. Prísť má v roku 2025 a takto má vyzerať
Zdroj: Volkswagen
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Pôjde o prvý elektromobil s platformou MEB, ktorý bude poháňať predný elektromotor.

Elektrický modelový rad ID od Volkswagenu sa rozširuje a pokračovať to bude aj počas nasledujúcich rokov. Ba čo viac, nemecká automobilka sa netají ambicióznym plánom, v rámci ktorého chce v roku 2025 uviesť na trh elektromobil s cenovkou 20-tisíc eur. To, ako bude toto elektrické auto vyzerať, naznačuje nová štúdia ID.Life. Ukázali ju na autosalóne v Mníchove.

Odporúčané
Vyskúšali sme Audi e-tron GT. Elektrická prvá liga, ktorá rúca predsudky o e-mobiloch, je krok pred konkurenciou Vyskúšali sme Audi e-tron GT. Elektrická prvá liga, ktorá rúca predsudky o e-mobiloch, je krok pred konkurenciou 2. septembra 2021, 9:30

Dizajn štúdie ID.Life je veľmi minimalistický a čistý. Ako uvádza samotná automobilka, dizajnéri upustili od dodatočných doplnkov či plastových nadstavcov. K jednoduchému vzhľadu prispieva aj horizontálne členenie medzi pontónom karosérie, zasklenými plochami kabíny a strechou. Zaujímavosťou je, že strešná časť z textilu so vzduchovými komôrkami je odnímateľná.

Volkswagen. ID.Life
Zdroj: Volkswagen

Grafika Matrix-LED svetlometov a veľké osvetlené logo značky sa nachádzajú nielen vpredu, ale zrkadlovo aj vzadu. Karoséria typu crossover meria 4,09 x 1,85 x 1,60 metra, svetlá výška 19 milimetrov, a umožňuje jazdu aj mimo spevnených ciest. Rázvor osí štúdie je 2,65 metra, čo spolu s rovnou podlahou kabíny bez stredového tunela prispieva k veľkorysému vnútornému priestoru – zadný batožinový priestor má 225 litrov, pod jeho podlahou je k dispozícii ďalších 108 litrov, zatiaľ čo vpredu je dodatočných 68 litrov.

Odporúčané
Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová 4. októbra 2020, 18:40

Udržateľný charakter ID.Life sa osobitne odráža vo výbere materiálov vrátane lakovania. V priehľadnom laku karosérie používajú na modro zafarbené drevené piliny ako prirodzený pigment. Textil so vzduchovými komôrkami použitý na strechu a kryt predného batožinového priestoru je vyrobený z recyklovaných PET fliaš. V interiéri je drevo na obrube prístrojového panela, pričom sedadlá a výplne dverí sú tiež potiahnuté mikrovláknom z recyklovaných PET fliaš a tričiek. 

Súčasťou minimalistickej palubnej dosky je herná konzola či videoprojektor – ako obrazovka slúži projekčné plátno s 34" uhlopriečkou, ktoré sa vysunie z prístrojového panela. Štedrú priestorovú ponuku využívajú aj predné sedadlá. Tie sa totiž dajú kompletne sklopiť, čo spolu so sklopnou zadnou lavicou umožňuje vytvoriť lôžko dlhé 2 metre.

Volkswagen. ID.Life
Zdroj: Volkswagen

Štúdia ID.Life je skonštruovaná na novej verzii modulárnej platformy MEB koncernu Volkswagen, špeciálne adaptovanej pre malé automobily – po prvý raz je vozidlo na báze MEB vybavené pohonom predných kolies. Na rozdiel od doterajších modelov radu ID s pohonom zadných a všetkých kolies má zadná náprava priestorovo úspornú konštrukciu s torznou priečkou.

Domov
Zdieľať
Diskusia