Vo francúzskej metropole chcú týmto spôsobom bojovať proti nehodám a zrážkam s chodcami vo frekventovaných zónach.
V Paríži oddnes znižujú prevádzkovatelia služieb spoločne využívaných kolobežiek maximálnu rýchlosť z 20 na 10 km/h. Podľa denníka Le Figaro prišla iniciatíva po tlaku priamo od troch najväčších firiem: Lime, Dott a Tier.
Tie v spoločnom stanovisku píšu, že „pracujú ruka v ruke s tímami parížskej radnice na propagácii pokojného spolunažívania v meste (...) a spolunažívania rôznych spôsobov dopravy“.
Parížski poslanci ešte v roku 2019 zakázali pre všetky kolobežky parkovanie i jazdu na chodníkoch. O 5 km/h znížili aj celoštátne platnú maximálnu rýchlosť z 25 km/h.
Pilotný projekt sa zameriava na tzv. „zóny so zvýšeným výskytom chodcov“. Ide o parky, záhrady, obchodné ulice, blízkosti škôl, kostolov či úradných budov. Radnica vytýčila celkovo 662 konkrétnych zón.
Kolobežky patriace súkromným platformám majú vstavané zariadenia na určenie polohy a v týchto zónach spomalia automaticky. Ich používatelia ich uvidia vyznačené priamo na mape v aplikácii. V niektorých výrazne frekventovaných zónach, ako okolie Eiffelovej veže či Montmartre, znížia rýchlosť ešte viac, len na priemernú rýchlosť chôdze, 5 km/h. Elektrokolobežky v súkromnom vlastníctve zatiaľ rýchlostne obmedzené nebudú.
Primátorka Paríža Anne Hidalgová je známa propagáciou udržateľnej dopravy. Od svojho nástupu do úradu v roku 2014 výrazne obmedzuje automobilovú dopravu. Aj vďaka jej krokom sa stali elektrické kolobežky preferovaným typom dopravy v meste na Seine. Masové používanie elektrokolobežiek sa však nevyhýba problémom. V júni dokonca zabila opitá turistka v Paríži na elektrokolobežke 31-ročnú ženu.
Podľa štatistík spoločnosti najväčšej požičovne elektrokolobežiek na Slovensku, firmy Bolt, funguje ich systém spoločného používania v 16 mestách. Len od Boltu majú Slováci k dispozícii vyše 5 000 elektrických kolobežiek.