Za týmito pozoruhodnými parametrami stojí technika od AMG.
Automobilka Aston Martin už dlhší čas pútala pozornosť zamaskovanými exemplármi svojho SUV. Tajomstvom však nebolo, že Briti pracujú na ešte ostrejšom a výkonnejšom modeli DBX, no dnes už vieme, že vo veci je nová verzia pod vskutku netradičným označením 707.
To však poukazuje na výsledný výkon, ktorým Aston Martin posunul latku až nečakane vysoko. V skutočnosti však uznanie putuje sčasti aj do divízie Mercedes-AMG, pretože o pohon supervýkonného SUV sa stará dobre známy klenot z Affalterbachu. Štvorlitrový agregát V8 biturbo disponuje maximálnym výkonom až 520 kW/707 koní a krútiacim momentom 900 Nm. Tieto parametre umožňujú veľkému SUV akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 3,3 sekundy a uháňať rýchlosťou až 310 km/h.
Práve 707 koní a maximálka 310 km/h slúži značke Aston Martin na to, aby nové DBX707 prezentovala ako najvýkonnejšie a najrýchlejšie luxusné SUV na svete. Poháňané sú, samozrejme, všetky štyri kolesá, na ktoré servíruje silu vylepšená 9-stupňová automatická prevodovka. Vzhľadom na prítomnosť deviatich stupňov sa dá predpokladať, že rovnako ako motor, aj prevodovka pochádza od AMG.
Z vizuálnej stránky je, pochopiteľne, verzia 707 ostrejšie rezaná, o čom svedčí masívnejšie navrhnutá predná maska. Jej zreteľnejšie rebrovanie spolu s agresívnym predným nárazníkom vo výsledku pre model DBX zaručuje sebavedomejší postoj. V masívnych blatníkoch si miesto našli až 23” disky kolies a 420-milimetrové vpredu, respektíve vzadu 390-milimetrové kotúče karbón-keramických bŕzd.
Zadná časť získala rozmerný strešný spojler, väčší difúzor, členitejší nárazník a až štvoricu koncoviek výfuku. DBX707 je okrem toho o vyše 40 kilogramov ľahšie, čo sa má tiež v pozitívnom zmysle slova preniesť do ovládateľnosti veľkého SUV. To si Aston Martin cení na minimálne 227-tisíc eur, prvé kusy sa k zákazníkom dostanú začiatkom tohto leta.