Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
13. decembra 2021, 21:30
Čas čítania 0:51
Eduard Starkbauer TASR

Legendárna zubačka je späť. Z Tatranskej Štrby na Štrbské Pleso ťa však zatiaľ neodvezie

NEWS VYSOKÉ TATRY
Uložiť Uložené

Projekt po niekoľkých zdržaniach konečne spustili, stále nie naplno.

Zubačková trať patrí dlhodobo ku koloritu Vysokých Tatier a predstavuje dôležité dopravné riešenie v lokalite, ktorá je pod neustálym developerským tlakom. Dnes sa Tatranci aj turisti konečne dočkali inovácie v podobe prvých dvoch elektrozubačiek. Tie sú červené, nesú názvy tatranských vrcholov a čoskoro ich bude v plnej prevádzke päť (Ganek, Kostolík, Stredohrot, Bradavica a Vysoká).

Zubačka, Tatry
Zdroj: TASR/Adriána Hudecová

Elektrické zubačky boli doteraz v skúšobnom režime. Riaditeľ úseku prevádzky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Ján Lukáč sa snažil vysvetliť zdržanie projektu tým, že výstavba potrebnej infraštruktúry bola pribrzdená pandémiou koronavírusu. 

Na tlačovej konferencii pri príležitosti ich uvedenia do ostrej prevádzky upozornil aj na fakt, že zubačky budú zatiaľ jazdiť iba na trase Poprad – Štrbské Pleso. Dodal, že do Štrby sa na nich prví cestujúci odvezú až o niekoľko týždňov.

 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa zssk_official (@zssk_official)

Maximálna rýchlosť vozidiel stúpla na 80 kilometrov za hodinu a podľa Jána Lukáča budú nové elektrozubačky tichšie ako ich predchodkyne. „Budú obsahovať nové technologické vymoženosti, ako sú klimatizácia, elektronická regulácia, pripojenie na wifi a priamo vo vnútri vozidiel aj automaty na lístky.“ Vo vozni cestujúci nájdu aj priestor pre telesne postihnutých, lyže či bicykle.

Odporúčané
Martin navrhol dizajnovú chatu v Tatrách. Na pomery Slovákov je trochu drahšia, bál som sa, čo na to ľudia povedia Martin navrhol dizajnovú chatu v Tatrách. Na pomery Slovákov je trochu drahšia, bál som sa, čo na to ľudia povedia 11. februára 2024, 9:30

Celková cena za rozšírenie tatranského vozového parku sa vyšplhala na 38,8 milióna eur a bola financovaná z projektu EÚ na modernizáciu vozového parku ZSSK pre východné Slovensko.

Domov
Zdieľať
Diskusia